16/8/09

Αντι-οικουμενιστικός αγώνας με διάκριση

Η Ομολογία Πίστεως κατά του Οικουμενισμού που υπέγραψαν επίσκοποι, κληρικοί και πλήθος πιστών δημιούργησε ποικίλες αντιδράσεις. Δεν θα ασχοληθούμε με τις αντιδράσεις από την πλευρά των οικουμενιστών, που ασφαλώς θορυβήθηκαν από την υγιή αντίδραση του πιστού λαού. Με αφορμή την «Ομολογία Πίστεως» διατυπώθηκαν και συνεχίζονται να διατυπώνονται πολλές θέσεις αγωνιστών κληρικών και λαϊκών για το τι πρέπει να γίνει μετά από την «Ομολογία Πίστεως», ποια πρέπει να είναι η στάση μας απέναντι στους οικουμενιστές.
Δεν θα αναφερθούμε στις θέσεις των παλαιοημερολογιτών οι οποίοι έχουν προ πολλού αποκοπεί από την εκκλησιαστική κοινωνία με την Ορθόδοξη Εκκλησία και έχουν μεταξύ τους πολλές φορές διασπαστεί και κατακερματιστεί. Γι’ αυτούς ευστόχως επισημαίνει ο Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ ότι «o ἄκριτος ζηλωτισμός ὅσον και ὁ συγκρητιστικός Οἰκουμενισμός ἀποτελοῦν ὄψεις τοῦ αὐτοῦ νομίσματος τῆς πλάνης καί ἀποκόπτουν ἀπό τήν κοινωνίαν μέ Τόν Τρισάγιον Θεόν τῆς ἀληθείας και τῆς δικαιοσύνης».
Υπάρχουν όμως και φωνές αγωνίας κληρικών και λαϊκών της Ορθόδοξης Εκκλησίας οι οποίοι ζητούν μια πιο σθεναρή αντίσταση στις δράσεις των οικουμενιστών. Κάποιοι έμμεσα ή άμεσα ζητούν τη διακοπή του μνημοσύνου των οικουμενιστών, άλλοι προτείνουν την αποτείχιση και οι πιο πολλοί πιστοί, αγωνιούντες, με διάκριση αναμένουν «καθοδήγηση» από ορθοδόξως φρονούντες κληρικούς για το τι πρέπει να πράξουν.

Δύο κληρικοί από τους υπογράφοντες την Ομολογία Πίστεως θέτουν με διάκριση τα όρια του αντι-οικουμενιστικού αγώνα στην παρούσα φάση. Μεταφέρουμε τις απόψεις τους εδώ:

Ο Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ σε Επιστολή του πρός τόν κ. Δημήτριον Χατζηνικολάου, Ἀναπληρωτήν Καθηγητήν Οἰκονομικῶν Ἐπιστημῶν στό Πανεπιστήμιον Ἰωαννίνων επισημαίνει μεταξύ άλλων:
«Ἐπιτραπείτω μοι, ὅπως εἴπω ὅτι τόσον ὁ ἄκριτος ζηλωτισμός ὅσον και ὁ συγκρητιστικός Οἰκουμενισμός ἀποτελοῦν ὄψεις τοῦ αὐτοῦ νομίσματος τῆς πλάνης καί ἀποκόπτουν ἀπό τήν κοινωνίαν μέ Τόν Τρισάγιον Θεόν τῆς ἀληθείας και τῆς δικαιοσύνης. Μέ αἰτιᾶσθε, διατί δέν παύω τό μνημόσυνον τῶν κατά καιρούς δηλούντων συγκρητιστικάς οἰκουμενιστικάς θέσεις, ἀλλά ἀντιλαμβάνεσθε εὐελπιστῶ ὅτι μία τόσον σοβαρά ἐνέργεια προϋποθέτει κατά τό Κανονικόν Δίκαιον τῆς Ἁγιωτάτης Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας καί δή κατά τούς Θείους καί Ἱερούς Κανόνας 13ον καί 15ον τῆς Α´καί Β´ λεγομένης Συνόδου, δημοσίᾳ κήρυξιν αἱρέσεως καί γυμνῆ τῆ κεφαλῆ ἐπ᾽ Ἐκκλησίας αἱρετικήν διδασκαλίαν, πού εἰς τάς ὡς ἄνω περιπτώσεις θα ὑλοποιεῖτο ὄχι μόνον μέ δηλώσεις ἐξ ἀνοησίας, κακῶς ἐννοουμένης ἁβροφροσύνης ἤ πολιτικῆς σκοπιμότητος γενομένας, ἀλλά μέ ἐνσυνείδητον μετοχήν εἰς τήν αἵρεσιν ἀποδεικνυομένην διά τῆς κοινωνίας εἰς τό κοινόν ποτήριον. Τοιοῦτον τί, ὅμως δέν ἔχει εὐτυχῶς ἐπισυμβεῖ καί ἑπομένως ἡ Ὑμετέρα αἰτίασις ἀποβαίνει ἀνεπέρειστος.
Δηλῶ μετά πάσης δέ δυνάμεως, ὅτι ἐν οἵα περιπτώσει πληροφορηθῶ καί διακριβώσω τοιαύτην τραγικήν ἔκπτωσιν οἱουδήτινος Κληρικοῦ ἀμέσως καί πρό Συνοδικῆς καταγνώσεως, θά ἀπαγορεύσω ἐν τοῖς ὁρίοις τῆς κανονικῆς μου δικαιοδοσίας τό κανονικόν μνημόσυνον τοῦ εἰρημένου προσώπου»


Ο δε π. Θεόδωρος Ζήσης σε άρθρο του σχετικά με την Ομολογία Πίστεως αναφέρει:

"῾Η λύπη μας ἀπευθύνεται καί πρός ὅσους δέν ὑπέγραψαν τήν "῾Ομολογία Πίστεως", γιατί τήν θεώρησαν χλιαρή καί ἄτολμη, ὡς ἀκίνδυνο χαρτοπόλεμο πού δέν ἐνοχλεῖ τούς Οἰκουμενιστάς. ᾿Αντιλαμβάνονται τώρα ἀπό τίς ἀντιδράσεις ὅτι ἔχουν κάνει λάθος, ὅτι οἱ μέν ᾿Ορθόδοξοι ηὐφράνθησαν οἱ δέ κακόδοξοι ἐπικράνθησαν. Οὐσιαστικά μᾶς κατηγοροῦν, γιατί δέν ἀποτειχισθήκαμε, γιατί δέν διακόψαμε τό μνημόσυνο τῶν ἐπισκόπων. Δέν ἐπρόσεξαν ὅμως ὅτι τήν "῾Ομολογία" ὑπογράφουν καί ἀρκετοί ἐπίσκοποι, ὁ ἀριθμός τῶν ὁποίων μπορεῖ νά αὐξηθεῖ, καί ἑπομένως ὑπάρχουν καί ἐπίσκοποι πού ὀρθοτομοῦν τόν λόγο τῆς ἀληθείας. Πῶς νά διακοπεῖ τό μνημόσυνο τοῦ Πειραιῶς, τοῦ Αἰτωλοακαρνανίας, τοῦ Κυθήρων, τοῦ Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως, τοῦ ᾿Αντινόης, τοῦ Ράσκας καί Πριζρένης, καί ἄλλων, τῶν ὁποίων ἀναμένουμε θετική ἀνταπόκριση, ὅταν λάβουν καί μελετήσουν τό κείμενο τῆς ῾Ομολογίας
….
῎Αν ἐμᾶς μᾶς θεωροῦν δειλούς καί ἄτολμους οἱ αὐστηρότεροι, ἄς προχωρήσουν αὐτοί στήν ἀποτείχιση καί στήν διακοπή τοῦ μνημοσύνου καί ἄς συντάξουν σχετικό κείμενο, γιά νά διαπιστώσουν πόση ἀπήχηση θά ἔχει τό τόλμημά τους σέ ἕνα λαό ἀδίδακτο καί ἀκατήχητο εἰς τά τοῦ Οἰκουμενισμοῦ".


Οι δύο παραπάνω θέσεις με διάκριση οριοθετούν τον αντι-οικουμενιστικό αγώνα στην παρούσα συγκυρία.
1. Τόσο ο Μητροπολίτης Πειραιώς όσο και ο π. Θεόδωρος Zήσης θεωρούν στην παρούσα φάση ότι η αποτείχιση και η διακοπή του μνημοσύνου των επισκόπων δεν είναι η δέουσα εκκλησιαστική πράξη διότι:
Α) Δεν έχει –ευτυχώς- προς το παρόν επισυμβεί μετοχή σε Κοινό Ποτήριο με τους Παπικούς ή άλλους αιρετικούς, σοβαρότατος λόγος για τον οποίο ο Μητροπολίτης Πειραιώς δηλώνει έτοιμος να διακόψει το μνημόσυνο του προσώπου που θα προχωρήσει σε τέτοια πράξη.
Β) Πολλοί επίσκοποι συμμετέχουν στον αντι-οικουμενιστικό αγώνα και άρα δεν μπορεί κανείς να διακόψει το μνημόσυνο αυτών των επισκόπων
Γ) Ο πιστός λαός είναι ακατήχητος σε θέματα οικουμενισμού.
2. Τόσο ο Μητροπολίτης Πειραιώς όσο και ο π. Θεόδωρος Ζήσης επισημαίνουν την ανάγκη διαρκούς επαγρύπνησης και αφήνουν ανοιχτά για το μέλλον όλα τα ενδεχόμενα σε περίπτωση που οι οικουμενιστές συνεχίσουν ή και κλιμακώσουν τη δράση τους. Ο Μητροπολίτης Πειραιώς ξεκαθαρίζει ότι θα διακόψει το μνημόσυνο οποιουδήποτε προχωρήσει σε κοινό Ποτήριο με αιρετικούς. Και ο π. Θεόδωρος Ζήσης στο πιο πάνω άρθρο του σημειώνει: «Θά ἔλθει καί ἡ ὥρα τῶν μεγάλων ἀγώνων», αφήνοντας να εννοηθεί ότι αν οι οικουμενιστές συνεχίσουν το έργο τους, προκόπτοντες επί τα χείρω, όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά.

Κλείνουμε ξεκαθαρίζοντας και τη δική μας στάση ως ιστολόγιο. Ο αντι-οικουμενιστικός αγώνας, όπως και κάθε πνευματικός αγώνας πρέπει να γίνεται με διάκριση και με πολλή προσευχή. Η επαγρύπνηση στα θέματα της Πίστεως πρέπει να είναι διαρκής μας φροντίδα με δεδομένο ότι οι καιροί είναι πονηροί. Δεν εφησυχάζουμε. Πιστεύουμε ότι κάθε πιστός οφείλει να συνταχθεί στην παρούσα φάση με την ομάδα των υπογραφόντων την Ομολογία Πίστεως, ακούγοντας με προσοχή και όσα άλλοι αγωνιστές πιστοί προτείνουν περί πιο αυστηρής στάσης απέναντι στους οικουμενιστές, αποφεύγοντας όμως και τα δύο άκρα, τόσο της παναίρεσης του οικουμενισμού όσο και του χωρίς διάκριση ζηλωτισμού. Μπορούμε να κατανοήσουμε τόσο την αγωνία εκείνων που προτείνουν πιο αυστηρή στάση απέναντι στους οικουμενιστές, όσο και τις με διάκριση κινήσεις των ορθοδόξων κληρικών μας.
Πρέπει όλοι να είμαστε προσεκτικοί ώστε:
α) Να μην διασπαστεί η ομάδα των αντι-οικουμενιστών που υπέγραψαν την Ομολογία Πίστεως και συνεχίζουν τον καλόν αγώνα κατά της παναίρεσης του Οικουμενισμού
και β) Να κατανοήσουν οι Οικουμενιστές ότι η υπογραφή της Ομολογίας Πίστεως αναμένουμε να «λειτουργήσει ὡς ἕνα μικρό ξυπνητήρι γιά τήν ἡγεσία τῆς Μεγάλης ὄντως ᾿Εκκλησίας τῆς Κωνσταντινουπόλεως» (όπως σημειώνει ο π. Θεόδωρος Ζήσης). Η επίμονη παραμονή των οικουμενιστών στην ολισθηρή οδό των συμπροσευχών, των διαλόγων -με τον τρόπο που γίνονται- και η στάση απαξίωσης απέναντι στους αγωνιούντες πιστούς είναι σαφές πως θα οδηγήσει σε πιο «αυστηρή» στάση του πιστού λαού απέναντί τους. Ας αφουγκραστούν λοιπόν την αγωνία των πιστών κι ας ακολουθήσουν την γραμμή των Αγίων Πατέρων εγκαταλείποντας την οικουμενιστική δράση.


11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μπορεί να μην υπάρχει κοινό ποτήριο με τους αιρετικούς υπάρχουν όμως οι διάφορες συμπροσευχές που απαγορεύονται από τους ιερούς κανόνες(45ος αγ.αποστόλων) που προβλέπουν καθαίρεση!

Ανώνυμος είπε...

Δηλαδή πρέπει ολόκληρος ο λαός να γνωρίζει τις διαφορές της Ορθόδοξης Πίστης από τον Οικουμενισμό προκειμένου οι κληρικοί να διακόψουν την εκκλησιαστική επικοινωνία με τους αιρετικούς;
Μα μέχρι τότε άραγε θα έχει μείνει κάτι Ορθόδοξο;
Δηλαδή με τη συλλογή υπογραφών κατά του Οικουμενισμού δώσαμε ομολογία πίστεως...δίχως κόστος;
Η απουσία ορθού βίου εκ μέρους κληρικών ευθύνεται κατά κύριο λόγο στο ότι ο λαός δεν ασχολείται με τα πνευματικά.
Τι αξία έχει να υπογράφουν οι Επίσκοποι και οι ιερείς κατά του Οικουμενισμού και να κηρύττουν την Ορθόδοξη Πίστη από τη στιγμή που οι ίδιοι μεμονωμένα ή ως Σύνοδοι μνημονεύουν Οικουμενικό Πατριάρχη που έχει προσχωρήσει στον Οικουμενισμό; Στα λόγια ορθοτομούμε το Λόγο της Αληθείας αλλά στα Μυστήρια μνημονεύουμε τους αιρετικούς για λόγους... πολιτικής της Νέας Εποχής που επιδιώκει την ενοποίηση των θρησκειών...
Με άλλα λόγια κοροιδευόμαστε!
O Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης μας λέει: Ο μνημονεύων αιρετικόν είναι αιρετικός, καν τοις λογισμοίς ουκ εναυάγησεν αλλά τη κοινωνία της αιρέσεως συνόλλυται!

Ανώνυμος είπε...

Ως παρατηρήσεις στο κείμενο το παραπάνω, έχουμε να καταθέσουμε τα εξής.

α. Δεν πρέπει να τοποθετούμε στο ίδιο επίπεδο την παναίρεση του οικουμενισμού και τον αδιάκριτο και άκριτο ζηλωτισμό. Το ένα είναι σαφώς απείρως χειρότερο.

β. Οι παλαιοημερολογίτες δεν έχουν "αποκοπεί από την εκκλησιαστική κοινωνία με την Ορθόδοξη Εκκλησία" όπως γράφεται στο άρθρο.
Οι παλαιοημερογίτες δεν είναι αιρετικοί. Ή καλύτερα όλοι οι παλαιοημερολογίτες δεν είναι αιρετικοί.
Και εξηγούμεθα: ένας που ακολουθεί το παλαιό ημερολόγιο και θεωρεί αντικανονικό το νέο (όπως αντικανονικά και θεσπίστηκε) αλλά έγκυρα τα Μυστήρια του Νέου Ημερολογίου, αυτός είναι ορθοδόξος, ορθοδοξότατος.

Ο παλαιοημερολογίτης όμως που θεωρεί άκυρα τα μυστήρια της Εκκλησίας που ακολουθεί το νέο ημερολόγιο, μόνο και μόνο επειδή ακολουθεί το νέο ημερολόγιο, αυτός ανάγει το ημερολογιακό ζήτημα σε σωτηριολογικό, κάτι που συνιστά αίρεση. Δεν μας σώζουν οι ημερομηνίες αλλά ο Χριστός και η Ορθοδοξία.

Άρα υπάρχουν αιρετικοί και ορθόδοξοι παλαιοημερολογίτες και δεν μπορεί συλλήβδην να θεωρούμε όλους τους παλαιοημερολογίτες ως αιρετικούς και εκτός της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

γ.Το όριο που θέτει ο Πειραιώς, δηλ. το Κοινό Ποτήριο, είναι θέμα υπο αμφισβήτηση και συζήτηση. Γιατί να θέσουμε ως όριο το Κοινό Ποτήριο και όχι τις ξεδιάντροπες οικουμενιστικές δηλώσεις τους, τις καταφανώς αιρετικές δοξασίες των ποιμένων της Εκκλησίας ή τις συμπροσευχές όπως σωστά έγραψε ο ανώνυμος 17 Αύγουστος 2009 11:27 πμ;

Η ερμηνεία του 13ου και 15ο κανόνα της ΑΒ' Συνόδου, υπό του μητροπολίτου Πειραιώς, ότι κάποιος κηρύττει "γυμνή τη κεφαλή" όταν το αποδεικνύει με την συμμετοχή στο Κοινό Ποτήριο είναι παντελώς αυθαίρετη.

γ. Το επιχείρημα ότι επειδή κάποιοι επίσκοποι πολεμούν τον Οικουμενισμό δεν μπορεί να διακόψουμε το μνημόσυνο των Οικουμενιστών και ιδίως των ξέφρενα οικουμενιστών (του Αλβανίας, του Βαρθολομαίου, του Περγάμου, του Μεσσηνίας, του Σύρου κ.α.) καταπίπτει ως σαθρό και άλογο.

δ.Αλλά και το επιχείρημα ότι ο πιστός λαός είναι ακατήχητος καταπίπτει. Ο πιστός λαός δεν είναι ακατήχητος αλλά αδιάφορος και έχει αποστατήσει απο τον Θεό. Ο λαός δεν ξέρει ούτε θέλει να ξέρει βασικά της Πίστεως αλλά προτιμά τις πονηρές φιλοσοφικό-θρησκείες που συνηγορούν στα αμαρτωλά πάθη του. Αρκείται στην λαμπαδούρα του Πάσχα και στον τυπικό εκκλησιασμό των μεγάλων εορτών. Σε μια επιφανειακή μόνο θρησκευτικότητα και όχι στην Ορθόδοξη ευσέβεια. Ο λαός έχει αποχαυνωθεί μέσα στις κοσμικές ανέσεις και ηδονές. Δεν μπορούμε να κινούμαστε με βάση την πλειοψηφία ή την μάζα.

Και κάτι άλλο. Μας λέει ο Πειραιώς ότι θα κόψει το μνημόσυνο των επισκόπων που θα προχωρήσουν στο Κοινό Ποτήριο, όταν αυτό συμβεί. Μήπως τότε θα έχει κατηχηθεί ο λαός; Φυσικά όχι. Άρα άσχετα της κατηχήσεως του λαού ο Πειραιώς θέτει -αυτόβουλα- ως όρο και όριο, το Κοινό Ποτήριο.
Κάλλιστα κάποιος μπορεί να υποστηρίξει -και ορθά- ότι η ώρα έχει ήδη φθάσει. Η κατάσταση είναι ήδη στο απροχώρητο. Και επιβάλλεται τώρα η διακοπή του μνημοσύνου.

Συνεπώς πώς όταν φθάσουμε στο Κοινό Ποτήριο τότε δεν κάνουμε λόγο για ακατήχητο λαό και όταν λέμε ότι πρέπει να διακοπεί τώρα το μνημόσυνο -τουλάχιστον- των οικουμενιστών επισκόπων, θυμόμαστε την αγνωσία και αμάθεια του πιστού λαού;

Γενικά πάντως το άρθρο είναι μετριοπαθές και λαμβάνει υπ' όψιν τις θέσεις των λεγομένων πιο αυστηρών, και συνεπώς είναι καλό.

Επίσης τονίζει καταλήγοντας ότι η επίμονη παραμονή των οικουμενιστών επισκόπων θα οδηγήσει σε πιο αυστηρή γραμμή τον πιστό λαό απέναντί τους, κάτι που είναι ελπιδοφόρο και ευχόμαστε να μην μείνει μόνο στα λόγια, όπως έγινε πολλές φορές στο παρελθόν απο άλλους...

Ένας πιστός

thriskeftika είπε...

Αγαπητέ "Πιστέ",
οι απόψεις σας είναι σεβαστές και εκφράζουν μία ανησυχία πλήρως κατανοητή για εμάς. Δεν θα σταθούμε σε όλα τα σημεία που διαφωνούμε μαζί σας, τα οποία και εσείς παρουσιάζετε, ανήκοντας προφανώς στην ομάδα όσων επιζητούν πιο αυστηρή στάση απέναντι στους οικουμενιστές ήδη από τώρα.

Παρεμβαίνουμε μόνο για να ξεκαθαρίσουμε πως σαφώς δεν θεωρούμε όσους ακολουθούν το παλαιό ημερολόγιο (ημερολογιακά) ως αιρετικούς ή μη Ορθόδοξους. Το παλαιό ημερολόγιο ακολουθούν οι Αγιορείτες και πολλές άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες, τις οποίες σαφώς και εμείς αναγνωρίζουμε ως Ορθοδοξότατες κατά πάντα.
Μιλώντας για παλαιοημερολογίτες εννοούμε όσους έχουν αποκοπεί από την εκκλησιαστική κοινωνία, δεν αναγνωρίζουν τους επισκόπους της Ορθόδοξης Εκκλησίας ούτε και τα Μυστήρια μας. Σαφώς είναι δύσκολο να μιλήσει κανείς για τους Παλαιοημερολογίτες γενικά, αφού και αυτοί έχουν χωριστεί σε πολλές ομάδες (με μερικές να έχουν προχωρήσει σε οδούς μεγάλης πλάνης, αυτοχειροτονούμενοι και αλληλοκαθαιρούμενοι).
Πιστεύουμε πάντως πως αντί του διαλόγου με τους παπικούς και τους άλλους αιρετικούς, η Ορθόδοξη Εκκλησία θα έπρεπε να επιδιώξει Διάλογο με τους Παλαιοημεολογίτες, με τις πιο πολλές ομάδες των οποίων δεν έχουμε καμία διαφορά στην πίστη παρά μόνο στην εκκλησιαστική αναγνώριση (επισκόπων). Δυστυχώς οι οικουμενιστες αδιαφορούν πλήρως για αυτούς και νοιάζονται μόνο για τους Παπικούς εξυπηρετώντας ηθελημένα ή άθελά τους τα σχέδια της Νέας Τάξης (για την πανθρησκεία)

Ανώνυμος είπε...

Bλέπε: http://aktines.blogspot.com/2009/08/blog-post_9000.html

Mικτή Συντονιστική Επιτροπή Θεολογικού Διαλόγου Ορθοδόξων και Παπικών: Από την Κρήτη στην Κύπρο, με συμπροσευχές ;

Η Μικτή Συντονιστική Επιτροπή του Θεολογικού Διαλόγου μεταξύ της Ορθοδόξου Εκκλησίας και των Παπικών, συνήλθε από τις 27 Σεπτεμβρίου έως τις 4 Οκτωβρίου 2008 στην Ελούντα της Κρήτης σε μια κλειστή συνάντηση.
Την Επιτροπή φιλοξένησε η Ιερά Μητρόπολη Πέτρας και Χερσονήσου, εκ μέρους του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Η επίσημη έναρξη των εργασιών πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου σε ξενοδοχείο της Πλάκας Ελούντας με θέμα: «Ο ρόλος του Επισκόπου εν τη κοινωνία της Εκκλησίας κατά την πρώτην Χιλιετίαν».(περισσότερα ΕΔΩ)
Οι εργασίες της Επιτροπής, διεξήχθησαν υπό την συμπροεδρία του Καρδιναλίου Βάλτερ Κάσπερ και του Μητροπολίτη Περγάμου κ. Ιωάννου.
Σκοπός της επιτροπής - αφού μελέτησε και επεξεργάσθηκε δύο σχέδια κειμένου τα οποία ετοιμάσθηκαν από Μικτές συντακτικές επιτροπές του Διαλόγου- υπήρξε η σύνταξη ενός κοινού σχεδίου κειμένου εργασίας το οποίο θα απασχολήσει την ολομέλεια της Μικτής Επιτροπής, η οποία θα συνέλθει τον προσεχή Οκτώβριο του 2009 στην Κύπρο.
Το θέμα των εργασιών της Συντονιστικής Επιτροπής αποφασίσθηκε από την Ολομέλεια στη Ραβέννα της Ιταλίας, το κείμενο δε που προετοίμασε η Επιτροπή για την προσεχή φάση του διαλόγου έχει ως θέμα «Το Πρωτείο του Επισκόπου Ρώμης και ο ρόλος του κατά την πρώτη χιλιετία».
Όπως ανακοινώθηκε: «Εἰς τήν Μικτήν ταύτην Ἐπιτροπήν μετέχουν δέκα μέλη ἐκατέρωθεν ὑπό τήν Συμπροεδρία τῶν Σεβ. Μητροπ. Περγάμου κ. Ἰωάννου, τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καί τοῦ Ρωμαιοκαθολικοῦ Σεβ. Καρδιναλίου κ. Walter Kasper.
Ἐκ τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν μετέχουν οἱ : Σεβ. Μητροπολίτης Σασίμων κ. Γεννάδιος, Ὀρθόδοξος Γραμματεύς καί μέλος (Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον), Σεβ. Μητροπολίτης Κένυας καί Εἰρηνουπόλεως κ. Μακάριος (Πατριαρχεῖον Ἀλεξανδρείας), Πανοσιολ. Ἀρχιμ. κ. Δημήτριος Σαβράκ (Πατριαρχεῖον Ἀντιοχείας), Ἐλλογ. Καθ. κ. Γεώργιος Γαλίτης (Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων), Θεοφ. Ἐπίσκοπος Βρανιτσέβο κ. Ἰγνάτιος (Πατριαρχεῖον Σερβίας), Θεοφ. Ἐπίσκοπος Σαλαζίου κ. Πετρώνιος (Πατριαρχεῖον Ρουμανίας), Σεβ. Μητροπολίτης Πάφου κ. Γεώργιος (Ἐκκλησία τῆς Κύπρου), Πανιερ. Μητροπολίτης Ἀχαΐας κ. Ἀθανάσιος (Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος) καί ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Ἐλσιγκίου κ. Ἀμβρόσιος (Ἐκκλησία τῆς Φινλανδίας)».
Ἐκ τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς Ἐκκλησίας μετέχουν, οἱ Σεβ. Ἀρχιεπίσκοπος κ. Ἰωάννης Σπιτέρης, Θεοφ. Ἐπίσκοποι κ. Brian Farrell, κ. Daucourt, κ. Δημήτριος Σαλάχας, οἱ Πανοσιολ. κ. Euleterio Fortino, κ. Frans Bouwen, κ. Coda Piero, Καθ. Theresia Hainthaler καί ἡ κα Giovanna Ramon, Γραμματεύς».
Η Ιερά Μητρόπολη Πέτρας και Χερσονήσου ανακοίνωσε ότι: «Τήν Κυριακήν, 28ην Σεπτεμβρίου, τά μέλη τῆς Ἐπιτροπῆς θά ἐκκλησιασθοῦν εἰς τόν Μητροπολιτικόν Ἱ. Ναόν τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου εἰς τήν Νεάπολιν, ὅπου τά Ὀρθόδοξα μέλη θά συλλειτουργήσουν εἰς πανηγυρικήν ἀρχιερατικήν Θ. Λειτουργία. Ἐπίσης θά ἐπισκεφθοῦν τόν Σεβ. Ἀρχιεπίσκοπον Κρήτης κ. Εἰρηναῖον εἰς Ἡράκλειον, τούς ἀρχαιολογικούς χώρους εἰς Κνωσσόν, τόν Σεβ. Μητροπ. Ἱεραπύτνης κ. Εὐγένιον εἰς Ἱεράπετρα, ὡς καί Ἱ. Μονάς τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Πέτρας».
Όπως αναφέρουν οι παπικοί :«Την Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου τα μέλη της Επιτροπής, καθολικοί και ορθόδοξοι παρακολούθησαν τη Θεία Λειτουργία στον Μητροπολιτικό Ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Νεάπολη. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας τα καθολικά μέλη συλλειτούργησαν για την μικρή τοπική καθολική κοινότητα και τους τουρίστες στην περιοχή του Αγίου Νικολάου, στην εκκλησία του Αγίου Χαραλάμπους, την οποία η Ιερά Μητρόπολη Νεαπόλεως έχει θέσει στη διάθεση της Καθολικής Εκκλησίας από εικοσαετίας».

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητοί Διαχειριστές, χαιρόμαστε διότι με την διευκρινησή σας αυτή, ξεκαθαρίσατε τα πράγματα και έτσι τότε συμφωνούμε ως προς τους παλαιοημερολογίτες.

Εμείς βέβαια δεν εννοούσαμε ότι ως παλαιοημερολογίτες το Άγιον Όρος και τις επίσημες Εκκλησίες και Πατριαρχεία, π.χ. των Ιεροσολύμων, αλλά και -μερικούς από- τους εν Ελλάδι παλαιοημερολογίτες, που όμως δεν ανάγουν το παλαιοημερολογιτικό ζήτημα σε σωτηριώδες.
Μην ξεχνάμε ότι η αγία Γερόντισσα Ταρσώ, η δια Χριστόν σαλή, έμενε δίπλα σε Μοναστήρι παλαιοημερολογίτικο και είχε σχέσεις μαζί τους, όπως φυσικά είχε σχέσεις με τους νεοημερολογίτες, χωρίς διακρίσεις.

Το μόνο πρόβλημα στο παλαιό είναι ότι ΚΑΠΟΙΟΙ (πολλοί ή λίγοι) έχουν χάσει την αποστολική διαδοχή με της αλληλοκαθαιρέσεις και αυτοχειροτονίες, όπως σωστά το θίξατε.

Και πολύ σωστά προτείνετε να αρχίσει διάλογος με τους Παλαιοημερολογίτες, τους σωστούς και συνετούς, με τους οποίους δεν έχουμε καμμια διαφορά.

Ένας πιστός
("νεοημερολογίτης")

Misha είπε...

Αγαπητοί φίλοι,
η λύση του γρίφου είναι μία και μόνη:διακοπή εδώ και τώρα της μνημόνευσης των οικουμενιστών προκαθημένων.
Και αυτοί έχουν όνομα με πρώτο εξ αυτών,πρωτεργάτη και θιασώτη της ουνιτοποίησης της ελληνορθόδοξης Εκκλησίας, τον πατριάρχη κ.Βαρθολομαίο και τους πλείστους τους περί αυτόν.
Το παράδειγμα για το τι μπορούν να καταφέρει μια τέτοια κίνηση το έχουμε πρόσφατο εκ των Εκκλησιών της Γεωργίας και της Βουλγαρίας, όταν οι μοναχοί διέκοψαν το μνημόσυνο των επισκόπων τους και οι τοπικοί Πατριάρχες υπεχρεώθησαν να ακούσουν την φωνή του λαού και απέσυραν την συμμετοχή των Εκκλησιών τους από τα ποικίλα Συμβούλια «Εκκλησιών» αλλά και από τις επιτροπές τύπου Ραβέννας.
Δυστυχώς , ο πατριάρχης κ.Βαρθολομαίος ασκεί, εδώ και χρόνια, τρομοκρατία στους αγιορείτες ηγουμένους, απειλώντας με καθαιρέσεις στην περίπτωση που αντιταχθούν στις βουλήσεις του και έτσι αυτοί δειλιούν να προχωρήσουν σε αυτό που οι προκάτοχοι τους θεώρησαν απαραίτητο,δηλαδή την παύση του μνημοσύνου του λατινόφρονος Πατριάρχη.
Σε κάθε περίπτωση δεν χρειάζονται υστερίες,μωροί ζήλοι, φανατισμοί και οι οποίοι εκτός από δηλωτικοί πνευματικής ασθενείας είναι και απολύτως αναποτελεσματικοί ή μάλλον αποτελούν εμπόδια στην επίτευξη του ζητουμένου.

Ανώνυμος είπε...

Επειδή φαίνεται η ιστοσελίδα του Misha και έτσι με τον τρόπο αυτό την διαφημίζει. Επειδή και η ιστοσελίδα του, και το forum του περιέχουν και πράγματα αλλότρια του ορθόδοξου ήθους γι' αυτό προς ενημέρωση και προστασία των αναγνωστών σας, θα τα επισημάνω.

Ο Misha εμφορείται από αντιλήψεις που δεν συνάδουν με το ορθόδοξο ήθος, ούτε και με την διδασκαλία της Εκκλησίας. Μερικές από αυτές είναι:

α. Υποστηρίζει, διαδίδει και διαφημίζει την ομοιοπαθητική. Είναι θερμός υπερασπιστής της.

β. Στις σελίδες του και στο forum του, περιέχει και χυδαιότητες εντελώς αναρμόδιες για το ήθος το χριστιανικό. Λέξεις, φράσεις και υπονοούμενα χυδαία και ανήθικα. Αλλά αναρτά και ηχητικά κομμάτια απο την τραγουδίστρια που άδει αισχρότατα τραγούδια, την Δόμνα Σαμίου. Όλα αυτά λοιπόν είναι αγνά και άγια για τον Misha!!!

γ. Έχει σχέσεις φιλικές με τον Π.Ανδριόπουλο και του στέλνει και "χρόνια πολλά" παρ' όλες τις φοβερές, ανήθικες, αιρετικές και βλάσφημες απόψεις του. Δεν μπορεί απο την μια να αγωνίζεται για την Ορθοδοξία και απο την άλλη να φέρεται με φιλικό τρόπο σε άνθρωπο που καταστρέφει ψυχές με τις απόψεις του.

δ. Συνηγορεί και υποστηρίζει τις απίστευτα αισχρές και χυδαίες εικόνες που αναρτά ο πατρινά Ανδριόπουλος. Μερικές από τις οποίες είναι και φοβερά βλάσφημες!
Και θεωρεί την αισχρή σελίδα του, ως έχουσα υψηλή αισθητική. Δεν τον πειράζουν τα γυμνά δηλαδή! Τα γυμνά κατα τον ΜISHA είναι σεμνά! Και παραλληλίζει τις αισχρότητες των φωτογραφιών και εικόνων που αναρτά ο Ανδριόπουλος με τις ιερές εικόνες που εικονίζουν τον άγιο Ονούφριο ή την αγία Μαρία την Αιγυπτία!!!!! (κοιτάχτε το σχόλιο του εδώ: https://www.blogger.com/comment.g?blogID=906949147109519547&postID=4502013972296007500&isPopup=true, αφού πρώτα κοιτάξετε πολύ καλά την όλη σελίδα http://panagiotisandriopoulos.blogspot.com/ ,για να διαπιστώσετε τί ρυπαρότητες φιλοξενούνται στην εν λόγω κατάπτυστη σελίδα και οι οποίες χαρακτηρίζονται απο τον misha ως υψηλής αισθητικής!!!!

Πολύ σωστά γράφτηκε σε σχόλιο: "κόρακας κοράκου μάτι δεν βγάζει".

Ακόμα και σήμερα τα δαιμόνια της χυδαιότητας δεν αφήνουν τον κάτοχο του ιστολογίου και τον παρότρυναν να συνεχίζει τις αισχρότητες αυτές, κάτι που έκανε.
Ας τον χαίρεται ο Misha!

Λοιπόν για να τελειώνουμε, έτσι δεν μπορεί να διεξαχθεί αντιοικουμενιστικός αγώνας. Αυτοί -mishas και οι όμοιοί του- βλάπτουν και δεν ωφελούν στον αντιοικομενιστικό αγώνα.

Ανάπαυση αισθανόμαστε στο παρόν ιστολόγιο, που χαρακτηρίζεται από ορθόδοξο πνεύμα. Το πνεύμα της παρρησίας, της σεμνότητας, της νηφαλιότητας αλλά παράλληλα και της θαραλλέας ομολογίας της Πίστεως.

Ανώνυμος είπε...

Άν ήταν πράγματι τού Θεού αυτά πού κάνουν (οι Παλαιοημερολογίτες), θά έφταναν άραγε νά γίνουν αναμεταξύ τους δέκα κομμάτια; Δέν τό καταλαβαίνουν αυτό, ότι κάτι πάει στραβά, παρ΄ όλη τήν "τήρηση τής αρχαίας παράδοσης", όπως λένε..Και όλο και κομματιάζονται και αλληλοαναθεματίζονται και αλληλοαφορίζονται και αλληλοκαθαιρούνται. Δεν ξέρεις πόσο έχω πονέσει και πόσο έχω προσευχηθεί γι’ αυτό το θέμα. Χρειάζεται να τους αγαπάμε και να τους πονάμε και όχι να τους κατακρίνουμε, και πιο πολύ να προσευχόμαστε γι’ αυτούς να τους φωτίσει ο Θεός, και αν τύχει καμιά φορά και μας ζητήσει κανείς με καλή διάθεση βοήθεια, να λέμε καμιά κουβέντα..

Από το βιβλίο «Βίος γέροντος Παϊσίου του Aγιορείτου», Ιερομονάχου π. Ισαάκ σελ. 691 - 696

Επώνυμος

Ανώνυμος είπε...

http://www.pigizois.net/pneumatikoi_logoi/pdf_arxeia/makarios_aigiptios_50_omilies_pneymatikes.pdf

Ανώνυμος είπε...

Ευχαρίστηση του να καταλάβει το blog σας. Τα παραπάνω άρθρα είναι αρκετά εξαιρετική, και πραγματικά απολαμβάνουν την ανάγνωση blog σας και τα σημεία που έχετε εκφράσει. Μου αρέσει πολύ να εμφανιστεί ξανά σε μια τυπική βάση, μετά την πολύ περισσότερο στο πλαίσιο του θέματος. Ευχαριστίες για τη διανομή ... κρατήσει γράψιμο!

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)