Τα όσα εκθέτονται στην ανωτέρω ανάρτηση θέτουν στην επικαιρότητα το ζήτημα της νομιμοφροσύνης των Χριστιανών προς τις κοσμικές εξουσίες. Η Εκκλησία , είναι “σώμα Χριστού” (Α΄Κορινθ. Κεφ. ΙΒ 27). Ως στρατευομένη Εκκλησία συνιστά στα μέλη της, συγκεκριμένο τρόπο ζωής, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, που αναφέρεται στις σχέσεις με τον Θεό, τον «πλησίον», και τον εαυτό τους. Σημειώνω τον τελικό επίγειο στόχο της Θείας Πρόνοιας το “ελθέτω η Βασιλεία Σου γεννηθήτω το θέλημα Σου ως εν Ουρανώ και επί της Γης”(Ματθ. Κεφ. 6 9-10). Στόχος, που θα υλοποιηθεί όταν “έλθει το πληρωμα του χρόνου” . (Μιχ. Δ. 1-8), (Δαν. Β 1-46, Ψαλμ. Νστ΄1-10, Ησαϊας Β 2-4 κ.α.) Στα Ευαγγέλια (Ματθ. Κεφ. Δ 8-11), (Λουκάς Κεφ. Δ 5-8) & (Μαρκ. Ι 42-45) έχουμε τη διαπίστωση ότι τα Κράτη όπως διαχρονικά δομήθηκαν έχουν, ως αυτοσκοπό και ως θεσμική διάρθρωση και ως νοοτροπία εξουσίας, αντίθετη στόχευση προς την ανωτέρω στόχευση της Εκκλησίας. Τα ανωτέρω πρέπει να τα έχουμε υπόψη μας, για να αντιληφθούμε ορθά όσα ο Απόστολος Παύλος στο κεφ. ΙΓ της προς Ρωμαίους Επιστολή εκθέτει. Εκεί ο Απόστολος μας τονίζει την αποστολή των εξουσιών ως εξής. “Θεού γαρ διάκονος εστί σοι εις το αγαθόν” Εδώ πρέπει να παρατηρήσουμε όμως ότι διάκονοι του Θεού εν προκειμένω δεν μπορεί να είναι φορείς εξουσιών που είναι τυραννικές και δεν σέβονται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και ελευθερία. “...Ἐὰν οὖν ὁ Υἱὸς ὑμᾶς ἐλευθερώσῃ, ὄντως ἐλεύθεροι ἔσεσθαι” (Ἰωαν. Η 36). Υπ΄ αυτήν την έννοια η νομιμοφροσύνη του Χριστιανού προς τους φορείς των εξουσιών υπόκειται σε αυτήν την προϋπόθεση. Άλλως ισχύει η διακήρυξη του Αποστόλου Πέτρου “πειθαρχείν δει Θεω μάλλον ή ανθρώποις” (Πράξεις Αποστόλων Κεφ. Ε 29). Οι Επίσκοποι της Εκκλησίας μας , ως ποιμένες, διάδοχοι των Αποστόλων, δεν είναι δυνατόν να δεχθούν σήμερα και για άγνωστο χρόνο, ό,τι έχει η Εκκλησία από την σύστασή της την Θεία Λειτουργία , την Θεία η Ευχαριστία και κάθε θείον μυστήριον και γενικά όλη τη ζωή και η διάρθρωσή της, να τίθεται σε ένα είδος “χειμερίας νάρκης” και μάλιστα για ακαθόριστο χρονικό διάστημα . ¨Ηδη έχουμε περάσει το εξάμηνο. Σημειώνω ότι άλλο η ατομική προσευχή και άλλο η κοινή προσευχή όλων των πιστών και τέλεση του μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας.To 1918-1919 η ανθρωπότητα είχε την εμπειρία της πανδημίας της "ισπανικής γρίπης". Τα θύματά της σε θανάτους υπερέβησαν εκείνα του Α΄Παγκοσμίου Πολέμου. Τα πολιτικά συστήματα όλων των χωρών έκτοτε και μέχρι σήμερα διέθεσαν το μεγαλύτερο μέρος των ανθρώπινων και οικονομικών πόρων για την έρευνα και την παραγωγή πολεμικών όπλων αεροπλάνων, πυροβόλων, βομβών, πυραύλων και πυρηνικών βομβών και την διεξαγωγή του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου, πλήθος τοπικών πολέμων, ενός Παγκόσμιου ψυχρού πολέμου σχεδόν ενός αιώνα κλπ . Για την μελέτη όμως αυτού του μικρόκοσμου των ιών, για την μελέτη του κλήματος, για την υγειονομική θωράκιση των κοινωνιών έδωσαν ψίχουλα. Δεν επιβεβαιώνουν αυτά τα όσα στο σχόλιό μου εκθέτω;
1 σχόλιο:
Τα όσα εκθέτονται στην ανωτέρω ανάρτηση θέτουν στην επικαιρότητα το ζήτημα της νομιμοφροσύνης των Χριστιανών προς τις κοσμικές εξουσίες.
Η Εκκλησία , είναι “σώμα Χριστού” (Α΄Κορινθ. Κεφ. ΙΒ 27). Ως στρατευομένη Εκκλησία συνιστά στα μέλη της, συγκεκριμένο τρόπο ζωής, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, που αναφέρεται στις σχέσεις με τον Θεό, τον «πλησίον», και τον εαυτό τους.
Σημειώνω τον τελικό επίγειο στόχο της Θείας Πρόνοιας το “ελθέτω η Βασιλεία Σου γεννηθήτω το θέλημα Σου ως εν Ουρανώ και επί της Γης”(Ματθ. Κεφ. 6 9-10). Στόχος, που θα υλοποιηθεί όταν “έλθει το πληρωμα του χρόνου” . (Μιχ. Δ. 1-8), (Δαν. Β 1-46, Ψαλμ. Νστ΄1-10, Ησαϊας Β 2-4 κ.α.)
Στα Ευαγγέλια (Ματθ. Κεφ. Δ 8-11), (Λουκάς Κεφ. Δ 5-8) & (Μαρκ. Ι 42-45) έχουμε τη διαπίστωση ότι τα Κράτη όπως διαχρονικά δομήθηκαν έχουν, ως αυτοσκοπό και ως θεσμική διάρθρωση και ως νοοτροπία εξουσίας, αντίθετη στόχευση προς την ανωτέρω στόχευση της Εκκλησίας.
Τα ανωτέρω πρέπει να τα έχουμε υπόψη μας, για να αντιληφθούμε ορθά όσα ο Απόστολος Παύλος στο κεφ. ΙΓ της προς Ρωμαίους Επιστολή εκθέτει. Εκεί ο Απόστολος μας τονίζει την αποστολή των εξουσιών ως εξής. “Θεού γαρ διάκονος εστί σοι εις το αγαθόν” Εδώ πρέπει να παρατηρήσουμε όμως ότι διάκονοι του Θεού εν προκειμένω δεν μπορεί να είναι φορείς εξουσιών που είναι τυραννικές και δεν σέβονται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και ελευθερία. “...Ἐὰν οὖν ὁ Υἱὸς ὑμᾶς ἐλευθερώσῃ, ὄντως ἐλεύθεροι ἔσεσθαι” (Ἰωαν. Η 36). Υπ΄ αυτήν την έννοια η νομιμοφροσύνη του Χριστιανού προς τους φορείς των εξουσιών υπόκειται σε αυτήν την προϋπόθεση. Άλλως ισχύει η διακήρυξη του Αποστόλου Πέτρου “πειθαρχείν δει Θεω μάλλον ή ανθρώποις” (Πράξεις Αποστόλων Κεφ. Ε 29).
Οι Επίσκοποι της Εκκλησίας μας , ως ποιμένες, διάδοχοι των Αποστόλων, δεν είναι δυνατόν να δεχθούν σήμερα και για άγνωστο χρόνο, ό,τι έχει η Εκκλησία από την σύστασή της την Θεία Λειτουργία , την Θεία η Ευχαριστία και κάθε θείον μυστήριον και γενικά όλη τη ζωή και η διάρθρωσή της, να τίθεται σε ένα είδος “χειμερίας νάρκης” και μάλιστα για ακαθόριστο χρονικό διάστημα . ¨Ηδη έχουμε περάσει το εξάμηνο.
Σημειώνω ότι άλλο η ατομική προσευχή και άλλο η κοινή προσευχή όλων των πιστών και τέλεση του μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας.To 1918-1919 η ανθρωπότητα είχε την εμπειρία της πανδημίας της "ισπανικής γρίπης". Τα θύματά της σε θανάτους υπερέβησαν εκείνα του Α΄Παγκοσμίου Πολέμου. Τα πολιτικά συστήματα όλων των χωρών έκτοτε και μέχρι σήμερα διέθεσαν το μεγαλύτερο μέρος των ανθρώπινων και οικονομικών πόρων για την έρευνα και την παραγωγή πολεμικών όπλων αεροπλάνων, πυροβόλων, βομβών, πυραύλων και πυρηνικών βομβών και την διεξαγωγή του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου, πλήθος τοπικών πολέμων, ενός Παγκόσμιου ψυχρού πολέμου σχεδόν ενός αιώνα κλπ . Για την μελέτη όμως αυτού του μικρόκοσμου των ιών, για την μελέτη του κλήματος, για την υγειονομική θωράκιση των κοινωνιών έδωσαν ψίχουλα. Δεν επιβεβαιώνουν αυτά τα όσα στο σχόλιό μου εκθέτω;
Δημοσίευση σχολίου