Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της εποχής μας για την Εκκλησία είναι η έλλειψη υποψηφίων ιερέων. Το πρόβλημα γίνεται διαρκώς και πιο έντονο λόγω της γενικής αδιαφορίας αλλά και της ηθικής χαλάρωσης των νέων.
Έργο των θεολόγων των σχολείων είναι να σπείρουν στις καρδιές των μαθητών τον πόθο της ιερατικής ζωής. Ο θεολόγος καλείται να διαλύσει από το μυαλό των μαθητών την εικόνα του «παράξενου όντος» που έχουν πολλές φορές για τον ιερέα. Οφείλει να μιλάει στους μαθητές για τη ζωή των ιερέων, την καθημερινότητά τους, την απλή ζωή τους. Καλείται να διαλύσει και την άσχημη εικόνα για τους κληρικούς που έχουν δημιουργήσει τα διάφορα σκάνδαλα κληρικών που προβάλλει η τηλεόραση.
Όταν ο θεολόγος διακρίνει πως κάποιοι μαθητές καταπιάνονται με τη βυζαντινή μουσική, συχνάζουν στους ναούς ή γνωρίζουν κάτι παραπάνω για την εκκλησιαστική ζωή διακριτικά οφείλει να ανάψει ή να ενισχύσει το ζήλο των μαθητών και να τους βάλει την καλή ανησυχία για την ιερατική ζωή. Μία μικρή σπίθα που θα ρίξει ένας θεολόγος στην καρδιά ενός μαθητή σήμερα, μπορεί αύριο να γίνει φωτιά και να γεννήσει εντός του μαθητή την επιθυμία της ζωής της ιεροσύνης.
Ας κάνουμε οι θεολόγοι ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν από τη δική μας πλευρά και ας αφήσουμε το Θεό να αναπληρώσει το ελλιπέστατο έργο μας προς αυτή την κατεύθυνση. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη επιτυχία για ένα θεολόγο από το να βάλει μετάνοια και να ασπασθεί το χέρι ενός παλιού μαθητή του που θα έχει γίνει ιερέας.
Έργο των θεολόγων των σχολείων είναι να σπείρουν στις καρδιές των μαθητών τον πόθο της ιερατικής ζωής. Ο θεολόγος καλείται να διαλύσει από το μυαλό των μαθητών την εικόνα του «παράξενου όντος» που έχουν πολλές φορές για τον ιερέα. Οφείλει να μιλάει στους μαθητές για τη ζωή των ιερέων, την καθημερινότητά τους, την απλή ζωή τους. Καλείται να διαλύσει και την άσχημη εικόνα για τους κληρικούς που έχουν δημιουργήσει τα διάφορα σκάνδαλα κληρικών που προβάλλει η τηλεόραση.
Όταν ο θεολόγος διακρίνει πως κάποιοι μαθητές καταπιάνονται με τη βυζαντινή μουσική, συχνάζουν στους ναούς ή γνωρίζουν κάτι παραπάνω για την εκκλησιαστική ζωή διακριτικά οφείλει να ανάψει ή να ενισχύσει το ζήλο των μαθητών και να τους βάλει την καλή ανησυχία για την ιερατική ζωή. Μία μικρή σπίθα που θα ρίξει ένας θεολόγος στην καρδιά ενός μαθητή σήμερα, μπορεί αύριο να γίνει φωτιά και να γεννήσει εντός του μαθητή την επιθυμία της ζωής της ιεροσύνης.
Ας κάνουμε οι θεολόγοι ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν από τη δική μας πλευρά και ας αφήσουμε το Θεό να αναπληρώσει το ελλιπέστατο έργο μας προς αυτή την κατεύθυνση. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη επιτυχία για ένα θεολόγο από το να βάλει μετάνοια και να ασπασθεί το χέρι ενός παλιού μαθητή του που θα έχει γίνει ιερέας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου