Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ) συνδιοργανώνει με το Πανεπιστήμιο Κρήτης Διημερίδα για το "έτος Δαρβίνου" στις 20 και 21 Νοεμβρίου στο Ηράκλειο. Φαίνεται πως οι βιοεπιστήμονες θέλουν να μάθουν και την θεολογική θέση για την εξέλιξη. Έτσι ένας από του ομιλητές θα είναι και ο Μητροπολίτης Περγάμου κ. Ιωάννης Ζηζιούλας με θέμα "Η θεωρία της εξέλιξης και η οικολογική κρίση: Μια Θεολογική προσέγγιση". Σημειώνουμε ότι ανάμεσα στους άλλους ομιλητές είναι και ο γνωστός για τις αθεϊστικές του απόψεις συγγραφέας Νίκος Δήμου που θα αναλύσει το "θεολογικό" θέμα: "Η δυσκολία αποδοχής της μη-θεολογικής ερμηνείας" (ενν. της εξέλιξης)
Ποιες όμως είναι οι απόψεις του Μητροπολίτη Περγάμου για την θεωρία της εξέλιξης; Θα υπερασπιστεί την Ορθόδοξη Θεολογία ο Μητροπολίτης ή θα εκφράσει πάλι τις δικές του "πρωτότυπες" ιδέες; Μεταφέρουμε ένα μικρό απόσπασμα άρθρου του καθηγητή Μάριου Μπέγζου για να αντιληφθεί κανείς τις απόψεις του Μητροπολίτη γύρω από το θέμα: Ο Μητροπολίτης Περγάμου στο έργο του «Η Κτίση ως Ευχαριστία» (Αθήνα, 1992) χαιρετίζει θετικά τον δαρβινισμό...........
διότι «ήταν ράπισμα στη Σχολαστική άποψη ότι η “εικόνα του Θεού” στον άνθρωπο είναι η λογική του και η νοημοσύνη του», αποτιμά ότι «η Δυτική Εκκλησία, απέτυχε να αντιδράσει δημιουργικά στην πρόκληση του δαρβινισμού» και προτείνει: «Η θεολογία πρέπει να κάνει την καλύτερη δυνατή χρήση του». Σε άλλη πάλι συνάφεια επισημαίνει ότι «ο δαρβινισμός έδωσε ένα χτύπημα σ΄ αυτή την λογοκρατική αντίληψη για την ειδοποιό διαφορά του ανθρώπου. Η ιδιαίτερη ταυτότητα του ανθρώπου σε σχέση με τα άλλα ζώα δεν βρίσκεται στην λογική» το ιδιάζον χαρακτηριστικό του “ανθρώπου” δεν είναι η λογικότητα, αλλά κάτι άλλο: είναι η ελευθερία.
Τα σχόλια δικά σας
Ποιες όμως είναι οι απόψεις του Μητροπολίτη Περγάμου για την θεωρία της εξέλιξης; Θα υπερασπιστεί την Ορθόδοξη Θεολογία ο Μητροπολίτης ή θα εκφράσει πάλι τις δικές του "πρωτότυπες" ιδέες; Μεταφέρουμε ένα μικρό απόσπασμα άρθρου του καθηγητή Μάριου Μπέγζου για να αντιληφθεί κανείς τις απόψεις του Μητροπολίτη γύρω από το θέμα: Ο Μητροπολίτης Περγάμου στο έργο του «Η Κτίση ως Ευχαριστία» (Αθήνα, 1992) χαιρετίζει θετικά τον δαρβινισμό...........
διότι «ήταν ράπισμα στη Σχολαστική άποψη ότι η “εικόνα του Θεού” στον άνθρωπο είναι η λογική του και η νοημοσύνη του», αποτιμά ότι «η Δυτική Εκκλησία, απέτυχε να αντιδράσει δημιουργικά στην πρόκληση του δαρβινισμού» και προτείνει: «Η θεολογία πρέπει να κάνει την καλύτερη δυνατή χρήση του». Σε άλλη πάλι συνάφεια επισημαίνει ότι «ο δαρβινισμός έδωσε ένα χτύπημα σ΄ αυτή την λογοκρατική αντίληψη για την ειδοποιό διαφορά του ανθρώπου. Η ιδιαίτερη ταυτότητα του ανθρώπου σε σχέση με τα άλλα ζώα δεν βρίσκεται στην λογική» το ιδιάζον χαρακτηριστικό του “ανθρώπου” δεν είναι η λογικότητα, αλλά κάτι άλλο: είναι η ελευθερία.
Τα σχόλια δικά σας
9 σχόλια:
Σχόλιο 1:
Συλλογή κειμένων
http://thriskeftika.blogspot.com/2009/02/blog-post_6711.html
Σχόλιο 2:
Η Μικροεξέλιξη, δηλαδή, ο τρόπος με τον οποίο η φυσική επιλογή εξηγεί την ΕΝΔΟΕΙΔΙΚΗ (εντός του ίδιου είδους) ποικιλομορφία ΙΣΧΥΕΙ και έχει αποδειχτεί πειραματικά σε μικροοργανισμούς πχ. αντίσταση βακτηρίων στα αντιβιοτικά, πολυμορφικότητα στελεχών ιών λόγω μεταλλάξεων
Σχόλιο 3:
Η Μακροεξέλιξη, δηλ.ο τρόπος με τον οποίο η φυσική επιλογή εξηγεί την ΔΙΑ-ΕΙΔΙΚΗ ποικιλομορφία, ως αποτέλεσμα διαδοχικών μεταλλάξεων από το ένα είδος στο άλλο, παρά τις τυμπανοκρουσίες των φανατικών εξελικτικιστών, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΙΧΤΕΙ, απλώς στηρίζεται σε ενδείξεις ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗΣ βαρύτητας, όπως το ΔΟΓΜΑ ''η ομοιότητα υποδηλώνει συγγένεια''.
Σχόλιο 4:
Το δόγμα ότι η ύπαρξη της ύλης και των νόμων που τη διέπουν, η συμμετρία στη φύση και το φιανόμενο της ζωής είναι προιόντα τύχης οδηγεί σε ΘΕΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ με επιστημονικοφανές περιτύλιγμα.
Σχόλιο 5:
Οι ηθικές και κοινωνικές αξιώσεις του σκληροπυρηνικού δαρβινισμού, αν γενικευτούν θα μας επιβάλλουν ως ''θηλαστικά'' που είμαστε να πηγαίνουμε στον κτηνίατρο, να ρωτάμε τους βιολόγους σαν μέντιουμ-αστρολόγους να μας ''αποδείξουν'' σε τί ζώο θα εξελιχθούμε στο μέλλον, να δικαιολογούμε στάσεις της συμπεριφοράς μας με βάση αντίστοιχες συμπεριφορές των ζώων ως φυσική στάση ελευθερίας (αρπακτικά, συνουσία σε κοινή θέα κ.α.)και άλλα ευτράπελα..
Σχόλιο 6:
Η επιστημονική γνώση είναι δώρο του Θεού στον άνθρωπο, και το ΠΩΣ δεν απαντά στο ΠΟΙΟΣ, για αυτό η θεωρία της εξέλιξης είναι θέμα ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΩΣ θεολογούμενο.
Ή μία και μόνη αξιόλογη ομιλία του Γιανναρά, για την οποία του αξίζουν συγχαρητήρια..
''Ο δαρβινισμός ως ιδεολόγημα''
http://video.google.com/videoplay?docid=9214752218591624462#
Αξίζει να την ακούσουν ΟΛΟΙ και να απομαγνητοφωνηθεί.
Λόγοι του Γέροντα Παίσιου περί εξέλιξης : απορρίπτει τη Μακροεξέλιξη, δεν απορρίπτει τη Μικροεξέλιξη..
Τι ανοησίες λένε τώρα στα σχολεία με την θεωρία του Δαρβίνου κ.λπ.! Ενώ οι ίδιοι αυτές τις ανοησίες δεν τις πιστεύουν, τις λένε όμως, για να μολύνουν τα παιδιά, να τα απομακρύνουν από την Εκκλησία. Μου είπε κάποιος: «Αν πούμε ότι το χώμα είχε διάφορα συστατικά, διάφορους οργανισμούς, και ο Θεός πήρε από αυτά και έκανε τον άνθρωπο…» «Δηλαδή, λέω, αν δεν υπήρχαν αυτά, δεν μπορούσε ο Θεός να κάνη τον άνθρωπο; Δύσκολο πράγμα!» «Αν πούμε, μου λέει, ότι πήρε πρώτα από τον πίθηκο και τον τελειοποίησε;» «Καλά, του λέω, δεν μπορούσε ο Θεός να κάνη το τέλειο δημιούργημα, τον άνθρωπο, που διέθεσε γι΄ αυτόν ολόκληρη ημέρα; Έπρεπε να βρη ανταλλακτικά; Διάβασε να δης τι λέει στην Προφητεία του Ιώβ ( Ιώβ 38, 14: «Η συ λαβών γην πηλόν έπλασας ζώον και λαλητόν αυτόν έθου επί γης;» ), στο Ανάγνωσμα της Μεγάλης Πέμπτης. Τώρα αυτά για τον πίθηκο ούτε η επιστήμη τα παραδέχεται. Πόσα χρόνια έχει που οι άνθρωποι ανέβηκαν στο φεγγάρι; Οι πίθηκοι τόσα χρόνια δεν εξελίχθηκαν να κάνουν αν όχι ένα ποδήλατο τουλάχιστον ένα πατίνι. Είδες κανέναν πίθηκο με πατίνι; Άλλο, αν πάρης έναν πίθηκο και του μάθης να κάνη πατίνι!...» «Αν πούμε, λέει, εκείνο, αν πούμε εκείνο…;» «Μη λες τίποτε, του λέω, για νάσαι πιο σίγουρος».
Αυτήν την θεωρία δίδασκε και ένας καθηγητής του Πανεπιστημίου. Του είπα μια φορά: «Σιγά-σιγά, με την περιποίηση, η φασολιά θα γίνη καλύτερη φασολιά, η μελιτζανιά καλύτερη μελιτζανιά (σημ. Μικροεξέλιξη: δημιουργία ποικιλιών στα φυτά, φυλών στα ζώα στο ίδιο είδος). Ο πίθηκος, άμα τον ταΐσης, άμα τον περιποιηθής, θα γίνη καλύτερος πίθηκος· δεν μπορεί να γίνη άνθρωπος. Αν ένας μαύρος είναι σε ψυχρό κλίμα και δεν βγαίνη στον ήλιο, λιγάκι θα διορθωθή το δέρμα του· δεν θα πάψη όμως να είναι μαύρος». Και ύστερα, αν σκεφθής ότι από άνθρωπο, την Παναγία μας, γεννήθηκε ο Χριστός! Δηλαδή πρόγονος του Χριστού ήταν ο πίθηκος; Τι βλασφημία! Και δεν το καταλαβαίνουν ότι βλασφημούν. Ρίχνουν μια πέτρα και δεν κοιτούν πόσα κεφάλια θα σπάση. Σου λέει: «Εγώ την έρριξα πιο μακριά από τον άλλον». Αυτό κάνουν σήμερα· θαυμάζουν ποιος θα πετάξη πιο μακριά την πέτρα. Πόσα κεφάλια θα σπάση από αυτούς που περνάνε εκεί κάτω, δεν το σκέφτονται.
- Γέροντα, μερικοί νομίζουν ότι με αυτές τις θεωρίες θα κάνουν τους Μαρξιστές να πλησιάσουν στην Εκκλησία.
- Στην αρχή, μπορεί να πλησιάσουν οι Μαρξιστές, αλλά μετά θα έρθουν σαν κόμμα. Θα λένε: «Τώρα να εκκλησιάζεσθε, τώρα όχι. Τώρα να κάνετε αυτό, τώρα εκείνο». Θα κανοναρχούν δηλαδή· και στο τέλος θα πουν: «Ποιος σας είπε ότι υπάρχει Θεός; Δεν υπάρχει Θεός. Σας γελούν οι παπάδες». Και έτσι, χωρίς να το καταλαβαίνουν, τους χρησιμοποιούν οι Μαρξιστές, για να πετύχουν τον σκοπό τους. Όσοι Μαρξιστές έχουν καλή διάθεση, έρχονται, μετανοούν, εξομολογούνται. Όσοι δεν έχουν καλή διάθεση, δεν πρόκειται να αλλάξουν.
AΠΟ ΤΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ Ν.ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ ''Ο ΔΑΡΒΙΝΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΕΩΣ''
…Κανείς δεν μπορεί ν’ αρνηθεί ότι η φυσική επιλογή είναι ένα γεγονός. Αυτή όμως δεν ενεργεί και δεν δρα τόσο σαν παράγοντας εξελίξεως, όσο σαν παράγοντας διατηρήσεως του μέσου τύπου του είδους. Κυρίως βοηθά στο να διατηρηθεί ο καλύτερα προσαρμοσμένος τύπος στις υπάρχουσες συνθήκες. Και ταυτόχρονα τείνει να εξαλείψει τις μορφές, που αποκλίνουν πολύ από τον μέσο όρο…. Η φυσική επιλογή, σαν θεωρία αυτή καθεαυτή, δεν είναι καθόλου επαρκής και ικανοποιητική στην προσπάθειά της να εξηγήσει πώς το ένα είδος προήλθε από το άλλο. Μπορεί η προσαρμογή ενός ατόμου στο περιβάλλον να δημιουργεί νέες φυλές, νέες ποικιλίες, όμως ο προσαρμοσμένος τύπος δεν μπορεί ποτέ να ξεπεράσει τα όρια του είδους και να δημιουργήσει είδος, όπως υποστηρίζει η θεωρία της εξελίξεως.
ΑΡΑ:
Η φυσική επιλογή είναι ένα γεγονός.. δρα σαν παράγοντας διατηρήσεως του μέσου τύπου του είδους..δημιουργεί νέες φυλές, νέες ποικιλίες (Μικροεξέλιξη), όμως ο προσαρμοσμένος τύπος δεν μπορεί ποτέ να ξεπεράσει τα όρια του είδους και να δημιουργήσει είδος.
ΜΗΝ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΤΕ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΜΙΚΡΟΕΞΕΛΙΞΗΣ. Η ΜΑΚΡΟΕΞΕΛΙΞΗ (ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ) ΚΑΙ Ο ''ΚΟΙΝΟΣ ΠΡΟΓΟΝΟΣ'' ΑΝΘΡΩΠΟΥ-ΠΙΘΗΚΟΕΙΔΩΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ, ΣΤΗΡΙΖΟΜΕΝΕΣ ΣΕ ΑΞΙΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΒΑΦΤΙΣΤΗΚΑΝ ΩΣ ''ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ''. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ..ΠΕΙΤΕ ΤΗΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ..
Η θεωρία της εξέλιξης παρα τα όσα λέγουν κάποιοι σύγχρονοι θεολόγοι και ψευτοθεολόγοι είναι αντιγραφική και αντιπατερική!
Δυστυχώς κάποιοι θεολογούντες πάσχουν απο διαστροφή όπως και μια ιστοσελίδα που έχει δημιουργηθεί για να υποστηρίξει ότι η θεωρία της εξελίξης συμφωνεί με την Αγία Γραφή, λέγοντας ανοησίες συνέχεια!
Πάντως απο τον επίσκοπο του Οικουμενισμού, π.Ζηζιούλα, που κατασυκοφαντεί τους Ορθόδοξους, δεν περιμέναμε κάτι καλύτερο!...
Ένας πιστός
@ Ένας πιστός΄
Λόγοι του Γέροντα Παίσιου περί εξέλιξης :
(απορρίπτει τη Μακροεξέλιξη, δεν απορρίπτει τη Μικροεξέλιξη..)
Σιγά-σιγά, με την περιποίηση, η φασολιά θα γίνη καλύτερη φασολιά, η μελιτζανιά καλύτερη μελιτζανιά
(σημ. Μικροεξέλιξη: δημιουργία ποικιλιών στα φυτά, φυλών στα ζώα στο ίδιο είδος. Είναι αναμφισβήτητο ότι ισχύει, κάθε μέρα τη Μικροεξέλιξη εφαρμόζουν οι ζωοτέχνες και οι γεωργοτεχνίτες).
Θεολόγος Ν. Βασιλειάδης
(Βιβλίο: ο Δαρβίνος και η θεωρία της εξελίξεως)
Η φυσική επιλογή είναι ένα γεγονός.. δρα σαν παράγοντας διατηρήσεως του μέσου τύπου του είδους..δημιουργεί νέες φυλές, νέες ποικιλίες (Μικροεξέλιξη), όμως ο προσαρμοσμένος τύπος δεν μπορεί ποτέ να ξεπεράσει τα όρια του είδους και να δημιουργήσει είδος.
(Σημ.: πχ. όνος και ίππος δίνουν ημίονο στείρο: υπάρχει γενετικός φραγμός).
Αντιγραφική και αντιπατερική (και επιστημονικώς με πολλές ανεπάρκειες και αυθαιρεσίες) είναι η Μακροεξέλιξη (ειδογένεση κατά κλάδους) που εκτός των άλλων πρεσβεύει κοινό πρόγονο πιθήκου-ανθρώπου, και κοινό πρόγονο όλων των έμβιων όντων ένα αρχέγονο κύτταρο!
Μικρο-Εξέλιξη: σχετικά μικρές αλλαγές, που συνίστανται στη συσσώρευση διαφοροποιήσεων (προσαρμογών) σε πληθυσμούς κάτω από το επίπεδο των ειδών (γενετικές διαφοροποιήσεις). Η μικροεξέλιξη είναι δηλαδή η ικανότητα των οργανισμών να προσαρμόζονται στο περιβάλλον τους, αλλάζοντας κάποια από τα χαρακτηριστικά τους ώστε να μπορούν να επιβιώνουν. Παραμένουν όμως στο ίδιο είδος.
Μακρο-Εξέλιξη: εξέλιξη που έχει ως αποτέλεσμα σχετικά μεγάλες και σύνθετες αλλαγές (όπως συμβαίνει κατά τη δημιουργία νέου είδους).
Οι Δυσκολίες του Εξελικτικού Μοντέλου
1. Η Εξέλιξη δεν έχει παρατηρηθεί ποτέ. Κανένας ποτέ δεν είδε ένα νέο είδος να έρχεται στην ύπαρξη.
2. Η Εξέλιξη αντιτίθεται στο 2ο Νόμο της Θερμοδυναμικής, με τον οποίο θα ασχοληθούμε παρακάτω.
3. ΔΕΝ υπάρχουν αξιόπιστα απολιθώματα ενδιαμέσων μορφών .
4. Η ζωή δεν προήλθε από άβια ύλη με τυχαίο τρόπο .
5. Η Εξέλιξη είναι απλώς μια θεωρία– δεν έχει αποδειχτεί .
6. Η Μακρο-Εξέλιξη ΔΕΝ έχει παρατηρηθεί
Αντίθετα, αυτό που παρατηρείται, είναι η Μικρο-Εξέλιξη. Τι είναι η Μικρο-Εξέλιξη;
Η μικροεξέλιξη είναι φαινόμενο γενετικής διαφοροποίησης, πχ. Η εμφάνιση νέων ή η εξαφάνιση υπαρχόντων γενετικών χαρακτηριστικών μέσω του ανασυνδυασμού των υπαρχόντων γονιδίων . Η μικροεξέλιξη αφορά προσαρμοστικές διαφοροποιήσεις προερχόμενες από υπάρχοντα γονίδια, που ήδη βρίσκονται στο γονιδίωμα. Δεν δημιουργείται δηλαδή νέα πληροφορία.
Παραδείγματα μικροεξέλιξης:
Οι σπίνοι του Δαρβίνου. Αυτό που ο Δαρβίνος παρατήρησε στους σπίνους των νησιών Γκαλαπάγκος δεν αποτελεί παράδειγμα μακροεξέλιξης, αλλά παράδειγμα προσαρμογής των οργανισμών σε ένα δεδομένο περιβάλλον, δηλαδή μικροεξέλιξη.
Ο βιομηχανικός μελανισμός στις νυχτοπεταλούδες. Κάποιες από αυτές άλλαξαν χρώμα σε σκουρότερη απόχρωση, λόγω της μόλυνσης της ατμόσφαιρας και της επακόλουθης αλλαγής στο χρώμα των δέντρων όπου αυτές ζουν.
Έντομα που αναπτύσσουν αντίσταση σε εντομοκτόνα .
Όλες οι παραπάνω παρατηρούμενες αλλαγές περιλαμβάνουν αναδιάταξη και απώλεια γενετικών πληροφοριών και όχι αύξηση της γενετικής πληροφορίας.
Ένα παράδειγμα, που φέρνουν συχνά οι εξελικτικοί για να στηρίξουν τη θεωρία τους, είναι η Δροσόφιλα του Dobzhansky .
Τα πειράματα με μύγες Δροσόφιλα στο εργαστήριο περιλαμβάνουν πρόκληση μεταλλάξεων στις μύγες με τη βοήθεια ακτινοβολίας. Δεν γίνονται φυσικά, αλλά είναι προκλητές. Τα αποτελέσματα των πειραμάτων περιελάμβαναν:
Μύγες με επιπλέον φτερά, τεράστια ή μικροσκοπικά
φτερά, ή χωρίς φτερά .
Όλες οι αλλαγές που προκλήθηκαν ήταν ασύμβατες με την
επιβίωση .
Δεν εμφάνιζαν πλεονέκτημα συγκριτικά με άλλες μύγες .
Παραμένουν μύγες Δροσόφιλα!
Αυτό που παρατηρείται σε τέτοιου είδους πειράματα είναι ότι δεν υπάρχουν προοδευτικές ωφέλιμες αλλαγές από απλούστερες σε πολυπλοκότερες μορφές και δεν υπάρχει αύξηση του ποσού ή της ποιότητας της γενετικής πληροφορίας .
Οι μεταλλάξεις στο DNA/RNA των οργανισμών:
Δεν μπορούν να οδηγήσουν σε σημαντική αύξηση της ποσότητας της πληροφορίας .
Αντίθετα οδηγούν σε υποβάθμιση της πληροφορίας τού γονιδιώματος.
Έχουν τα αντίθετα με τις προβλέψεις της Νέο-Δαρβινιστικής θεωρίας αποτελέσματα .
Τα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν:
Πολύ λίγες μεταλλάξεις είναι ωφέλιμες (<0,01%).
Αντίθετα υπάρχουν χιλιάδες μεταλλάξεις που είναι επιβλαβείς .
ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΥΝ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΜΕ ΥΠΕΡΑΠΛΟΥΣΤΕΥΜΕΝΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ..
Νομίζω πως και οι δυο απόψεις, τόσο η νεοδαρβινική που προσπαθεί να ερμηνεύσει τα ανερμήνευτα, όσο και εκείνη του ευφυούς σχεδιασμού που τα φορτώνει στον κόκορα, είναι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Και οι δυο ερμηνείες είναι προϊόντα της ίδιας επιθυμίας για τελική θεωρία και συνολική περιγραφή, παρ' ότι αυτή δεν είναι εφικτή. Κατά τη γνώμη μου οφείλουμε να ομολογήσουμε πως δεν μπορούμε να καταλάβουμε τι συμβαίνει, γιατί μας λείπει κάτι πολύ σημαντικό, κάτι πολύ ουσιώδες.
Η υπαρξιακή ανάγκη για μια καθολική θεωρία του πού βρισκόμαστε και πού πηγαίνουμε, τι είναι ο κόσμος, η ζωή κι ο θάνατος, είναι προφανής και σεβαστή. Με βάση αυτή την ανάγκη έχουν συσταθεί αμέτρητες τελικές υλιστικές θεωρήσεις, πως τα πάντα είναι μίξη νερού, φωτιάς, γη, αέρα, ατόμων, στοιχειωδών σωματίων βιολογικών χυμών: αίματος, φλέγματος, χολής, κλπ, κλπ, ενώ έχουν επιστρατευτεί περίπου 100.000 θεότητες για τον ίδιο σκοπό από εκείνους που προτιμούν μια άυλη τελική θεωρία.
Η ιστορία δείχνει πως οι άνθρωποι σπανίως είχαν τη δυνατότητα να πουν "ως εδώ φτάνουν οι γνώσεις μας. Ας μην βγάλουμε το συμπέρασμα πως ο ελέφαντας είναι σαν φίδι επειδή πιάσαμε την ουρά του". Η υπαρξιακή ανάγκη για τελικές θεωρίες συνήθως υπερέβαινε την επιστημονική σύνεση. Είναι προφανές πως: Ούτε σήμερα έχουμε τα εφόδια για τελική θεωρία. Μπορούμε άραγε να αποκτήσουμε τη σύνεση και την ωριμότητα της αδυναμίας; Μιας αδυναμίας εξ' άλλου, που κραυγάζει εκκωφαντικά.
Ο Δαρβίνος ήταν «λίγο αυτιστικός» και «εμπνευσμένος από το βουδισμό»
http://www.tideon.org/index.php?option=com_content&view=article&id=409:---l-r--l---r&catid=151:2009-03-26-08-09-56&Itemid=78
Αυτά για τον Δαρβίνο τα γνωρίζατε;
Δημοσίευση σχολίου