Επειδή μετά την έκδοση των πρόσφατων δύο αποφάσεων
της Ολομέλειας του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά (ΣτΕ 1749 και 1750/2019)
αλλά
και των δύο αντίστοιχων πέρυσι (ΣτΕ 660/2018 και ΣτΕ 926/2018) κάποιοι, κυρίως
θεολόγοι του ΚΑΙΡΟΥ και οι συντάκτες των ακυρωθέντων προγραμμάτων σπουδών,
συνεχώς κινδυνολογούν ισχυριζόμενοι ότι ήρθε το τέλος του μαθήματος ή ότι η
υποχρεωτικότητα του κλονίζεται και αυτό μετατρέπεται σε προαιρετικό, οφείλουμε
να υπενθυμίσουμε προς αυτούς και σε όλους τους αληθινά ενδιαφερόμενους, ότι οι
σχετικές με το χαρακτήρα του μαθήματος αποφάσεις του ΣτΕ κάνουν ρητά λόγο για
υποχρεωτικό μάθημα.
Η διδασκαλία ορθόδοξου χριστιανικού μαθήματος και η
παρακολούθησή της είναι υποχρεωτική σύμφωνα με τις συνταγματικές επιταγές και
την διαμορφωθείσα πλούσια νομολογία. Δεν θα παραπέμψουμε σε καμία από τις
τέσσερις πρόσφατες προαναφερθείσες αποφάσεις του ΣτΕ αλλά σε μία παλαιότερη,
την απόφαση ΣτΕ 2176/1998, που μεταξύ άλλων αναφέρει: «Επειδή, από τας προαναφερθείσας διατάξεις του Συντάγματος αλλά και της
Συμβάσεως της Ρώμης, ερμηνευομένας εν συνδυασμώ μεταξύ των, εν όψει του γνωστού
τοις πάσιν γεγονότος ότι η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού πρεσβεύει
την ορθόδοξο χριστιανική θρησκεία [βλ. ΣτΕ 3533/1986, βλ. επίσης ΣτΕ3356/1995], όπως τούτο άλλωστε μαρτυρείται και από την κατά τα εκτεθέντα,
επίκλησιν εις αυτήν ταύτην την κεφαλίδα του Συντάγματος της Αγίας Τριάδος, αλλά
και τον χαρακτηρισμόν, εις την προπαρατεθείσα διάταξιν του άρθρου 3 του
Συντάγματος του ορθοδόξου χριστιανικού δόγματος ως "επικρατούσης
θρησκείας" εις την Ελλάδα, συνάγεται, κατά τα ήδη κριθέντα [ΣτΕ 3356/95],
ότι μεταξύ των σκοπών της παρεχομένης εις τα σχολεία παιδείας είναι και η "ανάπτυξις",
εις τουλάχιστον επαρκή βαθμόν, της θρησκευτικής συνειδήσεως των ελληνοπαίδων
συμφώνως προς τας αρχάς του ορθοδόξου χριστιανικού δόγματος, η διδασκαλία του
οποίου είναι, ως εκ τούτου, υποχρεωτική, όπως είναι υποχρεωτική και η παρακολούθησις
από τους μαθητάς, οι οποίοι ανήκουν εις την κατ' Ανατολάς Ορθόδοξον
Χριστιανικήν Εκκλησίαν, του αντιστοίχου μαθήματος [βλ. και τας διατάξεις των
άρθρων 1 παρ. 2, 5 παρ. 1 εδαφ. α, 6 παρ. 2 εδαφ. β του ν. 1566/1985, ΦΕΚ Α 167
και 2 παρ. 2, 3 παρ. 3 και 4 του Π.Δ. 479/1995, ΦΕΚ Α 170]».
Αμέσως παρακάτω η ίδια απόφαση ορίζει τα σχετικά με
τις απαλλαγές και λέει: «Εξυπακούεται
βεβαίως ότι της παρακολουθήσεως του ως άνω μαθήματος απαλλάσσονται και δη χωρίς
καμία δυσμενή συνέπεια, οι μαθηταί εκείνοι διά τους οποίους γίνεται αξιόπιστος
δήλωσις, είτε υπ' αυτών των ιδίων, είτε υπό των γονέων τους, ότι είναι άθεοι,
ετερόδοξοι ή αλλόθρησκοι και έχουν, ως εκ τούτου, πρόβλημα θρησκευτικής
συνειδήσεως [ΣτΕ 3356/95], δοθέντος μάλιστα ότι η δήλωσις αυτή ουδόλως
αντιβαίνει εις το άρθρον 13 του Συντάγματος διότι κατά τα επίσης ήδη κριθέντα
[ΣτΕ 3356/95] δεν αποτελεί μέσον προς δίωξη του μαθητή λόγω των διαφόρων,
ενδεχομένως, θρησκευτικών του πεποιθήσεων, οι οποίες πρέπει πάντως να είναι
σεβαστές, αλλά, όλως αντιθέτως, αποβλέπει εις το να διευκολύνει τον μαθητήν να
απολαύσει "ανεμπόδιστα" την ελευθερία της θρησκευτικής του συνειδήσεως
και να διευκολύνει επίσης τους γονείς τους να ασκήσουν το αντίστοιχον, κατά τα
εκτεθέντα, δικαίωμά τους».
Επομένως ήδη από το 1998 το ΣτΕ είχε αποφανθεί και
για τον ορθόδοξο χριστιανικό χαρακτήρα του μαθήματος και για την
υποχρεωτικότητά του και για το γεγονός ότι δικαίωμα απαλλαγής έχουν μόνον άθεοι,
ετερόδοξοι και αλλόθρησκοι.
Αν και είχαν υπόψη τους αυτή και άλλες παρόμοιες
δικαστικές αποφάσεις οι συντάκτες των «νέων» Προγραμμάτων Σπουδών επιχείρησαν
να χτίσουν ένα πολυθρησκειακό μάθημα με την ψευδή υπόσχεση ότι αυτό θα αφορούσε
όλους τους μαθητές ανεξαρτήτως θρησκεύματος και θα οδηγούσε σταδιακά στην πλήρη
κατάργηση των απαλλαγών! Έτσι ήταν αναπόφευκτη από την πλευρά των θεολόγων
εκπαιδευτικών αλλά και των ορθοδόξων γονέων η προσφυγή εκ νέου στο ΣτΕ, το
οποίο επανέλαβε με τέσσερις αποφάσεις του την παλιά νομολογία, που είχε το ίδιο
δημιουργήσει, στηριζόμενο στο ίδιο σκεπτικό και την ίδια ερμηνευτική προσέγγιση
των σχετικών διατάξεων του Συντάγματος.
Αντί συμμόρφωσης προς τις πολλαπλές αυτές
δικαστικές αποφάσεις και παρά την επαναλαμβανόμενη ακύρωση του σχεδιασμού και
των προγραμμάτων τους οι συντάκτες τους τώρα στράφηκαν στην ακατάπαυστη
κινδυνολογία, μάλλον προσδοκώντας περισσότερο και από την Ένωση Αθέων την
μετατροπή του μαθήματος σε προαιρετικό, ώστε να νιώσουν οι ίδιοι δικαιωμένοι
για τις επιλογές και τις αντιλήψεις τους. Έχουν όμως πλέον χάσει κάθε λογικό,
νομικό, θεολογικό και παιδαγωγικό επιχείρημα και απλώς φωνασκούν ατάκτως ή και
συντεταγμένα – ακόμη και χθες επανέλαβαν τις γνωστές καταστροφολογίες τους σε
ημερίδα στη Θεσσαλονίκη.
Το σημαντικό σε κάθε περίπτωση είναι η πολιτική
ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αντιληφθεί την προϊστορία και την ουσία του
προβλήματος και να μην εμπιστευθεί πρόσωπα που θα την εκθέσουν οδηγώντας το
Υπουργείο σε νέες καταδικαστικές αποφάσεις και ακυρώσεις Υπουργικών Αποφάσεων.
Αντιθέτως με ξεκάθαρο τρόπο πρέπει να προχωρήσει στην εφαρμογή των πολλών
σχετικών δικαστικών αποφάσεων ικανοποιώντας έτσι και τις προσδοκίες της
πλειονότητας όσων διδάσκουν το μάθημα των Θρησκευτικών, δασκάλων και θεολόγων,
αλλά και των γονέων των μαθητών.
Ο χρόνος που κυλά πάντως, μαζί με το πέπλο σιωπής
εκ μέρους της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για το θέμα, γεννούν εύλογα πολλά
ερωτηματικά για το τι σκέφτεται τελικά να πράξει η κυβέρνηση.
67 σχόλια:
Όταν μιλάς για ορθόδοξο ή άλλης ομολογίας προδιαγραφών δε μιλάς για μάθημα που έχει θέση σε σημερινά προγράμματα δημόσιας υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Ας το πούνε αλλιώς χίλια δικαστήρια. Ο λόγος ανήκει στην κοινωνία. Κοντός ψαλμός αλληλούια για το πόσο υποχρεωτικό θα είναι. Είναι επιτακτική ανάγκη να θεσπίσει το υπουργείο ουδετερόθρησκο επιστημονικό μάθημα.
Στα "χίλια δικαστήρια" δεν πειθαρχείς.
"Ο λόγος ανήκει στην κοινωνία"! Συγκινήθηκα. Και πραγματικά θα δάκρυζα στη σκέψη ότι μπορεί να είσαι ένας από τους συντάκτες των νέων ΠΣ που εργάστηκες για να εκφράσεις τον λαό!
Ποιος θέλει "ουδετερόθρησκο επιστημονικό μάθημα"; Αυτός που ήθελε και ουδετερόθρησκο σχολείο. Ξέρεις, μάλλον βρίσκεται πλέον στην αντιπολίτευση.
Αφήστε τις ιαχές ψευτοπροοδευτισμού, ουδετεροθρησκείας και ψευτοκουλτούρας. Σας βαρεθήκαμε...
Αν δε θέλετε ουδετερόθρησκο μάθημα τότε πολύ φοβάμαι πως σε λίγα χρόνια δεν θα έχετε καν μάθημα και να είστε σίγουροι ότι πρόβλημα δε θα έχει ούτε ή όποια κυβέρνηση ούτε η όποια αντιπολίτευση.
Τον Οκτωβριο του 2016 ο Σταύρος Γιαγκάζογλου είχε πει ότι το μάθημα είναι σε μία καμπή και άλλα ενδιαφέροντα που βρήκα στο ιστολόγιό σας - http://thriskeftika.blogspot.com/2016/10/blog-post_869.html
Έλεγε λοιπόν: "Είμαστε τώρα σε μία καμπή. Εάν θέλουμε το μάθημά μας να ορθοποδήσει και να είναι ένα αντικείμενο μορφωτικό σε ένα σύγχρονο σχολείο και να στέκεται στα πόδια του, μορφωτικά, παιδαγωγικά, επιστημονικά, μπορεί να γίνει. Εάν όμως θέλουμε το μάθημα να κηδεμονεύεται διαρκώς και πίσω από αυτό το μάθημα να παίζονται άλλα παιχνίδια, υπάρχουν άλλοι που μπορούν να το κάνουν καλύτερα, πιο καλά από εμάς. Εμείς δεν είμαστε επαγγελματίες αυτού του είδους. Εμείς είμαστε άνθρωποι της τάξης, της εκπαίδευσης, των συναδέλφων σύμβουλοι και υποστηρικτές. Δεν παίζουμε άλλα παιχνίδια γύρω από το μάθημα των Θρησκευτικών. Και ο νοών νοείτω»".
Μήπως τώρα που ήρθαν 4 αποφάσεις ακύρωσης του έργου του πρέπει όπως έλεγε τότε να αναλάβουν "άλλοι που μπορούν να το κάνουν καλύτερα, πιο καλά από εμάς";
ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΟΥΔΕΤΕΡΟΘΡΗΣΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΩΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΤΕ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ! ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΕΤΥΧΕΤΕ, ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΤΑ ΞΑΝΑΠΟΥΜΕ. ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ, ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ, ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ. ΔΙΑΦΩΝΕΙΤΕ;
Συριζαίε το ΣτΕ αλλά και χωρις να ήταν το ΣτΕ, η Ορθόδοξη Ελληνική κοινωνία σας έχει κόψει τον βήχα για την ολοκληρωτική- σταλινική επιβολή της ουδετεροθρησκείας στην Ορθόδοξη Ελλάδα!!!
Ακόμα να το πάρεις χαμπάρι;;;
Σεβαστιανός
Δε χρειάζεται αλλαγή συντάγματος. Κρατείστε τα δικαστήρια εσείς, το ορθόδοξο και την υποχρεωτικότητα που το συνοδεύει και αφήστε μας να προχωρήσουμε. Ειδάλλως πάπαλα ...
Ο αρθογράφος κάνει πως δεν καταλαβαίνει... Το μάθημα de jure είναι υποχρεωτικό και γίνεται de facto επιλεγόμενο-προαιρετικό, κανονικά και με το νόμο. Αν το κράτος εφαρμόσει τις Αποφάσεις και εισάγει την ουδετερόθρησκη ηθική και άλλα "ισότιμα" μαθήματσ, άραγε, τι θα γίνει; Δείτε τι συμβαίνει στη Γερμανία, στην Ιταλία και αλλού. Είναι τόσο απλό! Στη Γερμανία έχουν συμφωνήσει Ρ/Καθολικοί και Προτεστάντες να γίνεται συνδιδασκαλία, όπου δεν επαρκούν οι μαθητές για να γίνει τμήμα! Θα είστε ευχαριστημένοι όταν δείτε μαθητές σας να επιλέγουν την ηθική;
Τα έχουν μπερδέψει ορισμένοι. Αλλο ουδετερόθρησκο σχολείο και άλλο ουδετερόθρησκο ΜτΘ. Το νέο ΠΣ ξεκάθαρα "επικεντρώνεται" στον Χριστιανισμό και την Ορθοδοξία. Δεν είναι ουδετερόθρησκο, πολύ δε περισσότερο δεν είναι πολυθρησκειακό. Πολυθρησκειακό και πολυομολογιακό, κατά κυριολεξία, είναι το σύστημα που εισάγει το ΣτΕ, με τα παράλληλα μαθήματα.
Ευχαριστούμε.
Το όραμά σου 10.42 για το μάθημα είναι "μέχρι να αλλάξει το Σύνταγμα"; Το μάθημα πορεύτηκε πάνω από 180 χρόνια με την παρούσα, δομή και οργάνωση, με αλλαγές μόνο στο περιεχόμενό του. Το Σύνταγμα, πόσες φορές άλλαξε ή/και ανεστάλη ή καταργήθηκε; Το μάθημα δεν είναι φούρνος του χότζα. Θα ζήσει μόνο εάν απαντάει γόνιμα και ελκυστικά στους προβληματισμούς των παιδιών. Κανένας νόμος και κανένα Σύνταγμα δεν είναι αιώνιο!
Μπερδεύετε Ιταλία και Γερμανία με Ελλάδα; Ατυχής σύγκριση!
Πόσοι μαθητές ζητούν απαλλαγή στα ελληνικά σχολεία κάθε χρόνο;
Πόσοι ετερόδοξοι και αλλόθρησκοι μαθητές δεν ζητούν απαλλαγή αν και έχουν δικαίωμα;
Για ποιο "παράλληλο" μάθημα μιλάτε; Το ΣτΕ προβλέπει "παράλληλο" για μαθητές άλλης πίστης, δηλ. παράλληλο ομολογιακό, όχι ουδέτερο μάθημα. Ετσι κι αλλιώς αυτό το παράλληλο, αν υπάρξει ποτέ, θα εφαρμοστεί σε ελάχιστα σχολεία, σε ελάχιστες τάξεις. Προσωπικά με νοιάζει το δικαίωμα της συντριπτικής πλειονότητας των ορθοδόξων μαθητών που εκ του Συντάγματος και των νόμων έχουν δικαίωμα ορθόδοξου χριστιανικού μαθήματος, το οποίο υποχρεούται το κράτος να τους παρέχει. Οι "νεο"-θεολόγοι ας ασχοληθούν με το παράλληλο μάθημα.
"Το μάθημα δεν είναι φούρνος του χότζα" λες 11.59.
Σύμφωνοι. Αυτό είπε και το ΣτΕ σε όσους θέλησαν να γκρεμίσουν τον ορθόδοξο χαρακτήρα του όπως τον φούρνο του Χότζα!
Πολλοί ετερόθρησκοι παραμένουν στο ΜτΘ με την παρούσα του μορφή και επίσης λόγω του ότι δεν έχουν άλλη επιλογή. Εάν τους δοθεί επιλογή (όπως αποφάσισε το ΣτΕ), τι νομίζετε ότι θα κάνουν;
Και πες ότι οι αλλόδοξοι είναι λίγοι. Αραγε, τι θα κάνουν οι άθεοι, οι ντεϊστές, οι απλώς "ιδεολόγοι" χριστιανοί, οι αρχαιόπληκτοι, οι εκκοσμικευμένοι χριστιανοί, οι αντικληρικαλιστές, ακόμη και οι έφηβοι που απλώς βιώνουν τη φάση της αμφισβήτησης κ.ά., εάν τους δοθεί επιλογή; Αυτά τα παιδιά δεν πρέπει να ακούσουν κάτι για τη χριστιανική πίστη και παράδοση; Μήπως αυτά είναι τα "ενοχλητικά" παιδιά που δεν τα θέλετε πλέον κύριοι/ες θεολόγοι;
Σαν να έχουν μαζευτεί εδώ 2-3 κακοκαιρίτες φαίνεται στα σχόλια.
Εκτός και αν είναι ένας...
Μου είναι αδιάφορο αν θα είναι ουδετεροθρησκο ή ομοθρησκο
Εδώ αυτοί στα 10 χρόνια που προετοίμαζαν το νέο μάθημα
δεν μπόρεσαν να συγγραψουν ένα εγχειρίδιο για τους μαθητές
τι βλακείες λένε τώρα ότι το μάθημα κινδυνεύει;
Από το χάος στο οποίο το οδήγησαν κινδυνεύει!!!!
Υποχρεωτικό ομολογισκό δεν υπάρχει ούτε θα υπάρξει. Μήν παραμυθιάζετε τον εαυτό σας. Στη Γερμανία κσι αλλού είναι σχεδόν στο τέλος του με παπάδες να το διδάσκουν σε ελάχιστους προαιρετικά.
Υποπτεύομαι πως "το δικαίωμα της συντριπτικής πλειονότητας των ορθοδόξων μαθητών" όπως το περιγράφετε στη πράξη θα αφορά μονοψήφιο αριθμό μθητών.
Ομολογιακό είναι εκ προοιμίου προαιρετικό. Εξάλλου κανέναν δεν δικαιούστε να χαρακτηρίσετε ορθόδοξο ή μη ορθόδοξο. Είναι προσωπικό τους δεδομένο. Ουδεμία υποχρέωση έχουν να σας το κοινοποιήσουν. Όσοι υπηρετείτε στα χωριά θα σας πάρει λίγο παραπάνω να το συνειδητοποιήσετε. Οι άλλοι να ετοιμάζεστε σύντομα.
1. Οι νεοτερες αποφασεις του ΣτΕ δεν ακυρωνουν τις παλαιοτερες; Κι αν δεν τις ακυρωνουν, δεν ερμηνευονται οι παλαιοτερες απο τις επικαλυπτουσες νεοτερες, ωστε πλεον να αφορουν μονο το σκελος των "καθαρων" θρησκευτικων;
2. Αν το μαθημα των "καθαρων" θρησκευτικων απευθυνεται αποκλειστικα σε ορθοδοξους μαθητες, δεν σημαινει αυτο οτι πρεπει να απαλλαγουν υποχρεωτικα οσοι δεν ειναι ορθοδοξοι; Μπορει να ασκησει καποιος Α ενα δικαιωμα που ειναι αποκλειστικα για τον Β, δηλαδη για κανεναν αλλο;
3. Ο ενδεικτικος τροπος απαλλαγης που δινει το ΣτΕ -"για λογους θρησκευτικης συνειδησης, επιθυμω να μην..."- για την αιτηση του κηδεμονα, δεν ειναι συνταγματικως επαρκης, απο τη στιγμη μαλιστα που ειναι αντισυνταγματικη ακομα και η προαιρετικη δηλωση του θρησκευματος αν δεν ειναι προδηλως απαραιτητη για την ασκηση δικαιωματος; Και αν ειναι συνταγματικως επαρκης, γιατι να μην αρκειται και η μια εμπλεκομενη πλευρα και η αλλη σε αυτο; Εφοσον το ΣτΕ δεχεται την αρχη του ΕΔΔΑ για το δικαιωμα αλλαγης θρησκειας του οποιουδηποτε χωρις κυρωσεις, ποιος θα ζητησει το συγκεκριμενο λογο -και θα ειναι συνταγματικως ορθο αυτο- της απαλλαγης απο τον κηδεμονα, που δεν ειναι υποχρεωμενος να τον δηλωσει;
4. Αν δεν συγκεντρωθει ικανος αριθμος απαλλασσομενων -ανηκει στη διακριτικη ευχερεια της πολιτειας να τον ορισει, και ασφαλως δεν πρεπει να περιμενουμε οτι θα δημιουργει τμηματα για εναν η δυο η για πολλες διαφορετικες κατηγοριες-, τι θα κανουν οσοι απαλλασσονται, εφοσον δεν προβλεπεται ακομα συγκεκριμενη απασχοληση γι' αυτους; Αν η πολιτεια εισαγαγει ενα μαθημα ισοτιμο για ολες τις μη ορθοδοξες κατηγοριες, ωστε να εξοικονομησει προσωπικο και χωρους, δεν ειναι το μαθημα της ηθικης το προσφοροτερο, οπως ενδεικτικα -αρα και συνταγματικα- προτεινει το ΣτΕ; Δεν ειναι η ηθικη κλαδος της φιλοσοφιας, που ως μαθημα ειναι πρωτη αναθεση σε φιλολογους; Και ποιος θα το διδασκει στο δημοτικο;
5. Ενα σεναριο που θα μπορουσε να τα ρυθμισει αυτα ικανοποιητικα στην πραξη και στη -συνταγματικως επιβεβλημενη- θεωρια ειναι το εξης. Το μαθημα ως επιλογη: ομολογιακα θρησκευτικα για οσους δεν δηλωσουν κωλυμα λογω θρησκευτικης συνειδησης, μαθημα ηθικης για οσους δηλωσουν, χωρις να τους ζητειται καμια αλλη λεπτομερεια. Στη β/βαθμια, το πρωτο παει σε θεολογους, το δευτερο σε φιλολογους. Στην α/βαθμια, το πρωτο σε θεολογους -βρισκουν σε αυτην τις ωρες που χανουν στη β/βαθμια-, το δευτερο στους δασκαλους. Οσοι απαλλασσονται δεν περιφερονται, ουτε οσοι δεν απαλλασσονται -εκτος κι αν δεν υπαρχουν διδασκοντες. Αυτο θυμιζει το καθεστως επιλογης ξενων γλωσσων το οποιο ισχυει με -σχετικη- επιτυχια και στις δυο βαθμιδες. Φυσικα, αποτελει υποβαθμιση του μαθηματος αυτο το σεναριο, αλλα δυσκολα θα βρεθει σεναριο που δεν θα περιλαμβανει την υποβαθμιση του μαθηματος ως αναποφευκτο τιμημα της "καθαροτητας" των θρησκευτικων.
Πρέπει να τσουρουφλίστηκαν λιγάκι οι κακοκαιρίτες και οι ομοϊδεάτες τους με το άρθρο αυτό που ρίχνει κάτω τις κασσανδρικές και αντι-ορθόδοξες ιδεοληψίες τους....
παρατηρώ τις απόψεις ορισμένων και ειλικρινά δεν κατανοώ.... αναφέρονται σε ορθόδοξες πλειοψηφίες λες και μιλάνε για την Ελλάδα του 60... το 90 τοις εκατό των σημερινών παιδιών ίσως και παραπάνω ούτε ενδιαφέρονται για την πίστη ούτε γνωρίζουν σχετικά δυστυχώς. Ένα ομολογιακό-κατηχητικό μάθημα ελάχιστοι θα το παρακολουθούν και βαθμιαία θα καταργηθεί από το υποχρεωτικό πρόγραμμα... βγείτε από τους γυάλινους πύργους σας και δείτε κατάματα την πραγματικότητα, η κατήχηση είναι έργο της εκκλησίας
O καθένας μπορεί να έχει τις προσωπικές του απόψεις. Αλλά η παραπληροφόρηση και μάλιστα επί ζητημάτων αφορόντων σε νομικά ζητήματα δεν ωφελεί.
Απαλλαγές δικαιούνται άθεοι, ετερόδοξοι και αλλόθρησκοι. Εάν πολλοί ορθόδοξοι μαθητές είναι αδιάφοροι για την πίστη ουδόλως σημαίνει ότι δικαιούνται απαλλαγή. Αντίθετα το σχολείο οφείλει βάσει Συντάγματος -όπως και το ΣτΕ είπε- να αναπτύξει τη θρησκευτική συνείδηση τους δηλ. την ορθόδοξη χριστιανική και, προσθέτω εγώ, να συμβάλλει ώστε μέσω του ΜτΘ να ξεπεραστεί η αδιαφορία και να γίνει ενδιαφέρον για την πίστη στην οποία ανήκει - δεν είναι άλλωστε βαπτισμένος;
Ομολογιακό μάθημα δεν οδηγεί στην κατάργηση του ΜτΘ. Το πολυθρησκειακό, θρησκειολογικό, όπως και αν το ονομάσουμε, αυτό καταργήθηκε, ακυρώθηκε με τις αποφάσεις του ΣτΕ. Αυτό δεν έχει καμία θέση στο ελληνικό σχολείο, καταλάβετέ το επιτέλους! Μάθημα για όλους τους μαθητές δεν υπάρχει, ούτε θα υπάρξει μέχρι τουλάχιστον αλλαγής του Συντάγματος - η οποία όσον αφορά το Άρθρο 3 δεν πρόκειται να γίνει τουλάχιστον την επόμενη δεκαετία και βάλε.
Χριστιανικό ορθόδοξο μάθημα υπήρχε μέχρι το 2016 και οι απαλλαγές ήταν πολύ λίγες, ούτε καν 0,5%. Γιατί τώρα με ένα ίδιο μάθημα -ορθόδοξο χριστιανικό- θα υπάρξουν πλήθος απαλλαγών; Τόσο δραματικά άλλαξε η πίστη των νεοελλήνων από το 2016 μέχρι σήμερα; Ή μήπως θα πρέπει να αλλάξουμε το περιεχόμενο της θρησκευτικής εκπαίδευσης για χάρη των παιδιών των μεταναστών εκ Συρίας, Πακιστάν, Αφγανιστάν και αλλαχού; Πάντως αυτοί δεν ζητούν σίγουρα μάθημα για όλες τις θρησκείες. Απλώς κάποιοι επιχειρούν να τους χρησιμοποιήσουν ως άλλοθι για να προωθήσουν τα σχέδια τους για αποχριστιανισμό του ελληνικού σχολείου και σταδιακά όλων των δομών στην κοινωνία. Κι ας είναι και κατ΄όνομα θεολόγοι!
῎Ετι πολλὰ ἔχω λέγειν ὑμῖν, ἀλλ' οὐ δύνασθε βαστάζειν ἄρτι.
Η επίκληση της τάχα κατοχύρωσης της υποχρεωτικότητας του ΜτΘ από το ΣτΕ μου θυμίζει τη δεκαετία του '80 όταν κάποιες κοινότητες ανακήρυσσαν τον εαυτό τους "απύραυλη" ή "αντιπυρηνική" ζώνη, ξορκίζοντας έτσι τον ελαύνοντα ιμπεριαλισμό και την παγκοσμιοποίηση.
Το μάθημα άρχιζε να βυθίζεται σαν τον Τιτανικό και η ορχήστρα του πλοίου, συνεχίζει να παίζει "γνήσια" κλασική μουσική,ξορκίζοντας τις ανησυχίες που υπάρχουν.
Η υποχρεωτικότητα υπάρχει πλέον μόνο στα χαρτιά, κύριοι, ενώ η πόρτα της εξόδου του μαθήματος από τον κορμό της εκπαίδευσης είναι ορθάνοικτη. Όσο και να προσπαθεί να εξωραΐσει τα πράγματα ο αρθρογράφος (αλήθεια δεν έχει όνομα;) και οι συν αυτώ, αυτή είναι η πικρή αλήθεια... Το τραγικό είναι ότι αυτοί που πήγαν στο ΣτΕ επιχειρηματολόγησαν (και συνεχίζουν να επιχειρηματολογούν) υπέρ ενός μοντέλου μαθήματος "γερμανικού τύπου" ώστε να "εξασφαλίσουν" με αυτό τον τρόπο τη "νίκη" στο δικαστήριο. Η ιδεοληψία τους για το νέο ΠΣ έφερε ανεπανόρθωτη ζημιά στο ΜτΘ. Χαλάλι τους η νίκη, αλλά δυστυχώς είναι πύρρειος!
Προσπαθείτε να πείσετε τον εαυτό σας ότι οι ελληνόπαιδες ζουν στο 1950 και με ζέση θα παρακολουθούν πλέον το ελληνορθόδοξο μάθημα (από τους ελληνορθόδοξους εκπαιδευτικούς μας) για να εμπεδώσουν την πίστη την οποία η ελληνορθόδοξη οικογένειά τους έχει εμφυτεύσει νηπιόθεν για να μην πούμε εκ κοιλίας μητρός και όλα θα βαίνουν καλώς πλέον στην ελληνορθόδοξη χώρα μας...Ο στρουθοκαμηλισμός σας άνευ ορίων...
Το σενάριο με την ηθική λόγω απελπισίας φέρνει το τέλος ακόμα νωρίτερα. Η εναλακτική οφείλει να είναι ουδετερόθρησκη θρησκειολογία. Σας σας φτάνει που φέρατε το χάος συνεχίζετε ...
Θα σας παρακαλέσω να μη χαρακτηρίζετε τις αποφάσεις του ΣτΕ πύρρειο νίκη όσοι τουλάχιστον καταλαβάινετε τι συμβαίνει. Είναι η απόλυτη καταστροφή και κανενός είδους νίκη.
Πού να κατανοήσεις ανώνυμε 2:52 μ.μ. τα ελληνορθόδοξα αυτονόητα δίκαια αιτήματα, μέσα στον γυάλινο συριζαίικο και κακοκαιρίτικο κόσμο που ζεις;;
Πρέπει πρώτα να βγεις απο 'κεί και να δεις κατάματα την αλήθεια ότι το Κράτος του Ελληνορθόδοξου Εθνους μας έχει υποχρέωση να δίνει ορθόδοξη διδασκαλία στα δημόσια σχολεία στους Ορθόδοξους μαθητές και όχι πολυθρησκειακό κατηχητισμό!!!
Ελληνας Φιλαλήθης
Τα σχόλια 3:43 μμ, 4:35 μμ και 4:46 μμ είναι γραμμένα από αριστερίστικης ιδεολογίας Κασσάνδρα με προσπάθεια απορθοδοξοποίησης του Ελληνορθόδοξου Εθνους μας. Περαστικά της!
Ελληνας Φιλαλήθης
Η αναπτυξη της θρησκευτικης συνειδησης, την οποια αξιωνει το Συνταγμα, δεν ειναι η αναπτυξη της οικογενειακης θρησκευτικης συνειδησης, οπως το ερμηνευσε το ΣτΕ; Αν ναι, το Συνταγμα και το ΕΔΑΔ κατοχυρωνουν το δικαιωμα αλλαγης της θρησκευτικης συνειδησης ανα πασα στιγμη στην οικογενεια του μαθητη, ανεξαρτητως θρησκευτικου παρελθοντος. Ποιος να της το απαγορευσει να δηλωσει σημερα ορθοδοξος και αυριο οχι -η το αντιστροφο; Αυτο ειναι απορροια του κατοχυρωμενου φιλελευθερου δικαιωματος του θρησκευτικου αυτοπροσδιορισμου. Αυτου δεδομενου, και με την προσφυγη καποιων σε ευρωπαικα δικαστηρια, ο γορδιος δεσμος του μαθηματος λυνεται δυστυχως με τη μετατροπη του σε επιλεγομενο ορθοδοξο ομολογιακο και επιλεγομενο ετεροδοξο, αλλοθρησκο, ηθικο η θρησκειολογικο -δεν απαγορευει η αποφαση την εισαγωγη απο την πολιτεια μαθηματος θρησκειολογιας, ανεξαρτητο η παραλληλο, ειτε υπαρχει ομολογιακο μαθημα ειτε δεν υπαρχει.
Το λεγομενο "γερμανικο μοντελο", αν ισχυσει, δεν ειναι παρα κατηχητικο που χρησιμοποιει απλως τις εγκαταστασεις του δημοσιου σχολειου -το πολυ πολυ να χρησιμοποιησει και τους ηδη μονιμους θεολογους -οι αναπληρωτες, αν χρειαστουν, υπαρχει η υποψια οτι θα παιρνουν απο τις μητροπολεις την εγκριση.
Ακομα να καταλαβουν καποιοι οτι αλλο το καθεστως των απαλλαγων μεχρι τωρα και αλλο απο εδω και περα. Βλεπουν τι συνεβαινε σε καθεστως αυστηρων προυποθεσεων για τη χορηγηση απαλλαγης και νομιζουν οτι, επειδη καταργηθηκαν τα νεα θρησκευτικα, επιστρεφουμε και στο ιδιο καθεστως. Επιστρεφουμε ομως; Γιατι εν οψει των νεων αποφασεων η βεβαιοτητα φανταζει ευσεβης ποθος και μονο.
Μακαρι να εχετε δικιο. Αλλα οι εξελιξεις αλλα λενε. Και πυρρειος νικη θα ειναι αν του χρονου η σε δυο χρονια τα λεμε ξανα εδω, με αυτους που θριαμβολογουν για τις αποφασεις του ΣτΕ να προσπαθουν να μας πεισουν ακομα οτι το μαθημα δεν ειναι επιλεγομενο, οτι δεν χαθηκαν ωρες και θεσεις θεολογων, οτι ελαχιστοι απαλλασσονται απο το ομολογιακο μαθημα, οτι θα δικαιωθουν παλι απο τα δικαστηρια, οτι ειναι αντισυνταγματικο το ενα και το αλλο, οτι σωθηκαμε απο την πανθρησκεια και το συγκρητισμο και τον οικουμενισμο. Πυρρειος νικη, διοτι οι κατα τους υποστηρικτες των "καθαρων" θρησκευτικων καταστροφολογουντες θα εχουν, δυστυχως, τη σκληρη πραγματικοτητα με το μερος τους -ακριβως αυτο που δεν θελουν.
"Χριστιανικό ορθόδοξο μάθημα υπήρχε μέχρι το 2016 και οι απαλλαγές ήταν πολύ λίγες, ούτε καν 0,5%. Γιατί τώρα με ένα ίδιο μάθημα -ορθόδοξο χριστιανικό- θα υπάρξουν πλήθος απαλλαγών; Τόσο δραματικά άλλαξε η πίστη των νεοελλήνων από το 2016 μέχρι σήμερα;" Γιατί ακριβώς οι συνθήκες έχουν αλλάξει. Όλα αυτά που συζητώνται, τα δικαστήρια, οι αποφάσεις είναι γνωστά σε όλους, τα παιδιά όλα αυτά τα γνωρίζουν πολύ καλά και δυστυχώς ψάχνουν μία ευκαιρία να γλυτώσουν μάθημα... έτσι απλά. Αν δεν γνωρίζετε την σχολική πραγματικότητα μην προβαίνετε σε σχολιασμό...άλλες οι συνθήκες πριν το 2016 και άλλες τώρα...
Αν το υπουργειο ορισει ενα νεο μαθημα, τη θρησκειολογια, για τη θρησκευτικη επιμορφωση των μαθητων -ως γνωστικο αντικειμενο- και δωσει δυνατοτητα απαλλαγης σε χριστιανους ορθοδοξους να παρακολουθουν ομολογιακο μαθημα για την αναπτυξη της δικης τους θρησκευτικης συνειδησης (γι' αυτους, για να εχουν "καθαρα" ορθοδοξα θρησκευτικα δεν εγινε, υποτιθεται, ολος ο δικαστικος σαματας;) απο "καθαρους" διδασκοντες (θεολογους η πιστοποιημενους κατηχητες), ποσοι ορθοδοξοι, πιστευετε, θα δηλωσουν κωλυμα θρησκευτικης συνειδησης, ωστε να παρακολουθουν μαθημα ομολογιακο αντι για θρησκειολογικο; Περισσοτεροι απο το 0,5% που επεστρεψαν τους -ομολογουμενως- απαραδεκτους φακελους; Κι αν ειναι περισσοτεροι, νομιζετε οτι θα το κανουν για "την πιστη του Χριστου την αγια" και οχι για το "χαβαλε" του επιλεγομενου η κυριως για τις χαμενες ωρες και το ενα μαθημα λιγοτερο σε περιπτωση που αργησει η προσληψη διδασκοντος η δεν γινει καθολου;
Γιατι δεν προκρινετε μια τετοια επιλογη, αφου πιστευετε οτι ειστε αντιπροσωπευτικο δειγμα των ορθοδοξων χριστιανων; Νομιζετε οτι οταν καλεσατε τους ορθοδοξους να επιστρεψουν τους φακελους, δεν το εκανε αυτο ποσοστο μεγαλυτερο του 0,5% επειδη φοβηθηκε καποιες συνεπειες -η μηπως απλως οι υπολοιποι ειναι εως και αδιαφοροι για την "καθαροτητα" του μαθηματος; Και αφου πιστευετε οτι ειναι ολοι οι ορθοδοξοι τοσο συνειδητοποιημενοι οσο εσεις, ωστε να μην επιζητησουν απαλλαγη για κανεναν απολυτως λογο, γιατι ξορκιζετε με τοσο παθος το -και επικρατεσρερο- ενδεχομενο η απαλλαγη να γινεται μονο με επικληση της θρησκευτικης συνειδησης απο τον οποιονδηποτε; Δεν εχετε εμπιστοσυνη στα κινητρα των ελληνορθοδοξων; Λετε να υπαρξουν ορθοδοξοι που θα κανουν σκασιαρχειο;
Οχι μονο δεν γνωριζουν τη σχολικη πραγματικοτητα οσοι θεωρουν τις σημερινες συνθηκες πανομοιοτυπες με τις συνθηκες προ του '16, αλλα αγνοουν -εως και εθελοτυφλουν- τι συνεβαινε και τοτε και τωρα στην πρωτη γραμμη της εκπαιδευσης, στο μετωπο της ταξης. Καταναλωνουν απλως επιλεκτικη και προσανατολισμενη πληροφορηση (δεν τη χαρακτηριζω, για να μη βγει το σχολιο μου αγενες). Ας μας δωσουν τα φωτα τους. Ρουτουσαν μαθητες, οποτε ειχαν το θαρρος, απο παλια μεχρι σημερα:"γιατι (να) κανουμε θρησκευτικα;" "Σε τι θα μας χρησιμευσουν τα θρησκευτικα (στη ζωη μας);" Θα μπορουσαν να δωσουν την εκπαιδευτικα, παιδαγωγικα και θεολογικα καταλληλη απαντηση, ακομα και τοτε; Τωρα, υπο τα νεα δεδομενα, θα μπορουσαν να δωσουν την ιδια απαντηση; Θα μπορουσαν να δωσουν καλυτερη; Γενικα, θα μπορουσαν να δωσουν πειστικη απαντηση -η θα κρεμουσαν απλως στην αιθουσα, με ενεργεια-καταλοιπο αλλων και οχι τοσο ενδοξων εποχων, τις αποφασεις του ΣτΕ προς προκαταβολικη αποστομωση και φιμωση των ανηλικων, βαπτισμενων και μη, χλιαρων και θερμων, αντιρρησιων;
Αν το μάθημα καταστραφεί -επιλεγόμενο, προαιρετικό, λιγότερες ώρες, λιγότερες θέσεις, στενότερος ορίζοντας, αυτιστικός προσανατολισμός-, πού θα πρέπει να κρυφτούν όσοι κατέφυγαν στη δικαιοσύνη του κόσμου μόνο και μόνο για να περάσει το δικό τους; Με τι μούτρα, κατά το κοινώς λεγόμενον, θα συνεχίσουν να απαιτούν την εμπιστοσύνη μας; Αν οι ίδιοι ζητούν αποκλεισμό των υπευθύνων των νέων θρησκευτικών απο τη σύνταξη των νεότερων θρησκευτικών, δεν είναι δίκαιο, αφού οι ενέργειές τους γύρισαν μπούμερανγκ, να αποκλειστούν και οι ίδιοι από ο,τιδήποτε έχει σχέση με το μάθημα; Ή θα συνεχίσουν να μας αυτοπαρουσιάζονται σαν σωτήρες και της ψυχής μας, αυτοί που μας υπόσχονται -ακόμα!- μαλλί, ενώ προβλέπεται να βγούμε κουρεμένοι;
"Στις 31 Οκτωβρίου η απόφαση του ΕΔΑΔ για τα Θρησκευτικά στα ελληνικά σχολεία". Τι μπορεί να σημαίνει η όποια απόφαση του δικαστηρίου;
Μετά από τις να μη χαρακτηρίσω τώρα προσφυγές, έχουμε βρει όχι απλά κουρεμένοι αλλά γδαρμένοι εντελώς. Θέλουμε σοβαρό και ξεχωριστό από τα κατηχητικά τους μάθημα.
Το περίφημο δικαίωμα των ορθοδόξων γονέων για ορθόδοξα θρησκευτικά αν το κρίνουμε όντως από τις επιστροφές των φακέλλων μάλλον ενδιαφέρει κάτι λιγότερο από το 1% της μαθητικής κοινότητας.
Οι επιστροφές φακέλων ήταν πράξη αντίδρασης. Δεν είναι μέθοδος μέτρησης των ορθοδόξων γονέων και μαθητών.
Αν κάποιοι γονείς -πολλοί ή λίγοι- είναι αδιάφοροι για τα ορθόδοξα θρησκευτικά είναι εξίσου αδιάφοροι και για μάθημα ηθικής και γενικώς αδιάφοροι για το περιεχόμενο των μαθημάτων που διδάσκονται τα παιδιά τους. Ότι δίνει το σχολείο, αυτό κάνουν και τα παιδιά τους. Δεν ασχολούνται με το τί είναι αυτό...
26 Οκτωβρίου 2019 - 9:46 π.μ.
Σιγά μην τους κοστίσει το μπάχαλο που κατάφεραν να φέρουν στη θρησκευτική εκπαίδευση όλοι αυτοί οι αθεόφοβοι «σωτήρες της ψυχής μας». Άραγε, έχουν το θάρρος και την τιμιότητα να αναγνωρίσουν το λάθος τους: σε τι περιπέτειες έχουν βάλει τον θεολογικό κλάδο; Και από πλευράς μαθήματος και από πλευράς εργασίας; Νομίζουν ότι οι σχολικές τάξεις είναι σαν κι αυτές τις δεκαετίας του 70…
Οι περισσοτεροι χλιαροι η αδιαφοροι ορθοδοξοι τι πιστευετε οτι θα επιλεξουν αν τους δοθει η επιλογη, το ορθοδοξο ομολογιακο μαθημα των θρησκευτικων η το κοσμικο φιλοσοφικο μαθημα της ηθικης; Και πως θεωρειτε οτι η αντιδραση του ενος τοις εκατο ειναι αντιπροσωπευτικη και για το υπολοιπο ενενηντα εννια; Γιατι δεν σας ακολουθησαν, πιστευετε, περισσοτεροι στο καλεσμα της αντιδρασης; Επειδη δεν το εμαθαν, επειδη φοβηθηκαν; Μηπως δεν σας πηραν στα σοβαρα; Ιδου η ωρα να το αποδειξετε. Καλεστε παλι σε αντιδραση, τωρα που το υπουργειο κωλυσιεργει και δεν συμμορφωνεται αμεσα στις αποφασεις του ΣτΕ, τωρα που εχετε και το Συνταγμα με το μερος σας. Ζητηστε απο τους ορθοδοξους να επιστρεψουν τους φακελους των εκπτωτων και αντισυνταγματικων θρησκευτικων. Ποσοι υπολογιζετε οτι θα σας ακολουθησουν τωρα, που δικαιωθηκε ο αγωνας σας, που εχετε και με το νομο δικιο, στην αντιδραση κατα της παρανομιας; Περισσοτεροι απο το ενα τοις εκατο; Ειδατε πουθενα, περα απο τους γυαλινους πυργους σας και το ενα τοις εκατο, καποια δυσφορια για τη συνεχιση της διδασκαλιας των νεων θρησκευτικων;
Υποψια: με την προσφυγη και στο ΕΔΑΔ, το μαθημα οδευει προς διχασμον. Τι να περιμενουμε; Μαθημα υποχρεωτικο και θρησκειολογικο; Μαθημα υποχρεωτικο και πολυθρησκειακο; Επιλεγομενο με θρησκειολογικο και ομολογιακο μερος; Υποχρεωτικο και ομολογιακο; Επιλεγομενο μεταξυ ασχετων επιλεγομενων; Ο ασκος του αιολου εχει ανοιξει απο τη στιγμη που ενα παιδαγωγικο, θεολογικο και εκπαιδευτικο ζητημα οδηγηθηκε στα δικαστηρια, λες και ηταν μια οποιαδηποτε αντιδικια αστικου ενδιαφεροντος. Και μην ξεχναμε οτι υπηρξαν απο τηλεορασεως αντιοικουμενιστες που υποστηριξαν οτι αν τα θρησκευτικα δεν ειναι "καθαρα", ειναι καλυτερο να καταργηθουν. Μονο αυτοι μπορουν να ειναι ικανοποιημενοι με κατι τετοιο.
Αυτό λέμε αγαπητέ σχολιαστή 7:07, ότι στο νέο ΠΣ αντέδρασε μόλις 0,5 %. Θέλει πολλή σκέψη για να συμπεράνουμε, εάν ποτέ εφαρμοστεί ένα μάθημα των προδιαγραφών του ΣτΕ πόσοι θα αντιδράσουν, όταν οι απαλλαγές θα είναι ευκολότερες και ταυτόχρονα θα υπάρχει και εναλλακτικό μάθημα;
Αν τοτε η επιστροφη των φακελων ηταν πραξη αντιδρασης απλως, σημερα ειναι πραξη νομιμοφροσυνης, των αποφασεων δεδομενων. Γιατι δεν καλειτε τους ορθοδοξους κηδεμονες -οπως καλεσατε καποτε τους διδασκοντες να αρνηθουν τη διδασκαλια των θρησκευτικων φιλη ως αντισυνταγματικων- να επιστρεψουν, ως οφειλουν οι νομιμοφρονες πολιτες, τους φακελους των αντισυνταγματικων θρησκευτικων; Ποσοι -και ποιοι- λετε οτι θα ανταποκριθουν στο καλεσμα και θα το πραξουν; Τι σας εμποδιζει απο το να αντιδρασετε ετσι και τωρα, που το ΣτΕ εχει, οπως λετε, κατοχυρωσει το υποχρεωτικο των "καθαρων" θρησκευτικων; Σε ποιον δινετε πιστωση χρονου, για ποσο και γιατι;
Αγαπητοί ΚΑΙΡΙΤΕΣ συνάδελφοι, πέρα από τη στείρα επιχειρηματολογία με τα φοβικά σύνδρομα,σκεφτείτε σοβαρά το εξής:Μήπως είστε νεροκουβαλητές στο μύλο του Σόρος;Μήπως αν -ο μη γένοιτο-επικρατήσει η πανθρησκειακή σάλτσα που μαγειρέψατε πληρώνεστε ουσιαστικά από τα κεφάλαια τους ως άνω ουγγροεβραίου μεγιστάνα; Ήδη αρκετοί ελιπάνθησαν και επαχύνθησαν από τους καταρτισμούς των επαίσχυντων "φακέλων".Εμείς οι "κατηχητές" θα απολυθούμε πιθανώς αλλά με ήσυχη συνείδηση ότι ΔΕΝ ΠΗΡΑΜΕ ΨΥΧΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΛΑΙΜΟ ΜΑΣ!Εσείς με τι συνείδηση θα ζείτε όταν πουλήσατε τον Χριστόν για τον Χρυσόν;Για ένα θλιβερό ΜΑΘΗΜΑ-ΤΙΠΟΤΑ που ούτε Ηθική θα είναι ούτε Θρησκειολογία αλλά θολούρα στα ήδη ταραγμένα κεφάλια των μαθητών μας...
Ανελέητος πόλεμος των οπαδών του προγράμματος σπουδών Φίλη - Γαβρόγλου,εναντίον των αποφάσεων του ΣτΕ. Αν είναι χριστιανοί ορθόδοξοι-κάτι για το οποίο πολύ αμφιβάλλω - τότε γιατί τέτοια λύσσα;Αν δεν είναι,τότε τι θρησκευτικά διδάσκουν στους δόλιους τους μαθητές τους;
Κύριε Ρωμιέ (αλήθεια είστε ρωμιός; είστε θεολόγος;) τι είναι αυτά που λέτε υβρίζων και παραπληροφορών; Από τα λεγόμενά σας αποδεικνύεται ότι δεν έχετε δει από κοντά τους Φακέλους. Εάν είχατε ανοίξει οποιονδήποτε Φάκελο θα είχατε διαπιστώσει ότι οι συγγραφείς δούλεψαν τελείως δωρεάν να να έχουν τα παιδιά υλικό Θρησκευτικών στο μάθημά τους. Μπορείτε να έχετε διαφορετική γνώμη αλλά όχι να υβρίζετε και να συκοφαντείτε, ειδικά εάν είστε "ρωμιός" και "θεολόγος".
Δεν μπορειτε να απαντησετε επι της ουσιας; Πρεπει να επικαλειστε τα σκιαχτρα του Σορος και της πανθρησκειας και της υποτιθεμενης φιλοχρηματιας; Αυτο δεν ειναι στειρα επιχειρηματολογια; Αυτο κανετε στην ταξη; Αντισταση στον Σορος; Αυτο τρεμετε, μην πατε στην κολαση αν ξεστομισετε κακες λεξεις -"αβρααμικες θρησκειες" π.χ.; Αυτο δεν ειναι φοβικο συνδρομο; Με αυτο παιρνετε ψυχες παιδιων στο λαιμο σας -η με το να υποστηριζετε την ουσιαστικη υποβαθμιση του μαθηματος σε μυστικη διδασκαλια των ολιγων και εκλεκτων, ακομα και την καταργηση του αν δεν ειναι "καθαρο"; Αυτο ειναι το θεαρεστο λειτουργημα σας; Αντι για το θλιβερο ΜΑΘΗΜΑ-ΤΙΠΟΤΑ ενα δικο σας ΚΑΤΙ-ΣΑΝ-ΜΑΘΗΜΑ-ΤΙΠΟΤΑ -και σε λιγο οντως σκετο τιποτα; Σκεφτηκατε μηπως εσεις ειστε νεροκουβαλητες ενος σχεδιου περιθωριοποιησης και απομονωσης της ορθοδοξιας και της θεολογιας απο την εκπαιδευση και την κοινωνια με οχημα την εμμονη σας για "καθαροτητα";
Ευτυχως που δεν αναβουν πια πυρες οι ιεροεξεταστες για να καψουν εκεινους για τους οποιους πολυ αμφιβαλλουν οτι ειναι ορθοδοξοι. Ας μας θυμισει καποιος το ονομα του πνευματος που παρασυρει σε τετοιους λογισμους για αδελφους -και ας μην κραταμε κακια σε οσους, οπως ψευδοπροφητες, δογματιζουν για την ορθοδοξια η την κακοδοξια του αλλου με αποκλειστικο αποδεικτικο στοιχειο την ερμηνεια που δινουν σε αντιρρητικα των θριαμβολογηματων τους σχολια.
Ρωμιός και κύριος δεν γίνεται!1ον δούλεψα-προσπάθησα έντιμα- να δουλέψω με τους φακέλους και αποστράφηκα τον εαυτό μου 2ον αυτά τα τελείως δωρεάν μη τα ξαναπείτε γιατί θα με πιάσουν τα κλάματα 3ον το τίτλο του θεολόγου μου τον έδωσαν οι μαθητές μου όπως και τον τίτλο "δασκαλε" στα 30 χρόνια που υπηρετώ τα παιδιά μας.4ον ο Σόρος πληρώνει για να πληρώνεστε απο το δημόσιο εσείς που κάματε τον Χριστό απλό δάσκαλο.Και πιθανόν πληρώνει να ξηλωθούμε εμείς που τον ανααγνωρίζουμε ως Κύριο και Σωτήρα.5ον δεν θα επανέλθω συνάδελφε 4:24 ΥΓ ή Ρωμιός ή κύριος
Το σχόλιο 5:45 μ.μ. είναι νεοταξίτικο και αντιχριστιανικό!
Αυτός που το 'γραψε δεν πιστεύει!
Αλλος Ρωμιός
Στον Ανώνυμο 5:45 μ.μ."Αντίσταση στον Σόρος;"Ωραία ιδέα μου δώσατε! Απο την Τρίτη θα αναφερθώ στο σχολείο στον εν λόγω κύριο. Ο βίος και η πολιτεία του έχουν τρομερό ενδιαφέρον.Μια πλοήγηση στο διαδίκτυο θα σας πείσει!Κόλαση είναι το μαρτύριο του ΝΑ ΜΗΝ ΑΓΑΠΑΕΙ ΚΑΝΕΙΣ κατα τον Ντοστογιέφκυ.Επομένως αφήστε τις σαχλαμάρες περί του φόβου της κολάσεως.Ο θεός είναι φοβερός γιατί ΑΓΑΠΑΕΙ (Βασίλειος Ιβηρίτης).Σας ενόχλησε γιατί δεν "ευλόγησε" το Πρόγραμμά σας ο γέροντας επί τη ευκαιρία.ΑΒΡΑΑΜΙΚΕΣ θΡΗΣΚΕΙΕΣ!!!Ίσα και όμοια Χριστός Μωυσής Αλλάχ;Αναρωτιέμαι:βιώσατε ποτέ τι εστί μετάνοια,αγάπη Θεού,γεύση της Βασιλείας Του;Ποιά καθαρότητα τσαμπουνάτε ολοένα στα σχόλιά σας; Η μόνη καθαρότητα που υπάρχει είναι η διδασκαλία του Χριστού.Κλείνω οριστικά με μια φράση του π.Σεραφείμ Ρόουζ:"Εάν δεν βρείς τον Χριστό σε αυτήν τη ζωή,δεν θα τον βρεις στην άλλη"
Αναφορά στον Σόρος, μέσα στο μάθημα; Το επιτρέπει αυτό το Σύνταγμα;
Αχ! Ρωμιέ μου, τι στείρος απολογητισμός είναι αυτός; Αφού δεν τους γνωρίζεις αυτούς που κρίνεις, γιατί με τη σέσουλα τους πουλάς "πίστη"; Και γιατί κακομεταχειρίζεσαι τον Φ. Ντοστογιέφσκυ; Κρίμα!
Δεν ξέρω αν επιτρέπει το Σύνταγμα αναφορά στο Σόρος. Αλλά κάποιοι θεολόγοι αυτοπροσδιοριζόμενοι ως "ρωμηοί" -οι παρόντες εξαιρούνται- βλέπουν μάλλον τα θρησκευτικά σαν μετερίζι από το οποίο κατατροπώνουν τις "σκοτεινές δυνάμεις" καθημερινά από τις θρανιοστοιχίες. Προφανώς, το να διδάσκεις για τις ανομίες του Σόρος και να κατακεραυνώνεις το φάντασμά του συνιστά μετάδοση του βιώματος της μετάνοιας, του βιώματος της αγάπης Θεού, μετάδοση της γεύσης της Βασιλείας Του. Για να μην πούμε πόσο καθαρά ταιριάζει στη διδασκαλία του Χριστού -κατευθείαν από την επί του όρους ομιλία. Τουλάχιστον, κάποιος ξέρει από πρώτο χέρι τι είναι κόλαση -και επιβεβαιώνει τον Ντοστογιέφσκι. Αν όποιος αγαπάει είναι φοβερός -στ' αλήθεια, όχι μόνο στο νού κάποιων ήδη φοβισμένων από το άπειρο της θείας αγάπης-, τότε και ο διάβολος γεμάτος αγάπη πρέπει να είναι. Επίσης, αστείο είναι να νομίζει κανείς ότι ο όρος "αβρααμικές θρησκείες" σημαίνει ότι είναι ίσα κι όμοια η πίστη στον Γιαχβέ, η πίστη στον Ιησού Χριστό -που και Αυτός είναι Γιαχβέ, όπως αποτυπώνεται και στην εικονογραφία μας- και η πίστη στον Αλλάχ -που, παρεμπιπτόντως, είναι η λέξη με την οποία αποκαλούν το Θεό και οι χριστιανοί άραβες. Λίγη έρευνα επί του προκειμένου όρου θα διαφώτιζε τον ευρισκόμενο εν συγχύσει. Και για να κλείσουμε: το ποιος θα βρει τον Χριστό στην άλλη ζωή είναι κάτι που θα το κρίνει ο Ίδιος -και η παραβολή της τελικής κρίσεως μάλλον έχει κάτι να πει παραπάνω για το τι σημαίνει να βρίσκεις το Χριστό σ' αυτήν τη ζωή.
Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣΤΕ ΕΓΙΝΕ ΕΥΡΕΩΣ ΓΝΩΣΤΗ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 20 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ. ΣΚΕΦΤΗΚΕ ΚΑΝΕΙΣ ΜΗΠΩΣ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ; ΔΙΟΤΙ ΑΙΤΗΣΗ ΑΠΑΛΛΑΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΒΑΣΕΙ ΝΟΜΟΥ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΜΕΡΑΣ. ΜΗΠΩΣ ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΣΩΣΟΥΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΑΥΤΗ ΑΠΟ ΤΟ ΤΣΟΥΝΑΜΙ ΑΠΑΛΛΑΓΩΝ ΛΟΓΩ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ;
@Ανώνυμο, 29 Οκτωβρίου 2019 - 6:58 π.μ
Έχεις καλπάζουσα φαντασία. Τόσες μέρες μετά τη δημοσιοποίηση της απόφασης καμία νέα ρύθμιση δεν έγινε για τις απαλλαγές. Στις 20 Σεπτ. αλλά και έως σήμερα ισχύει η εγκύκλιος Λοβέρδου. Λες το ΣτΕ να υπολόγιζε τις προθεσμίες υποβολής αιτήσεων απαλλαγής για να εκδώσει τις αποφάσεις του; Δεν έχεις προφανώς ιδέα για το πως λειτουργεί το ΣτΕ.
Αγαπητοί αδελφοί με τους οποίους διαφωνώ!Νομίζω πως με έχετε παρεξηγήσει.Δεν είμαι εχθρός σας όπως-ίσως κακώς σας άφησα να καταλάβετε- αλλά ένας πονεμένος συνάδελφος ο οποίος αρνείται να εφαρμόσει τα "Νέα Προγράμματα" γιατί θεωρεί ότι ζημιώνουν τις ψυχές των παιδιών.Δικαίωμά μου νομίζω.Τώρα να μου επιτρέψετε μια μικρή απολογία στον αδελφό 28-10-19 8:30 που είχε την καλοσύνη να μου απαντήσει: Κάθε προσωπικότητα διάσημη μπορεί να αποτελέσει αφορμή και ερέθισμα για το μάθημα (βασικό στοιχείο της διδακτικής αυτό)είτε αρνητικού φορτίου είτε θετικού.Πολύ περισσότερο ο Σόρος.Μπορεί ο εν λόγω κύριος να δικαιωθεί και ο γράφων να κολαστεί, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.ΤΩΡΑ ΑΥΤΟΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ την χώρα μου! Μη σχολιάζετε αδελφέ μου τα πνευματικά μου βιώματα τοιουτοτρόπως, γιατί γίνεστε χειρότερος από εμένα.Τουλάχιστον εγώ ρώτησα.Δεν δογμάτισα.Άρχισα να μελετώ Ντοστογιέφκυ από 13 ετών και μερικά μυθιστορήματά του τα ανέγνωσα 4 και 5 φορές.Κάτι καταλαβαίνω και εγώ απ αυτόν.Έχετε δίκαιο στο ότι γνωρίζω τι είναι κόλαση. Εδώ με "πιάσατε".Όμως παρανοήσατε τον λόγο του π.Βασιλείου Γοντικάκη.Εννοούσε οτι η αγάπη του θεού η άπειρη τον κάνει ΦΟΒΕΡΟ σ'αυτούς που δεν μπορούν να ανταποκριθούν σ'αυτην δηλαδή να ΑΓΑΠΗΣΟΥΝ τους εχθρούς τους.Τέλος ένα σχόλιο ερώτηση πάνω στις αβραμικές θρησκείες.Είναι θρησκεία ο Χριστιανισμός ή Αποκάλυψη;Απο την πλευρά μου τελείωσα και ζητώ ολοκαρδίως συγγνώμη απο τους αδελφούς που ίσως λύπησα λόγω του έντονα "μαχητικού" ύφους μου.
Η ΣΥΜΠΤΩΣΗ ΠΑΝΤΩΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΥΠΟΨΙΕΣ. ΑΝ ΕΙΧΕ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΛΙΓΟ ΝΩΡΙΤΕΡΑ ΟΠΩΣ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΛΛΕΣ ΙΣΩΣ ΚΑΠΟΙΟΙ "ΠΡΟΘΥΜΟΙ" ΝΑ ΕΤΡΕΧΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΑΡΟΝ ΑΡΟΝ ΤΗΝ ΕΥΚΟΛΗ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΠΡΙΝ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΤΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΑΚΡΙΒΕΣΤΕΡΑ.
1. Οι διευκρινίσεις, έχω την εντϋπωση, διαλύουν πολλές παρεξηγήσεις. Οπότε, φρονώ, η αποκατάσταση της ειρήνης, η καταλλαγή, είναι η αναπόφευκτη οδός.
2. Από τη δική μου πλευρά, ζητώ συγγνώμη που το δικό μου ύφος και τα γραφέντα άγγιξαν βιώματα ου παικτά.
3. Με κίνδυνο να ξεκινήσω ένα νέο -αχρείαστο εν προκειμένω- κύκλο "διαξιφισμών" και να δεχτώ πυρά και βέλη, θα προσπαθήσω να απαντήσω στο ερώτημα και θα κλείσω.
Η (Παλαιά και Καινή) Διαθήκη έχει δύο συμβαλλόμενα μέρη: το άκτιστο-θείο και το κτιστό-ανθρώπινο. Ο Ιησούς Χριστός είναι και τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος -Θεάνθρωπος. Η Εκκλησία είναι θεανθρώπινος οργανισμός -Σώμα Χριστού. Τι είναι λοιπόν ο Χριστιανισμός, θρησκεία ή Αποκάλυψη; ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ. Κατά το κτιστό-ανθρώπινο μέρος, το ιστορικό-πολιτισμικό, είναι θρησκεία. Κατά το άκτιστο-θείο είναι Αποκάλυψη. Άρα, ο Χριστιανισμός δεν παύει να είναι θρησκεία, "αβρααμική" εν προκειμένω, η οποία γίνεται, όσο είναι δυνατόν, η "σαρξ" της προσλαμβάνουσας Αποκαλύψεως, αλλά, γι' αυτό ακριβώς, δεν είναι μόνο θρησκεία -είναι κάτι ασύγκριτα περισσότερο από μια θρησκεία απλώς. Τούτος ο -ας μου επιτραπεί η έκφραση- "δυοφυσιτισμός" είναι που τον καθιστά και όμοιο με άλλες θρησκείες σε κάποια πράγματα, αλλά και τόσο καθ' υπεροχήν διαφορετικό -ακόμα και σ' αυτά.
Ελπίζω να μην άγγιξα και πάλι ου παικτά.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία και την υπομονή.
Στην συζήτηση φάνηκε ότι πήραν τα πάνω τους οι θρησκειολογιστές και συριζαίοι και αυτό έγινε με ευθύνη των διαχειριστών του μπλογκ. Εκοβαν τα καλά σχόλια που απαντούσαν και βαρέθηκαν οι σχολιαστές να απαντούν στους οικουμενιστές , μιας και δεν έμπαιναν τα σχόλια τους.
Η ευθύνη στον διαχειριστή.
Ο Συνάδελφος της 25 Οκτωβρίου 2019 - 6:39 π.μ. γράφοντας ΄΄Σαν να έχουν μαζευτεί εδώ 2-3 κακοκαιρίτες φαίνεται στα σχόλια. Εκτός και αν είναι ένας...΄΄ έχει απόλυτο δίκιο και μπράβο του.
Το κακόβουλο λογισμικό των κακοδοξιών του επονομαζόμενου ως ΄΄Μαχόμενου Θεολόγου΄΄ ή ως ΄΄ο κάπου από την κατακαϋμένη Αράχωβα΄΄ ή ΄΄ως ο Δάσκαλος της σχολικής τάξης και όχι γυρολόγος του διαδικτύου ΄΄ ή ο ΄΄Χριστιανός-αγαπούλας΄΄ ξανακτύπησε, αναμασώντας τα ίδια και τα ίδια ειρωνικά και φοβικά σύνδρομα εναντίον των Συναδέλφων του. Ξέχασε όμως πως θα τον ξεμασκαρώνω εσαεί. Δείγματα των Συριζοεμπνεύσεως απόψεών του τα σχόλια : 24 Οκτωβρίου 2019 - 10:17 μ.μ., 24 Οκτωβρίου 2019 - 10:36 μ.μ., 24 Οκτωβρίου 2019 - 10:53 μ.μ., 25 Οκτωβρίου 2019 - 3:43 μ.μ., 26 Οκτωβρίου 2019 - 4:40 μ.μ., 26 Οκτωβρίου 2019 - 4:47 μ.μ. 26 Οκτωβρίου 2019 - 8:18 μ.μ., 26 Οκτωβρίου 2019 - 8:44 μ.μ., 27 Οκτωβρίου 2019 - 9:12 π.μ., 27 Οκτωβρίου 2019 - 5:45 μ.μ., 27 Οκτωβρίου 2019 - 5:53 μ.μ. Αίσχος !
Ένας μόνος του είναι και κάνει τόσο σαματά;;; Δεν μπορεί!!!
Φίλε συνάδελφε 7:46 μ.μ. συνέχισε να ξεμασκαρεύεις τον/τους καιρίτες, συριζαίους και θρησκειολογιστές.
Μην σταματήσεις να σχολιάζεις και να τους ξεμασκαρεύεις.
Σε χρειαζόμαστε και εσένα στην αντίσταση στην νεοταξίτικη καταιγίδα που προσπαθούν να επιβάλλουν λίγοι!
Ελληνας
8:34 μ.μ.
Γιατί δεν μπορεί;;
Αν έχει μεγάλα οικονομικά συμφέροντα μπορεί και παραμπορεί να το κάνει!!!
Και τι σημασία έχει αν είναι 1 ή 2 ή 3;;;
Σημασία έχει ότι είναι ελάχιστοι αυτή που θέλουν να επιβάλλουν ολοκληρωτικά την απο-ορθοδοξοποίηση της Ελληνικής Παιδείας.
Ελληνας
Διόρθωση στο 8:57 μ.μ.
αυτοί (όχι αυτή)
Τελικά το ΣτΕ έχει κατοχυρώσει την υποχρεωτικότητα; Κάπως αλλιώς μας τα είπε σήμερα το ΕΔΔΑ.
Δημοσίευση σχολίου