22/6/20

Η μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί: Σημείο βαρβαρότητας ή πολιτική σκοπιμότητα;

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 22α  Ιουνίου 2020
Η ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ ΣΕ ΤΖΑΜΙ: ΣΗΜΕΙΟ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑΣ Ή ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ;

Η πατρίδα μας στην μακραίωνη ιστορική της διαδρομή είχε την ατυχία να περιστοιχίζεται από βαρβαρικούς λαούς, οι οποίοι ανέκαθεν επιβουλεύονταν την εδαφική της ακεραιότητα. Από το μακρινό παρελθόν μέχρι σήμερα μια πλειάδα βαρβαρικών λαών, όπως  Πέρσες, Γαλάτες, Ρωμαίοι, Γότθοι, Άραβες κ.α. ήρθαν ως κατακτητές, για να υποδουλώσουν το γένος μας για μικρότερα, ή μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα, χωρίς ωστόσο να κατορθώσουν, να αλλοιώσουν την πολιτισμική μας ταυτότητα, ή να εξαφανίσουν την Ορθόδοξη πίστη μας. Από όλους αυτούς τους κατά καιρούς βαρβάρους κατακτητές δύο υπήρξαν, κατά την ταπεινή μας γνώμη, οι πιο επικίνδυνοι: Οι Φράγκοι, οι οποίοι αφού διέλυσαν την Αυτοκρατορία μας, την ένδοξη Ρωμανία, κατά την Δ΄ Σταυροφορία, το 1204, επέβαλαν καθ’ όλο τον 13ον αιώνα το καθεστώς της Φραγκοκρατίας και οι Οθωμανοί, οι οποίοι επί 400 χρόνια επέβαλαν στους προγόνους μας το πιο φρικτό και απαίσιο ζυγό δουλείας, που γνώρισε ποτέ η ανθρωπότης. Και ήταν οι δύο αυτοί λαοί οι πιο επικίνδυνοι, διότι πρωταρχική επιδίωξή τους ήταν, είτε να αλλοιώσουν την Ορθόδοξη πίστη και Παράδοσή μας και να την οδηγήσουν στα δίχτυα της αιρέσεως του Παπισμού, είτε να την εξαφανίσουν τελείως μέσω των εξισλαμισμών και του παιδομαζώματος.   
Διαπρεπείς ιστορικοί, με επικεφαλής τον αείμνηστο μέγα βυζαντινολόγο κ. Στήβεν Ράνσισμαν, απέδειξαν ότι η άλωση της Κωνσταντινουπόλεως από τους Φράγκους, με τις «ευλογίες» του «Πάπα» και την αρωγή του Βατικανού, είναι ένα από τα πλέον φρικτά και μοιραία γεγονότα της παγκόσμιας ιστορίας, το οποίο είχε ολέθριες συνέπειες, όχι μόνο στην Ανατολική Ορθόδοξη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, αλλά και σε ολόκληρη την ανθρωπότητα. Και τούτο διότι χτυπήθηκε η καρδιά του τότε πολιτισμένου κόσμου και διαλύθηκε η πιο λαμπρή και μακρόχρονη Αυτοκρατορία της ιστορίας. Οι ιστορικοί βεβαιώνουν ότι οι σφαγές, οι βεβηλώσεις, οι βανδαλισμοί, οι αρπαγές και λεηλασίες που επεκράτησαν κατά την άλωση της Πόλεως από τους Φράγκους, υπήρξαν πρωτοφανείς και υπερβαίνουν και αυτές των Οθωμανών το 1453. «Χριστιανικά» χέρια έσφαζαν, βίαζαν, έκαιγαν, λεηλατούσαν Χριστιανούς! Δεν σεβάστηκαν ούτε ιερό, ούτε όσιο. Αναφέρεται, ότι όταν μπήκαν στον πανίερο Ναό της Αγίας Σοφίας, δεν δίστασαν να ανεβάσουν μια φρανσέζα πόρνη επάνω στην Αγία Τράπεζα, για να βεβηλώσουν με τον πιο αισχρό τρόπο τον ιερό χώρο και το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας!
Μια άλλη αποφράδα ημέρα, στις 29 Μαΐου του 1453, οι Οθωμανοί, με επικεφαλής το Σουλτάνο Μωάμεθ τον Πορθητή, κατέλαβαν την Βασιλεύουσα και επιδόθηκαν σε νέες σφαγές, βιασμούς και καταστροφές. Για τρεις ημέρες οι μανιασμένοι στρατιώτες λεηλατούσαν την Πόλη. Ο Μωάμεθ, πανευτυχής, ζήτησε να τον οδηγήσουν στη Μεγάλη Εκκλησία, στην Αγία Σοφία, για να προσευχηθεί, να ευχαριστήσει το «θεό» του, ο οποίος τον «αξίωσε» να κατακτήσει τον λαό εκείνο, που υπήρξε το καύχημα της οικουμένης, τον λαό που μετέφερε τα φώτα του πολιτισμού σ’ όλους τους λαούς της γης. Κι ακόμα για να μετατρέψει τον πάνσεπτο Ναό της Αγίας Σοφίας, το πιο θαυμαστό αρχιτεκτονικό δημιούργημα που ήταν τότε γνωστό σ’ όλη την ανθρωπότητα, σε ισλαμικό τέμενος. Φρόντισε μάλιστα να καταστρέψει το υπέροχο εσωτερικό διάκοσμο του Ναού, ώστε να είναι σύμφωνος με το ανεικονικό Ισλάμ και τέλος να κτίσει τέσσερις μιναρέδες, από όπου θα διαβάζεται το Κοράνιο. Για 481 χρόνια λειτουργούσε ως μουσουλμανικό τζαμί, όπου αντί για ύμνους στον αληθινό Τριαδικό Θεό και την ανάγνωση των Αγίων Γραφών, ακούγονταν οι κραυγές των μουεζίνηδων και αποσπάσματα από το Κοράνι. Το 1934, το κοσμικό τουρκικό κράτος, υπό τον Κεμάλ Ατατούρκ, το μετέτρεψε σε μουσείο και αργότερα ανακηρύχθηκε από την  UNESKO σε μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.
Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια, με την υποχώρηση του κοσμικού κράτους και την άνοδο του ισλαμικού εθνικισμού στην Τουρκία, άρχισε πάλι η συζήτηση για την μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε ισλαμικό τζαμί. Τον τελευταίο καιρό ο νυν τούρκος πρόεδρος, κ. Ταγίπ Ερντογάν, φανατικός ισλαμιστής, έθεσε και πάλι θέμα μετατροπής της σε μουσουλμανικό τέμενος, προκειμένου να δοθεί στη λατρεία των μουσουλμάνων. Μάλιστα, για να παγιώσει σταδιακά αυτή την απαίτηση, πραγματοποιεί κάθε χρόνο, στις 29 Μαΐου, επέτειο της αλώσεως, (εθνική εορτή για την Τουρκία), προσευχή στην Αγία Σοφία. Εφέτος ξεπέρασε κάθε όριο. Χωρίς ίχνος σοβαρότητας και σεβασμού προς το διεθνές δίκαιο, δήλωσε πως η Αγία Σοφία, μετά την κατάκτησή της, ανήκει στους κατακτητές της και ως εκ τούτου δε μπορεί κανένας να τους εμποδίσει να πραγματοποιήσουν το σκοπό τους!
Σύμφωνα με την ειδησεογραφία: «Μπορεί η απόφαση του τουρκικού Συμβουλίου της Επικρατείας για την Αγιά Σοφιά να έχει οριστεί για τις 2 Ιουλίου, ωστόσο η τουρκική κυβέρνηση φαίνεται πως θεωρεί… δεδομένη την ακύρωση του προεδρικού διατάγματος που την μετέτρεψε σε μουσείο το 1934. Σύμφωνα με όσα υποστήριξε ο Τούρκος ιστορικός και συγγραφέας, Αχμέτ Αναπαλί, σε συνέντευξη του στο 24 TV, οι ετοιμασίες για την μετατροπή της Αγιάς Σοφιάς σε τζαμί έχουν ήδη αρχίσει! Αν και δεν αποκάλυψε την πηγή του, επικαλέστηκε έναν άνθρωπο που είναι “ο πιο αξιόπιστος της χώρας μετά τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν“, ο οποίος του είπε πως “είναι έτοιμα τα χαλιά που θα καλύψουν τα 7.000 τ.μ. της Αγιάς Σοφιάς και θα έχουν χρώμα πορφυρό, το χρώμα της εποχής του Μωάμεθ του Πορθητή. Τα χαλιά έχουν χρηματοδοτηθεί από ιδιώτη, όχι από την κυβέρνηση”. Υποτίθεται ότι η υπόθεση για την Αγιά Σοφιά είχε κλείσει τον Σεπτέμβριο του 2018 από το Συνταγματικό Δικαστήριο της Τουρκίας, που είχε απορρίψει παρόμοιο αίτημα της τουρκικής μη κυβερνητικής οργάνωσης ‘Σύνδεσμος Προστασίας Ιστορικών Μνημείων και Περιβάλλοντος’. Εάν το τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας κρίνει στη διάρκεια της ακρόασης της 2ας Ιουλίου ότι η απόφαση του υπουργικού συμβουλίου το 1934 για τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε μουσείο αντίκειται στο νόμο, τότε η Αγία Σοφία θα λειτουργήσει ξανά ως τζαμί» (Πηγή: yeniakit – Ιστ. Ρομφαία)!
Και εδώ τίθεται το ερώτημα: Τι κάνει η «χριστιανική» Δύση; Που είναι ο κατά τα άλλα λαλίστατος «Πάπας» Φραγκίσκος; Γιατί δεν αντιδρά και δεν παρεμβαίνει διπλωματικά; Γιατί δεν αξιοποιεί όλα τα μέσα και όλη την επιρροή και το κύρος που διαθέτει, για να ευθαισθητοποιήσει την παγκόσμια κοινή γνώμη, ώστε να αποτρέψει αυτή την σχεδιαζόμενη από την τουρκική κυβέρνηση βεβήλωση; Μόνο η UNESKO έβγαλε μια ανούσια ανακοίνωση δηλώνοντας, ότι η Αγία Σοφία είναι παγκόσμιο μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς και τίποτε περισσότερο. Το ίδιο χλιαρά αντέδρασε και η Ελληνική Κυβέρνηση, η οποία θα μπορούσε να θέσει όρους και να προειδοποιήσει την Τουρκική, ότι τότε μόνον θα λειτουργήσει το ισλαμικό τέμενος των Αθηνών, εφ’ όσον διατηρηθεί το σημερινό υπάρχον καθεστώς εις ό,τι αφορά τη λειτουργία του Ναού ως μουσειακού χώρου. Και λέμε ως μουσειακού χώρου και όχι ως χώρου χριστιανικής λατρείας, διότι είναι απείρως προτιμότερο να λειτουργήσει αυτός, ο πιο περίλαμπρος Ναός της Ορθοδοξίας, ως μουσείο, παρά να μεταβληθεί σε ένα οικουμενιστικό κέντρο, το οποίο θα υπηρετεί την παναίρεση του Οικουμενισμού, όπως ζήτησε ο Αρμένιος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως αιρετικός μονοφυσίτης. Η ΔΙΣ με ανακοίνωσή της ετόνισε ότι «Φρονούμε ότι η ανατροπή της πολιτισμικά ουδέτερης χρήσεως του μνημείου ως μουσείου, η οποία με σύνεση καθιερώθηκε υπό της Τουρκικής Δημοκρατίας το 1934, επιχειρεί να μετατρέψει ένα χώρο πολιτισμού σε λάφυρο και σύμβολο κατακτήσεως. Τυχόν μετατροπή θα επιφέρει την έντονη διαμαρτυρία και απογοήτευση των ανά την Οικουμένη Χριστιανών, ενώ θα βλάψει ποικιλοτρόπως την ίδια την Τουρκία. Η Εκκλησία εντός αυτού του Ναού συγκρότησε πολλές Συνόδους υψίστης σημασίας για την χριστιανική ζωή και πίστη. Άλλωστε, και αυτές οι διασωθείσες, αρρήτου κάλλους, ψηφιδωτές απεικονίσεις ιερών προσώπων της χριστιανικής πίστεως, διακηρύσσουν ακατάπαυστα με την σιωπή τους τον ιστορικό και πνευματικό δεσμό του Ναού με τον Χριστιανισμό. Είναι απολύτως απαραίτητο να επικρατήσει εκ μέρους της Κυβερνήσεως της γείτονος χώρας σύνεση και σεβασμός προς τον χαρακτήρα του μνημείου, ώστε να λάβει την ορθή απόφαση της διατηρήσεως του status quo της Αγίας Σοφίας, ως μουσειακού χώρου»
Ακραίοι εθνικιστές μουσουλμάνοι, δεν περιμένουν την απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου και δηλώνουν ότι «δεν χρειάζεται να περιμένουμε την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Έχουμε πάρει ήδη τον ασβέστη»! Κάποιοι άλλοι, πιο μετριοπαθείς, έκαναν μια άλλη πρόταση: Να λειτουργεί ταυτόχρονα ως τζαμί, χριστιανικός ναός και μουσείο! Δείτε την είδηση: «Ένας πολύ γνωστός Τούρκος δημοσιογράφος, ο Ερτουγρούλ Οζκιόκ, στην εφημερίδα «Ραντικάλ» είχε κάνει μία… σολομώντεια πρόταση, προκειμένου και πάλι να διατηρηθεί η πολυ-πολιτισμικότητα του μνημείου. “Όσο για την Αγία Σοφία, σύμφωνα με εμάς, η Αγία Σοφία είναι ένας από τους σημαντικότερους ναούς του Ισλάμ. Αναμφίβολα η καρδιά μας τη θέλει να είναι τζαμί. Ωστόσο, φαίνεται ότι για το χριστιανικό κόσμο έχει μεγαλύτερη ιερότητα. Εάν ένας από τους δύο ιδρυτές της Αγίας Σοφίας είναι ο Ιουστινιανός, ο άλλος είναι ο Μωάμεθ, ο οποίος την έσωσε από τα ερείπιά της και την έχτισε για δεύτερη φορά. Η πρότασή μας είναι να ανοίξουμε την Αγία Σοφία και ως τζαμί και ως εκκλησία και να την επισκεπτόμαστε ως μουσείο. Πιστεύουμε ότι αυτό μπορεί να γίνει με τις δυνατότητες της σύγχρονης τεχνολογίας (π.χ. κουρτίνες που ανοίγουν και κλείνουν αυτόματα). Εάν αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί, τότε μπορεί να αποτελέσει επίσης πηγή σύγκλισης των θρησκειών”. Ο κ. Οζκιόκ λοιπόν καταλήγει: “Είμαι ένας από αυτούς που πιστεύουν ότι η διατήρησή της ως μουσείο, ταιριάζει τόσο στο ‘πνεύμα των καιρών’, όσο και στα συμφέροντά μας και ακόμη περισσότερο ταιριάζει στον πολιτισμό μας”» (Ιστ. Έθνος)! Η πρόταση αυτή απηχεί χωρίς αμφιβολία το σύγχρονο πανθρησκειακό «πνεύμα», που προωθεί πυρετωδώς ο Διαθρησκειακός Οικουμενισμός. Οι θιασώτες του δε διστάζουν να προχωρήσουν ακόμη και στην βεβήλωση αυτού του κορυφαίου Ναού της Ορθόδοξης Ανατολής σε Διαθρησκειακό Ναό, ανάλογο με τον Διαθρησκειακό Ναό του Βερολίνου.      
Κλείνουμε, τονίζοντας ότι η εκ νέου προσπάθεια να μετατραπεί η αγία Σοφία σε τζαμί στην παρούσα χρονική συγκυρία, δεν είναι καθόλου τυχαία. Η μετατροπή αυτού του υπέροχου ιστορικού μνημείου σε ισλαμικό χώρο λατρείας έχει τεράστια συμβολική σημασία. Σηματοδοτεί το όνειρο της σημερινής Τουρκικής Κυβέρνησης για την πραγματοποίηση της πολυδιαφημισμένης «Γαλάζιας Πατρίδας» και την εκ νέου ανασύσταση της πάλαι ποτέ Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Στέλνει ένα μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση για τις επεκτατικές επιδιώξεις και σχεδιασμούς της Τουρκίας σε στεριά και θάλασσα. Φυσικά δεν πρέπει να περιμένουμε τίποτε από την «χριστιανική» Δύση, την σημερινή Ευρωπαϊκή Ένωση, πέρα από ευχολόγια και λεκτικές ανώδυνες διακηρύξεις. Η σημερινή Ε.Ε. έχει αποδείξει «πολυμερώς και πολυτρόπως» μέχρι σήμερα, ότι αποστρέφεται τον Χριστιανισμό και προτιμά το Ισλάμ. Η προϊούσα ισλαμοποίηση της Ευρώπης το αποδεικνύει περίτρανα. Πάντως τον τελευταίο και πιο αποφασιστικό λόγο για την μελλοντική εξέλιξη των πραγμάτων τον έχει ο «ιδιοκτήτης» του Μεγάλου Ναού, η «Σοφία του Θεού», ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός. Η παρουσία Του, παντού μέσα στον Ναό είναι αισθητή, όπως επίσης και της Υπεραγίας Θεοτόκου, αρκετών Αγίων, αλλά και σπουδαίων Βυζαντινών Αυτοκρατόρων Κατά βάθος οι Τούρκοι γνωρίζουν το πρωτοφανές θρησκευτικό, ιστορικό και πολιτιστικό άτοπο της μετατροπής της Αγίας Σοφίας σε τζαμί, ένα γεγονός που θα τους εκθέσει στα πέρατα της οικουμένης. Ωστόσο δεν κάνουν πίσω, για τους λόγους που αναφέραμε παρά πάνω.
Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)