28/11/13

Οικουμενιστικό προσκύνημα

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
ν Πειραιε τ 25 Νοεμβρίου 2013
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ
      Τό περιοδικό τν ν λλάδι ησουιτν «νοιχτοί ρίζοντες» (τεχος 1083, Αγουστος – Οκτωβριος 2013) δημοσίευσε ρθρο το παπικο κληρικο καί διευθυντή το ν λόγω περιοδικο κ. Θεοδώρου Κοντίδη μέ θέμα: «να διαίτερο προσκύνημα στούς γίους Τόπους». Διαβάζοντας μέ προσοχή τό ρθρο διαπιστώσαμε πράγματι, τι τό «προσκύνημα» ατό ταν ντως «διαίτερο», διότι διοργανώτρια ταν γνωστή κ. Βασούλα Ρύντεν, ποία, πως ναφέρει στό ρθρο του κ. Κοντίδης «εναι γνωστή ς ρθόδοξη πιστή, λληνίδα τς διασπορς πό τήν λιούπολη το Καΐρου, ποία σέ προσωπικά ράματα χει συνομιλίες μέ τό Θεό Πατέρα, τό Χριστό, λλά καί μέ γίους καί μέ τήν Παναγία. Τά ράματα ατά χουν δημοσιευτε σέ πολλές γλσσες, μεταξύ των ποίων καί στά λληνικά καί εναι διαθέσιμα καί στό διαδίκτυο» (σέλ.23) καί πώς εναι «χαρισματική φυσιογνωμία!» (σέλ.25).
Παρά κάτω (σέλ.26) συγγραφέας πανέρχεται στίς «διωτικές ποκαλύψεις» καί στά «ράματα» τς κ. Βασούλας, τά ποα ξιολογε θετικά: « κκλησία δέν παρουσιάζει τίς διωτικές ποκαλύψεις ς ποχρεωτικά ρθρα πίστεως γιά κάθε πιστό. Μπορε μως νά δεχθ τά ν λόγω γραπτά (τς κ. Βασούλας) ς ναγνώσματα χρήσιμα καί πνευματικά φέλιμα…Δέν βλέπω λόγο νά ντιμετωπίζονται χθρικά τα παρά πάνω».
πειδή σχετικά μέ τήν ραματίστρια ατή δημιουργήθηκε μεζον θέμα, φο τόσον κκλησία τς λλάδος, σο καί τό Οκουμενικό Πατριαρχεο ναγκάσθηκαν νά σχοληθον μέ τίς «ποκαλύψεις» καί τά γραπτά της, θεωρομε ναγκαο νά κάνουμε μιά σύντομη ναφορά γύρω πό τό πρόσωπό της, πρός νημέρωση καί προφύλαξη το πιστο λαο το Θεο. Κατ’ ρχήν δη πό τό 1990 κκλησία τς λλάδος χαρακτήρισε τήν κίνηση τς κ. Βασούλας Ρύντεν συμβίβαστη μέ τήν ρθόδοξη πίστη. πρωτ. π. Κυριακός Τσουρός, Γραμματέας τς Συνοδικς πιτροπς πί τν αρέσεων σέ ρθρο του μέ τίτλο «Ποιά εναι κ. Βασούλα Ρύντεν» τήν ξεσκεπάζει μέ βάση τά γραπτά της: «Σέ διάλογο μέ τόν ησο: (Βασούλα): Μπορ νά σ’ ελογήσω καί γώ; (ησος): Μπορες. (Βασούλα): Τότε χε τίς ελογίες μου ησο Χριστέ!’ (Τετράδια 116, α 77). ησος στήν ρώτησή της: ‘ καρδιά μετρ περισσότερο πό τά ράσα;’, παντ: Ναί, τό σημαντικό εναι καρδιά’. τσι, Βασούλα μπορε νά παίρνει πό τό Χέρι Του τόν ρτο Του’ (ατόθι, σέλ. 75 καί 156)…τελικά ησος τς λέει: λα, ς ναπαυθομε νας μέσα στόν λλο’ (ατόθι, σ.147). ξ λλου, ησος τήν διάλεξε νά γίνει βωμός Του (ατόθι, σ. 187). ησος ποκαλύπτει καί τά ξς γιά τήν Βασούλα: πόλοιπό Μου, νώσου μαζί Μου καί ς γίνομε να μαζί, μαζί θ’ ποκαταστήσουμε τήν κκλησία Μου» (Τετρ. 116, σ 224).
πό τά παρά πάνω ποσπάσματα εκολα μπορε νά διακρίνει ναγνώστης, τι τά ράματα τς «Βασούλας» δέν χουν καμία σχέση μέ  κενα, τά ποα χαρακτηρίζουν τά ράματα τν γίων Πατέρων. Ο γιοι καί θεοφόροι Πατέρες ξιώθηκαν πνευματικν ποκαλύψεων καί ραμάτων, φο προηγουμένως φθασαν σέ ψηλά μέτρα πνευματικς τελειώσεως. φο προηγουμένως διά μακροχρονίου καί πιπόνου σκήσεως, διά νηστείας, γρυπνίας, προσευχς καί σταυρώσεως το παλαιο νθρώπου, πέρασαν πό τήν κάθαρση στόν φωτισμό καί πό τόν φωτισμό στήν θέωση. Εναι δέ χαρακτηριστικό, τι πό πολλή ταπείνωση δέν κοινοποιοσαν στά πνευματικά τους τέκνα τίς μπειρεες τους ατές παρά μόνον σέ κτακτες περιπτώσεις, ταν τό πέβαλλαν εδικοί ποιμαντικοί λόγοι. Γιά παράδειγμα π. Παλος ναγκάζεται νά μιλήσει στούς Κορινθίους γιά τίς ποκαλύψεις του καί τήν  ρπαγή του στό παράδεισο, πειδή ατό ταν ναγκαο, προκειμένου νά προφυλάξει τά πνευματικά του τέκνα πό τούς ψευδαποστόλους, μιλν μάλιστα σέ τρίτο πρόσωπο: «Οδα νθρωπον ν Χριστ πρό τν  δεκατεσσάρων…» (Β΄Κορ.12,2). Μετά δέ τήν κοινοποίηση ατν πό πολλή ταπείνωση μέμφετο τόν αυτό του: «Γέγονα φρων καυχόμενος, μες μέ ναγκάσατε…» (Β΄Κορ.12,11). λα τα παρά πάνω δέν βλέπουμε νά παρουσιάζει «Βασούλα» στή ζωή της παρ’ λη τήν πομάκρυνσή της πό τήν προτέρα κοσμική ζωή της. γιος Γρηγόριος Σιναΐτης, χων διος πό τήν μακροχρόνια σκήσή του καί τήν πάλη του πρός τούς δαίμονας δίαν πείραν τν μεθοδιν το Διαβόλου, ποος προκειμένου νά ποπλανήσει τόν νθρωπο «μετασχηματίζεται ες γγελον φωτός» (Β΄Κορ.11,14) φιστ τήν προσοχή τν πιστν: «Πρόσεχε ον κριβς Θεο ραστά, ν γνώσει. πάν ργαζόμενος τό ργον, δης φς, πρ ξωθεν, σχμα δθεν Χριστο, γγέλου, τέρου τινός, μή παραδέξη ατό, να μή βλάβην ποστς» (Περί συχίας καί τν δύο τρόπων τς προσευχς, 10)
Γιά τούς παρά πάνω λόγους καί τό Σεπτό Οκουμενικό Πατριαρχεο στίς 16.3.2011 μέ νακοίνωσή του ποδοκίμασε τίς δοξασίες καί τήν κίνησή της ς πεπλανημένες: «πό τό πνεμα τοτο, καί διά τήν φειλετικήν προστασίαν το μέν εσεβος ρθοδόξου πληρώματος ξ πικινδύνων πνευματικν συγχύσεων, τν δέ μή γνωριζόντων καλς τά πράγματα κ τοῦἐλλοχεύοντος κινδύνου τς πλάνης, ποδοκιμάζονται πό τς Μητρός κκλησίας α πό τς Βασιλικς Παρασκευς Πεντάκη-Ρύντεν, ερύτερον γνωστς ς «Βασούλας», καί τς π’ ατς δρυθείσης ργανώσεως πό τόν τίτλον «ληθινή ν Θε ζωή», κρίτως καί πιπολαίως εσαγόμεναι διδασκαλίαι περί τν δθεν ‘π’ εθείας διαλόγων της μετά το δρυτο τς κκλησίας Κυρίου μν ησο Χριστο καί τς κατακτήσεως π’ ατς τέ καί τν παδν της τς ‘ληθινς ν Θε ζως’, α ποαι παρεκκλίνουν αθαιρέτως τς θεοσδότου διδασκαλίας τς κκλησίας, λλά καί σκανδαλίζουν τό ρθόδοξον φρόνημα τν ελαβν πιστν».
 Τό «προσκύνημα» πραγματοποιήθηκε, σύμφωνα μέ τό περιοδικό, τήν τελευταία βδομάδα το περασμένου Αγούστου μέ μεγάλο ριθμό συμμετεχόντων: «πρχαν περίπου 700 προσκυνητές, πό πολλά μέρη το κόσμου καί πό πολλές χριστιανικές κκλησίες καί παραδόσεις. πό τήν πρώτη μέρα πού ο κληρικοί παρουσιάσθηκαν βρέθηκα νάμεσά σε 80 περίπου καθολικούς ερες, μεταξύ των ποίων ταν καί πέντε πίσκοποι, πέντε ξι ρθόδοξοι ερες, ρμενίους ερες μέ ναν πίσκοπο καί περίπου 10 προτεστάντες λειτουργούς, πό διάφορες παραδόσεις τς Μεταρρύθμισης» (σέλ.23). πρόκειτο πομένως γιά Οκουμενιστικό «προσκύνημα» καί ατό εναι φανερό χι μόνον πό τό γεγονός τς συμμετοχς «πολλν χριστιανικν κκλησιν καί παραδόσεων», πό τήν αγίδα τς «Βασούλας»,  λλά καί πό τό λο πρόγραμμα το «προσκυνήματος»: Κατά τή διάρκεια τν πισκέψεων στούς ερούς τόπους, τελονταν καθημερινά Θεία Λειτουργία, «κθεση το γιωτάτου Μυστηρίου», ξομολογήσεις, κλπ. πί πλέον, πως σημειώνει ρθρογράφος: «λοι μου φάνηκαν ξοικειωμένοι μέ τίς κολουθίες ατές. Τό λο προσκύνημα εχε ντονη νωτική χροιά, δηλαδή τονιζόταν τι ο χριστιανικές κκλησίες πρέπει νά προσεγγίσουν μία τήν λλη μέ πνεμα ταπεινότητας καί γάπης καί εναι θέλημα το Χριστο ο μαθητές του νά εναι νωμένοι. διαίτερα τονιζόταν κοινή μερομηνία το ορτασμο το Πάσχα ς συγκεκριμένη νέργεια πέρ τς νότητας τς κκλησίας» (σέλ.23-24). διαιτέρα ντύπωση προξενε τό γεγονός τι: «λοι καλονταν νά δεχθον τήν θεία κοινωνία» (σέλ.24), δηλαδή νεξαρτήτως τς χριστιανικς μολογίας στήν ποία νκαν. πίσης: «Παράλληλα, ταν ποδεκτό τι λόγω τς πίστης μας στό Χριστό, λοι νήκουμε στό μυστικό σμα Του, λόγω τς μπρακτης γάπης μας πρός Ατόν, κόμη καί ν προσωπικά σφάλουμε σέ θεολογικά ζητήματα πειδή κληρονομομε μιά λλιπ παράδοση. ποψή μου εναι τι πρχε πλουραλισμός ς πρός τήν προσέλευση τν προσκυνητν, λλά χι θεολογική σύγχυση!» (σέλ.24-25).
Δέν θά συμφωνήσουμε μέ τόν κ. Κοντίδη, ποος προφανς πηρεασμένος καί διαβρωμένος πό τήν παναίρεση το Οκουμενισμο, δέν βλέπει καμιά «θεολογική σύγχυση» στήν παρά πάνω μάδα τν προσκυνητν. λα σα παραθέτει παρά πάνω σχετικά μέ τήν μάδα ατή μαρτυρον βαθειά θεολογική καί κκλησιολογική σύγχυση. ν λόγω μάδα σαφέστατα κινεται μέσα σέ μιά οκουμενιστική δεολογική τμόσφαιρα καί πρακτική. Εναι βαθειά διαποτισμένη πό τά βασικά δόγματα καί αρετικές θεωρίες το Οκουμενισμο καί μάλιστα πό τήν αρετική θεωρία το δογματικο Μινιμαλισμο. Δέν πάρχουν σ’ ατήν σαφες ριοθετικές γραμμές, πού διαχωρίζουν τήν πλάνη πό τήν λήθεια, τό φς τς ρθοδοξίας πό τό σκότος τς αρέσεως καί τς τεροδοξίας. ντίθετα καλλιεργεται ντίληψη τι λοι νήκουν στό μυστικό σμα το Χριστο, σχετα πό τίς δογματικές διαφορές πού πάρχουν μεταξύ τους. Δέν χει σημασία γιά ατούς ν κάποια πό τίς χριστιανικές μολογίες (καί ν προκειμένω ρθόδοξος κκλησία) διαφυλάσσει κέραια καί παραχάρακτα τά δόγματα καί τίς λήθειες τς πίστεως, οτε πάρχει διάθεση ρεύνης πρός διακρίβωση τς λήθειας τν δογμάτων τς πίστεως, φο ν νόματι καί μόνον τς γάπης «λοι νήκουμε στό μυστικό σμα Του … κόμη καί ν προσωπικά σφάλουμε σέ θεολογικά ζητήματα πειδή κληρονομομε μιά λλιπ παράδοση».
στόσο παρά πάνω Οκουμενιστική θεώρηση τς κκλησίας ς «τόπου» που περιχωρεται, συγκρητιστικ τ τρόπω, λήθεια μέ τήν πλάνη, εναι πέρα γιά πέρα ξένη πρός τήν ρθόδοξη πίστη καί παράδοση. Δέν εναι δυνατόν κκλησία, ποία κατά τόν πόστολο εναι «στύλος καί δραίωμα τς ληθείας» (Α΄Τιμ.3,15), τό σμα το ζντος Χριστο, ποος εναι « λήθεια», νά νεχθε μέσα στούς κόλπους της τήν πλάνη καί τό ψεδος τς αρέσεως καί τς τεροδοξίας, πού εναι πνευματικό σκότος καί θάνατος. «Τίς κοινωνία φωτί πρός σκότος;», λέγει πάλιν πόστολος (Β΄Κορ.6,14). Πέραν τούτου μιά τέτοια θεώρηση τς κκλησίας οσιαστικά νατρέπει λόκληρη τήν πατερική μας Παράδοση, διότι καθιστ νώφελους καί περιττούς τούς γνες των γιά τήν διασφάλιση καί διαφύλαξη τν δογματικν ληθειν τς πίστεως. πως γνωρίζουμε ο γιοι Πατέρες μας διναν μεγάλη σημασία στήν διασάφιση καί διαφύλαξη τν ληθειν τς πίστεως. Χάριν δέ  ατς τς κριβείας, μεγάλους γνες καναν, καί πολλές θλίψεις πέφεραν. Πολλοί πό ατούς ξορίστηκαν, καθαιρέθηκαν, φυλακίστηκαν, πέμειναν βασανιστήρια, θυσίασαν καί τήν δια τήν ζωή τους κόμη. Ατή πιμονή τους φείλεται στό γεγονός, τι εχαν συνειδητοποιήσει, τι νόθευσις τς πίστεως, καί λαχίστη κόμη, πό κάποια αρετική διδασκαλία δηγε στήν πώλεια, σύμφωνα μέ τόν λόγο τοῦἈποστόλου: «Καί ν μν σονται ψευδοδιδάσκαλοι, οτινες παρεισάξουσιν αρέσεις πωλείας» (Β΄Πετρ.2,1), σύμφωνα μέ τόν λόγο το Παύλου: «λλά καί ν μες γγελος ξ ορανο εαγγελίζηται μν παρ’ εηγγελισάμεθα μν, νάθεμα στω» (Γαλ.1,8). πως παρατηρε εστοχα σύγχρονος θεολόγος: « δογματική κρίβεια ποτελε δείκτη καί μαρτυρία εσεβος φρονήματος. Τό ρθοδόξως θεολογεν συνδέεται λειτουργικά μέ τήν γάπη, ποία κατά τόν γιο Φιλόθεο Κόκκινο, ποτελε καί τό κριτήριο αθεντικότητος τς Θεολογίας. Κατά συνέπεια, ταν κάποιος σφάλλει στή Θεολογία, δηλαδή στό δόγμα, ταν μέ λλα λόγια εναι τερόδοξος, δέν μπορε νά χει καί νά βιώνει τήν τέλεια γάπη, πού νοεται ς κτιστη νέργεια το Θεο. Μάλιστα κατά τόν γιο Κύριλλο λεξανδρείας, ‘πόδειξις τς γάπης καί τελειώτατος τς πίστεως ρος, τν εαγγελικν δογμάτων τήρησις καί τν θείων ντολν φυλακή’’…Γιά νά πραγματοποιηθε ατή ἡἑνότητα ν Χριστ (δηλαδή μέ τούς τεροδόξους), εναι τελείως παραίτητο τό να φρόνημα λων ς πρός τήν πίστη. Στήν πίστη δέν μπορε νά πάρχει ποικιλία, λλά πόλυτη ταυτότητα. Ατό γίνεται κατανοητό καί σαφές πό τίς ποφάσεις τν Οκουμενικν Συνόδων, ο ποες συνοδεύονται πάντοτε μέ τήν ξεκάθαρη καταδίκη τς κάστοτε τεροδοξίας καί τήν σαφῆἔκπτωση πό τήν κκλησία, σων ρνονται νά συμμορφωθον μέ τίς γιοπνευματικές ποφάσεις τν θεοφόρων Πατέρων, πού τίς συγκροτον». 
Πέρα πό τίς παρά πάνω πισημάνσεις ο προσκυνητές ατοί δείχνουν τι χι πλς χουν διαποτιστ καί ποδεχθ τά βασικά δόγματα καί αρετικές θεωρίες το Οκουμενισμο, λλά πί πλέον προσπαθον νά φαρμόσουν τόν Οκουμενισμό στήν πράξη. Συμπροσεύχονται, συμμετέχουν στήν παπική Θεία Λειτουργία, προσπαθον νά ξοικειωθον στό λατρευτικό τυπικό των λλων χριστιανικν μολογιν, συμμετέχουν σέ «χαρισματικές τελετές» προτεσταντικο τύπου καί τό σπουδαιότερο: «κοινωνον» πό κοινο «νεξαρτήτως τς χριστιανικς μολογίας στήν ποία νκαν». Ατό δείχνει τι μάδα ατή φάρμοζε στήν πράξη τήν λεγόμενη intercommunion, τήν μυστηριακή διακοινωνία, προτρέχοντας καί προλαμβάνοντας, τρόπον τινά, τήν πίσημη, ονιτικο τύπου βέβαια, μελλοντικς σχεδιαζομένη νωση τν «κκλησιν».
Δέν μς ξενίζει τό γεγονός τι μιά πλανεμένη ραματίστρια μφανίζεται ς θερμός συνήγορος το Οκουμενισμο, προωθοσα τήν αρεση καί πρωτοστατοσα σέ Οκουμενιστικού τύπου προσκυνήματα. Ατό εναι φυσικό καί πόμενο, φο πως εναι γνωστό τά δαιμόνια γνωρίζουν νά συνεργάζονται μεταξύ τους στόν κοινό σκοπό τους, τήν πώλεια το νθρώπου. Οτε πίσης μς ξενίζει τό γεγονός τι τό Βατικανό πό 2004 καί ντεθεν τηρε μιά μλλον θετική στάση πέναντι στήν κίνηση τς «Βασούλας». Τοτο μπορε εκολα νά ξηγηθ, ν λάβουμε π’ ψιν μας σχετικό «ραμά» της στό ποο προβάλλεται καί διαφημίζεται τό Πρωτεο το Ποντίφηκος: « ‘‘νωση’’ θά γίνη βεβαίως, μέσω ‘‘το Πέτρου’’, δηλαδή το Πάπα τς Ρώμης: ‘(ησος): Στό Μήνυμά Μου ζητ νά νωθον ο κκλησίες Μου … Διάλεξα τόν Πέτρο νά εναι φύλακάς σας, νά σς φυλάει μέσα στήν λήθεια ς τήν πιστροφή Μου, λλά ο νθρωποι Μέ παρήκουσαν. Διαιρέθηκαν νακηρύσσοντας δικούς τους κανόνες. ληθινά σας λέγω, μήν κοτε κείνους πού ντιτίθενται στόν Πέτρο, τόν Πέτρο τν μνν Μου, πού εναι σήμερα ὁἸωάννης Παλος Β΄, γιατί εναι κλεκτός Μου καί γαπημένος τς Ψυχς μου. Μήν κοτε κείνους πού τόν καταδικάζουν, χουν πλανηθε…νά γυρίσετε λοι στόν Πέτρο καί νά γίνετε να, πως Πατέρας κι γώ εμαστε να» (Τετρ.2940, σ. 45, βλ. Περιοδικό Διάλογος τεχος 17).

 Περαίνοντες, διαπιστώνουμε τι παναίρεση το Οκουμενισμο χει πάρει πλέον πικίνδυνες διαστάσεις, καί ς λλη σαρωτική θύελλα κατεδαφίζει τά πάντα στό πέρασμά της. Η intercommunion, σέ λαϊκό τουλάχιστον πίπεδο, δη φαρμόζεται. κκλησία ναζητε στήν κρίσιμη ατή καμπή τς στορικς της πορείας νέους Γρηγορίους Παλαμάδες καί Μάρκους Εγενικούς, Πατερικά ναστήματα μέ μαρτυρικό καί θυσιαστικό φρόνημα, ο ποοι θά γηθον καί θά συντονίσουν ποτελεσματικά τόν ντιαιρετικόν γνα πρός καταισχύνη τς αρέσεως καί δόξαν τς γίας μας κκλησίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)