Νέα Υόρκη,
14 Μαρτίου 2010
14 Μαρτίου 2010
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ
ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ
ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
Του κ. Παναγιώτη Τελεβάντου
Το ανακοινωθέν που εξέδωσε η Εκκλησία της Κύπρου, στην πρόσφατη συνεδρία της, καταγγέλλει τον υποφαινόμενο ότι προσπαθώ να εισαγάγω θρησκευτικό φανατισμό και να διασπάσω την ενότητα της Εκκλησίας. Κατηγορούμαι, επίσης, ότι παρουσιάζω μέλη της Ιεράς Συνόδου να πρεσβεύουν αντιτιθέμενες θέσεις για θεολογικά θέματα......
Α) ΕΙΣΑΓΩ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟ
ΚΑΙ ΔΙΑΣΠΩ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ;
Ας αρχίσουμε από την πρώτη κατηγορία. Καταρχήν είναι αόριστη. Δεν αναφέρει πώς προσπαθώ να εισαγάγω θρησκευτικό φανατισμό και να διασπάσω την ενότητα της Εκκλησίας της Κύπρου. Δεν γίνεται αναφορά τί συγκεκριμένα έγραψα ή έκανα που να στοιχειοθετεί αυτή την εξαιρετικά σοβαρή καταγγελία. Ούτε διευκρινίζει τι εννοεί με τον όρο θρησκευτικός φανατισμός.
Η ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ ΜΟΥ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ
Εικάζω ότι αναφέρεται σε όσα γράφω εναντίον του Οικουμενισμού και εναντίον συναφών αιρέσεων, όπως είναι η “βαπτισματική θεολογία”, η “θεολογία των αδελφών Εκκλησιών”, η “θεολογία των δύο πνευμόνων”, η “θεωρία των κλάδων”, η “θεωρία τη περιεκτικότητας”, η συμμετοχή της Εκκλησίας μας στο ΠΣΕ, τα κακόδοξα κείμενα του Πόρτο Αλέγκρε, της Ραβέννας και της Ελούντας και εναντίον των προδοτικών, κατά της Ορθοδοξίας, συμφωνιών του Μπαλαμάντ και του Σαμπεζύ καθώς επίσης για την κατάφωρη παραβίαση των Ιερών Κανόνων με συμπροσευχές με αιρετικούς και αλλόθρησκους.
Αν το ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου θεωρεί την αρθρογραφία μου εναντίον αυτών των κακοδοξιών και των παραβάσεων των Ιερών Κανόνων ως θρησκευτικό φανατισμό τότε αποδέχομαι ως βάσιμη την καταγγελία.
Υπόσχομαι, μάλιστα, να συνεχίσω, όση μοι δύναμις, να καταθέτω τη μαρτυρία για τις αλήθειες της πίστης μας, επειδή αυτό μου υπαγορεύει η συνείδησή μου ως αδήριτο χρέος έναντι του Χριστού και Σωτήρα μου και της Ορθόδοξης Εκκλησίας Του.
Δεν λέγω τίποτα δικό μου όταν αντιμάχομαι τον Οικουμενισμό και τις άλλες αιρέσεις. Ανακυκλώνω τη θεολογία των Αγίων Πατέρων και των αποφάσεων των Οικουμενικών Συνόδων, όπως τις ερμήνευσαν οι κορυφαίοι θεολόγοι των ημερών μας, π. Ιουστίνος Πόποβιτς, π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, π. Ιωάννης Ρωμανίδης, Ναυπάκτου Ιερόθεος, π. Γεώργιος Καψάνης, Δημήτριος Τσελεγγίδης, π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ, π. Σαράντης Σαράντος, π. Θεόδωρος Ζήσης, π. Γεώργιος Μεταλληνός κτλ. και πολλοί παραδοσιακοί επίσκοποι της ανά την Οικουμένη Ορθοδοξίας.
Ο έλεγχος των αιρέσεων και η προσήλωση στις διατάξεις των Ιερών Κανόνων είναι επιβεβλημένο χρέος όλων. Οχι προσπάθεια εισαγωγής θρησκευτικού φανατισμού και απόπειρα διάσπασης της ενότητας της Εκκλησίας.
Β) ΑΔΙΚΩ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΟΤΑΝ ΙΣΧΥΡΙΖΟΜΑΙ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΑΝΤΙΤΙΘΕΜΕΝΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΙΣΤΕΩΣ;
Η δεύτερη κατηγορία εναντίον μου είναι ότι δεν αποδίδω την αλήθεια όταν ισχυρίζομαι ότι οι ιεράρχες της Κύπρου εκφράζουν διαφορετικές απόψεις για θέματα πίστεως επειδή, κατά το ανακοινωθέν, υπάρχει μία και ενιαία γραμμή, η γραμμή της Ορθοδόξου Εκκλησίας, η οποία εκφράζεται απ’ όλα τα μέλη της”.
Ας δούμε αν είναι αληθής ή αναληθής, εν τοις πράγμασι, ο ισχυρισμός του ανακοινωθέντος της Ιεράς Συνόδου;
ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ-ΚΑΡΠΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΗ
Ακριβώς πριν τη Διαθρησκειακή της Λευκωσίας ο Μακαριότατος, ερωτηθείς υπό δημοσιογράφων αν ο επίσκοπος Καρπασίας κ. Χριστοφόρος αντιτίθεται στη Διαθρησκειακή συνάντηση, απάντησε ότι ο Θεοφιλέστατος Καρπασίας είναι υφιστάμενός του και δεν ενδιάφερεται ποιες αντιρρήσεις έχει για το θέμα.
ΛΕΜΕΣΟΥ-ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ-ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΗ
Ο επίσκοπος Νεαπόλεως Πορφύριος ήταν ο κύριος διοργανωτής της Διαθρησκειακής της Λευκωσίας. Εν γνώσει και με την ευλογία του πνευματικού του πατρός Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιου φυσικά.
Εντούτοις ο Μητροπολίτης Λεμεσού μόλις έλαβε την ελεγκτική επιστολή της Ιεράς Μονής Σταυροβουνίου ανέκρουσε πρύμναν. Εκανε στροφή 180 μοιρών. Οχι μόνον δεν παρέστη στη Διαθρησκειακή αλλά έδωσε εντολές σε ιερείς του να πράξουν το ίδιο.
Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΤΕΣΧΕ ΣΤΗ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΗ
Επίσης οι πλείστοι επίσκοποι της Εκκλησίας της Κύπρου ούτε στο συλλείτουργο στο ναό της Αγίας Σοφίας παρέστησαν, ούτε στη συμπροσευχή στο προαύλιο της Αρχιεπισκοπής, αφού έγιναν παραλήπτες επιστολής της Ιερά Μονής Σταυροβουνίου που καταδίκαζε τη συγκρητιστική Διαθρησκειακή συνάντηση.
Βλέπετε πουθενά ομοφωνία στη στάση των μελών της Ιεράς Συνόδου;
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑΣ, ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΚΥΡΗΝΕΙΑΣ
Ο Μητροπολίτης Κωνσταντίας Βασίλειος εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Κύπρου στο διάλογο με τους Παπικούς υποστηρίζει ένθερμα το κείμενο της Συνέλευσης της Ραβέννας.
Οι Μητροπολίτες Κυρηνείας και Λεμεσού, όμως, διαφωνούν κάθετα με το κακόδοξο αυτό εκκλησιολογικό κείμενο.
Ο Σεβασμιότατος Λεμεσού, μάλιστα, υπήρξε ιδιαίτερα αιχμηρός εναντίον του κειμένου της Ραβέννας με συνέντευξη που έδωσε στην εφημερίδα “Σημερινή”.
Πώς, λοιπόν, υπάρχει ομοφωνία μεταξύ όλων των Ιεραρχών της Εκκλησίας της Κύπρου σε θέματα πίστεως, όπως ισχυρίζεται το ανακοινωθέν της Συνόδου, αφού δημόσια εκφράζουν εκ διαμέτρου αντιτιθέμενες απόψεις και προβαίνουν σε δημόσια αντιτιθέμενες ενέργειες;
ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΥΡΗΝΕΙΑΣ
Ο Μητροπολίτης Κυρηνείας κ. Παύλος αρθρογράφησε εναντίον των συμπροσευχών με τους αιρετικούς και τους αλλόθρησκους. Ελεγξε μάλιστα αυστηρά τον Καθηγητή κ. Φειδά επειδή εξέφρασε την άποψη ότι οι συμπροσευχές με τους αιρετικούς δεν απαγορεύονται από τους Ιερούς Κανόνες.
Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου, όμως, σε ομιλία του στο συλλείτουργο της Φανερωμένης, κατά τη συνάντηση της μικτής επιτροπής Παπικών - Ορθοδόξων, υποστήριξε παραπλήσιες θέσεις με αυτές που κατέγραψε ο κ. Βλ. Φειδάς: Δηλαδή, τις ακριβώς αντίθετες θέσεις από αυτές που εξέφρασε ο Μητροπολίτης Κυρηνείας στα άρθρα του για τις συμπροσευχές με τους αιρετικούς.
Πώς υπάρχει ομοφωνία, λοιπόν, μεταξύ των ιεραρχών της Εκκλησίας της Κύπρου σε θέματα πίστεως;
ΠΑΡΑΜΟΝΗ Ή ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΣΕ;
Στην Ιερά Σύνοδο ετέθη θέμα αποχώρησης της Εκκλησίας της Κύπρου από το παγκόσμιο συμβούλιο των αιρέσεων γνωστό ως ΠΣΕ. Η σύνοδος μοιράστηκε στα δύο για το θέμα και την πλάστιγγα έγειρε προς τη μεριά όσων ήθελαν να παραμείνει στο ΠΣΕ η ψήφος του Μητροπολίτη Μόρφου που άλλαξε την τελευταία στιγμή στρατόπεδο.
Επομένως βάσει ποιας λογικής και ποιας αλήθειας οι ιεράρχες της Εκκλησίας της Κύπρου εμφορούνται όλοι από τις ίδιες θέσεις σε θέματα πίστεως, όπως ανακριβώς αναφέρει το ανακοινωθέν της Συνόδου, αφού οι μισοί από αυτούς θεωρούν την παραμονή της Εκκλησίας της Κύπρου στο ΠΣΕ προβληματική και οι άλλοι μισοί το αντίθετο;
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Ο Μητροπολίτης Κωνσταντίας Βασίλειος πλέει πλησίστιος με το Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη (Ζηζιούλα) και επιδιώκει την ερμηνεία του παπικού πρωτείου υπό το φως του 34ου Αποστολικού Κανόνα. Κατά αναπόδραστη νομοτέλεια τούτο σημαίνει ότι εξαρτά ακόμη και τη σύγκληση, πολλώ μάλλον την επικύρωση της Οικουμενικής Συνόδου, από την αυθεντία του Πάπα.
Η ερμηνεία αυτή έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις οδηγίες που έδωσε η Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος στους αντιπροσώπους της να ερμηνεύσουν το ρόλο του παπικού πρωτείου την Α΄ χιλιετία υπό το φως του γ΄ κανόνα της Β΄ Οικουμενικής Συνόδου και του κη΄ Κανόνα της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου. Ως εικός η στάση της Ελλαδικής Ιεραρχίας ανατρέπει εκ βάθρων τους οικουμενιστικούς σχεδιασμούς του Φαναρίου.
Πόσοι ιεράρχες της Εκκλησίας της Κύπρου συμφωνούν με την ερμηνευτική Ζηζιούλα και πόσοι με την ερμηνεία του παπικού πρωτείου την Α΄ χιλιετία υπό το φώς των οδηγιών της Ελλαδικής Εκκλησίας;
Επομένως βάσει ποιας λογικής υπάρχει ομοφωνία σε θέματα πίστεως μεταξύ των μελών της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου;
ΟΙ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΛΕΜΕΣΟΥ
«…Είναι μερικά πράγματα παιδιά, στα οποία πρέπει νά 'μαστε σαφείς. Δηλαδή κι αυτή η σαφήνεια δεν είναι μισαλλοδοξία ...Αυτή η ιδέα του διαλόγου των Εκκλησιών… Ε! Είναι μία.... θα την πω έτσι, δηλαδή... συγγνώμη για τη φράση... θα την πω. Να μην την πω; Θα την πω. Είναι μία σατανική ιδέα. Οπότε ξέρετε …αυτοί οι δήθεν διάλογοι δεν καταλήγουν πουθενά, είναι δηλαδή... μία απάτη. Ξέρω 'γω, μαζεύονται, μιλούν, πάνε στα ξενοδοχεία, τρώνε, πίνουν. Τίποτα, ουσιαστικά τίποτα. Είναι μία απάτη, μία... αίρεσις, δηλαδή, ότι είμαστε όλοι το ίδιο πράγμα. Μα αν όλα είναι το ίδιο πράγμα, τότε πού υπάρχει η αλήθεια;…».
(Απομαγνητοφωνημένη ομιλία του Μητροπολίτη Λεμεσού αρ. 1028 “Η σημασία της αυτογνωσίας”).
Η θέση του Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιου, όπως την εξέφρασε στην απομαγνητοφωνημένη ομιλία του, είναι ότι ακόμη και “η ιδέα του διαλόγου είναι κάτι το “σατανικό, απάτη, αίρεση που σχετικοποεί την αλήθεια”.
Ο Μακαριότατος, όμως, οι Μητροπολίτες Πάφου, Κωνσταντίας, Ταμασού, Κύκκου και άλλοι ιεράρχες της Εκκλησίας της Κύπρου υπερθεματίζουν της ανάγκης να διεξάγονται διάλογοι.
Ο Κωνσταντίας Βασίλειος μάλιστα επαίρεται διότι, κατά την εκτίμησή του, η Ορθοδοξία προέβαλε μια λαμπρή παρουσία και κατήγαγε...περιφανή νίκη!!! έναντι των Παπικών στη Συνέλευση της Ραβέννας!!!
Βλέπετε πουθενά συμφωνία σε βασικά θέματα πίστεως μεταξύ των Κυπρίων ιεραρχών;
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Η κατηγορία ότι παρουσιάζω ανακριβώς ως αντιτιθέμενες τις απόψεις των μελών της Ιεράς Συνόδου, ελέγχεται ως παντελώς ασύστατη επειδή έρχεται σε κραυγαλέα αντίθεση με δημόσια διακηρυγμένες θέσεις, αλλά και την πρακτική των Κυπρίων ιεραρχών σε βασικά θέματα πίστεως.
Αφού λοιπόν αυτά είναι τα δεδομένα διευκρινίζω το αυτονόητο: Αν ο “αυτοκράτορας” είναι γυμνός δεν πρόκειται να προσποιούμαι ότι είναι “ενδεδυμένος άπασαν την αυτοκρατορικήν αυτού στολήν”. Θα καταγγέλλω τη γύμνια του και θα επισημαίνω ότι προσβάλλει ασύστολα την Ορθόδοξη αιδώ. Οπου υπάρχει ομοφωνία θα απονέμω το δίκαιο έπαινο. Οπου, όμως, υπάρχει διαφωνία με τους Αγίους Πατέρες ορισμένων ή όλων των μελών της Ιεραρχίας, θα επισημαίνω και την όποια τυχόν διαφωνία μεταξύ τους και προπαντός την αθέτηση των όρων της πίστεως και την παράβαση των Ιερών Κανόνων που τυχόν ως μη όφειλαν, θα διαπράξουν.
ΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
ΔΕΝ ΟΜΟΦΡΟΝΟΥΝ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΙΣΤΕΩΣ
Οι ιεράρχες της Εκκλησίας της Κύπρου ΔΕΝ ομοφρονούν σε θέματα πίστεως. Με όσα στοιχεία παρέθεσα πιο πάνω έγινε ηλίου φαεινότερον ότι δεν καταγράφω αυθαίρετη εκτίμηση. Περιγράφω με απόλυτη ακρίβεια την εικόνα που εκπέμπουν. Αν δεν θεωρούν κολακευτική αυτή την εικόνα, στους Αγίους συνοδικούς εναπόκειται να εκφράζονται και να ενεργούν στο μέλλον με ομοφωνία.
Και προ παντός! Το ζητούμενο ΔΕΝ είναι η μεταξύ τους ομοφωνία, αλλά η συμφωνία με τους Αγίους Πατέρες και την Παράδοση της Εκκλησίας. Ελπίζουμε ότι συνειδητοποιούν τις ευθύνες τους όσοι υποστηρίζουν την υιοθέτηση του κακόδοξου κειμένου της Συνέλευσης Ραβέννας ή ενστερνίζονται την Αγγλικανικής εμπνεύσεως “βαπτισματική θεολογία”, αλλά και όσοι ετοιμάζονται, προφασιζόμενοι προφάσεις εν αμαρτίαις, να συμπροσευχηθούν με τον αιρεσιάρχη της Ρώμης κατά την επικείμενη επίσκεψή του στην Κύπρο.
Ο εν Αστορία της Νέας Υόρκης διαμένων (και όχι στην Αμερική “κρυβόμενος”, όπως ανακριβώς αναφέρει το ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου ως Π.Μ.Τ.”),
Παναγιώτης Τελεβάντος
Το ανακοινωθέν που εξέδωσε η Εκκλησία της Κύπρου, στην πρόσφατη συνεδρία της, καταγγέλλει τον υποφαινόμενο ότι προσπαθώ να εισαγάγω θρησκευτικό φανατισμό και να διασπάσω την ενότητα της Εκκλησίας. Κατηγορούμαι, επίσης, ότι παρουσιάζω μέλη της Ιεράς Συνόδου να πρεσβεύουν αντιτιθέμενες θέσεις για θεολογικά θέματα......
Α) ΕΙΣΑΓΩ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟ
ΚΑΙ ΔΙΑΣΠΩ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ;
Ας αρχίσουμε από την πρώτη κατηγορία. Καταρχήν είναι αόριστη. Δεν αναφέρει πώς προσπαθώ να εισαγάγω θρησκευτικό φανατισμό και να διασπάσω την ενότητα της Εκκλησίας της Κύπρου. Δεν γίνεται αναφορά τί συγκεκριμένα έγραψα ή έκανα που να στοιχειοθετεί αυτή την εξαιρετικά σοβαρή καταγγελία. Ούτε διευκρινίζει τι εννοεί με τον όρο θρησκευτικός φανατισμός.
Η ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ ΜΟΥ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ
Εικάζω ότι αναφέρεται σε όσα γράφω εναντίον του Οικουμενισμού και εναντίον συναφών αιρέσεων, όπως είναι η “βαπτισματική θεολογία”, η “θεολογία των αδελφών Εκκλησιών”, η “θεολογία των δύο πνευμόνων”, η “θεωρία των κλάδων”, η “θεωρία τη περιεκτικότητας”, η συμμετοχή της Εκκλησίας μας στο ΠΣΕ, τα κακόδοξα κείμενα του Πόρτο Αλέγκρε, της Ραβέννας και της Ελούντας και εναντίον των προδοτικών, κατά της Ορθοδοξίας, συμφωνιών του Μπαλαμάντ και του Σαμπεζύ καθώς επίσης για την κατάφωρη παραβίαση των Ιερών Κανόνων με συμπροσευχές με αιρετικούς και αλλόθρησκους.
Αν το ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου θεωρεί την αρθρογραφία μου εναντίον αυτών των κακοδοξιών και των παραβάσεων των Ιερών Κανόνων ως θρησκευτικό φανατισμό τότε αποδέχομαι ως βάσιμη την καταγγελία.
Υπόσχομαι, μάλιστα, να συνεχίσω, όση μοι δύναμις, να καταθέτω τη μαρτυρία για τις αλήθειες της πίστης μας, επειδή αυτό μου υπαγορεύει η συνείδησή μου ως αδήριτο χρέος έναντι του Χριστού και Σωτήρα μου και της Ορθόδοξης Εκκλησίας Του.
Δεν λέγω τίποτα δικό μου όταν αντιμάχομαι τον Οικουμενισμό και τις άλλες αιρέσεις. Ανακυκλώνω τη θεολογία των Αγίων Πατέρων και των αποφάσεων των Οικουμενικών Συνόδων, όπως τις ερμήνευσαν οι κορυφαίοι θεολόγοι των ημερών μας, π. Ιουστίνος Πόποβιτς, π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, π. Ιωάννης Ρωμανίδης, Ναυπάκτου Ιερόθεος, π. Γεώργιος Καψάνης, Δημήτριος Τσελεγγίδης, π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ, π. Σαράντης Σαράντος, π. Θεόδωρος Ζήσης, π. Γεώργιος Μεταλληνός κτλ. και πολλοί παραδοσιακοί επίσκοποι της ανά την Οικουμένη Ορθοδοξίας.
Ο έλεγχος των αιρέσεων και η προσήλωση στις διατάξεις των Ιερών Κανόνων είναι επιβεβλημένο χρέος όλων. Οχι προσπάθεια εισαγωγής θρησκευτικού φανατισμού και απόπειρα διάσπασης της ενότητας της Εκκλησίας.
Β) ΑΔΙΚΩ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΟΤΑΝ ΙΣΧΥΡΙΖΟΜΑΙ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΑΝΤΙΤΙΘΕΜΕΝΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΙΣΤΕΩΣ;
Η δεύτερη κατηγορία εναντίον μου είναι ότι δεν αποδίδω την αλήθεια όταν ισχυρίζομαι ότι οι ιεράρχες της Κύπρου εκφράζουν διαφορετικές απόψεις για θέματα πίστεως επειδή, κατά το ανακοινωθέν, υπάρχει μία και ενιαία γραμμή, η γραμμή της Ορθοδόξου Εκκλησίας, η οποία εκφράζεται απ’ όλα τα μέλη της”.
Ας δούμε αν είναι αληθής ή αναληθής, εν τοις πράγμασι, ο ισχυρισμός του ανακοινωθέντος της Ιεράς Συνόδου;
ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ-ΚΑΡΠΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΗ
Ακριβώς πριν τη Διαθρησκειακή της Λευκωσίας ο Μακαριότατος, ερωτηθείς υπό δημοσιογράφων αν ο επίσκοπος Καρπασίας κ. Χριστοφόρος αντιτίθεται στη Διαθρησκειακή συνάντηση, απάντησε ότι ο Θεοφιλέστατος Καρπασίας είναι υφιστάμενός του και δεν ενδιάφερεται ποιες αντιρρήσεις έχει για το θέμα.
ΛΕΜΕΣΟΥ-ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ-ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΗ
Ο επίσκοπος Νεαπόλεως Πορφύριος ήταν ο κύριος διοργανωτής της Διαθρησκειακής της Λευκωσίας. Εν γνώσει και με την ευλογία του πνευματικού του πατρός Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιου φυσικά.
Εντούτοις ο Μητροπολίτης Λεμεσού μόλις έλαβε την ελεγκτική επιστολή της Ιεράς Μονής Σταυροβουνίου ανέκρουσε πρύμναν. Εκανε στροφή 180 μοιρών. Οχι μόνον δεν παρέστη στη Διαθρησκειακή αλλά έδωσε εντολές σε ιερείς του να πράξουν το ίδιο.
Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΤΕΣΧΕ ΣΤΗ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΗ
Επίσης οι πλείστοι επίσκοποι της Εκκλησίας της Κύπρου ούτε στο συλλείτουργο στο ναό της Αγίας Σοφίας παρέστησαν, ούτε στη συμπροσευχή στο προαύλιο της Αρχιεπισκοπής, αφού έγιναν παραλήπτες επιστολής της Ιερά Μονής Σταυροβουνίου που καταδίκαζε τη συγκρητιστική Διαθρησκειακή συνάντηση.
Βλέπετε πουθενά ομοφωνία στη στάση των μελών της Ιεράς Συνόδου;
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑΣ, ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΚΥΡΗΝΕΙΑΣ
Ο Μητροπολίτης Κωνσταντίας Βασίλειος εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Κύπρου στο διάλογο με τους Παπικούς υποστηρίζει ένθερμα το κείμενο της Συνέλευσης της Ραβέννας.
Οι Μητροπολίτες Κυρηνείας και Λεμεσού, όμως, διαφωνούν κάθετα με το κακόδοξο αυτό εκκλησιολογικό κείμενο.
Ο Σεβασμιότατος Λεμεσού, μάλιστα, υπήρξε ιδιαίτερα αιχμηρός εναντίον του κειμένου της Ραβέννας με συνέντευξη που έδωσε στην εφημερίδα “Σημερινή”.
Πώς, λοιπόν, υπάρχει ομοφωνία μεταξύ όλων των Ιεραρχών της Εκκλησίας της Κύπρου σε θέματα πίστεως, όπως ισχυρίζεται το ανακοινωθέν της Συνόδου, αφού δημόσια εκφράζουν εκ διαμέτρου αντιτιθέμενες απόψεις και προβαίνουν σε δημόσια αντιτιθέμενες ενέργειες;
ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΥΡΗΝΕΙΑΣ
Ο Μητροπολίτης Κυρηνείας κ. Παύλος αρθρογράφησε εναντίον των συμπροσευχών με τους αιρετικούς και τους αλλόθρησκους. Ελεγξε μάλιστα αυστηρά τον Καθηγητή κ. Φειδά επειδή εξέφρασε την άποψη ότι οι συμπροσευχές με τους αιρετικούς δεν απαγορεύονται από τους Ιερούς Κανόνες.
Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου, όμως, σε ομιλία του στο συλλείτουργο της Φανερωμένης, κατά τη συνάντηση της μικτής επιτροπής Παπικών - Ορθοδόξων, υποστήριξε παραπλήσιες θέσεις με αυτές που κατέγραψε ο κ. Βλ. Φειδάς: Δηλαδή, τις ακριβώς αντίθετες θέσεις από αυτές που εξέφρασε ο Μητροπολίτης Κυρηνείας στα άρθρα του για τις συμπροσευχές με τους αιρετικούς.
Πώς υπάρχει ομοφωνία, λοιπόν, μεταξύ των ιεραρχών της Εκκλησίας της Κύπρου σε θέματα πίστεως;
ΠΑΡΑΜΟΝΗ Ή ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΣΕ;
Στην Ιερά Σύνοδο ετέθη θέμα αποχώρησης της Εκκλησίας της Κύπρου από το παγκόσμιο συμβούλιο των αιρέσεων γνωστό ως ΠΣΕ. Η σύνοδος μοιράστηκε στα δύο για το θέμα και την πλάστιγγα έγειρε προς τη μεριά όσων ήθελαν να παραμείνει στο ΠΣΕ η ψήφος του Μητροπολίτη Μόρφου που άλλαξε την τελευταία στιγμή στρατόπεδο.
Επομένως βάσει ποιας λογικής και ποιας αλήθειας οι ιεράρχες της Εκκλησίας της Κύπρου εμφορούνται όλοι από τις ίδιες θέσεις σε θέματα πίστεως, όπως ανακριβώς αναφέρει το ανακοινωθέν της Συνόδου, αφού οι μισοί από αυτούς θεωρούν την παραμονή της Εκκλησίας της Κύπρου στο ΠΣΕ προβληματική και οι άλλοι μισοί το αντίθετο;
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Ο Μητροπολίτης Κωνσταντίας Βασίλειος πλέει πλησίστιος με το Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη (Ζηζιούλα) και επιδιώκει την ερμηνεία του παπικού πρωτείου υπό το φως του 34ου Αποστολικού Κανόνα. Κατά αναπόδραστη νομοτέλεια τούτο σημαίνει ότι εξαρτά ακόμη και τη σύγκληση, πολλώ μάλλον την επικύρωση της Οικουμενικής Συνόδου, από την αυθεντία του Πάπα.
Η ερμηνεία αυτή έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις οδηγίες που έδωσε η Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος στους αντιπροσώπους της να ερμηνεύσουν το ρόλο του παπικού πρωτείου την Α΄ χιλιετία υπό το φως του γ΄ κανόνα της Β΄ Οικουμενικής Συνόδου και του κη΄ Κανόνα της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου. Ως εικός η στάση της Ελλαδικής Ιεραρχίας ανατρέπει εκ βάθρων τους οικουμενιστικούς σχεδιασμούς του Φαναρίου.
Πόσοι ιεράρχες της Εκκλησίας της Κύπρου συμφωνούν με την ερμηνευτική Ζηζιούλα και πόσοι με την ερμηνεία του παπικού πρωτείου την Α΄ χιλιετία υπό το φώς των οδηγιών της Ελλαδικής Εκκλησίας;
Επομένως βάσει ποιας λογικής υπάρχει ομοφωνία σε θέματα πίστεως μεταξύ των μελών της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου;
ΟΙ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΛΕΜΕΣΟΥ
«…Είναι μερικά πράγματα παιδιά, στα οποία πρέπει νά 'μαστε σαφείς. Δηλαδή κι αυτή η σαφήνεια δεν είναι μισαλλοδοξία ...Αυτή η ιδέα του διαλόγου των Εκκλησιών… Ε! Είναι μία.... θα την πω έτσι, δηλαδή... συγγνώμη για τη φράση... θα την πω. Να μην την πω; Θα την πω. Είναι μία σατανική ιδέα. Οπότε ξέρετε …αυτοί οι δήθεν διάλογοι δεν καταλήγουν πουθενά, είναι δηλαδή... μία απάτη. Ξέρω 'γω, μαζεύονται, μιλούν, πάνε στα ξενοδοχεία, τρώνε, πίνουν. Τίποτα, ουσιαστικά τίποτα. Είναι μία απάτη, μία... αίρεσις, δηλαδή, ότι είμαστε όλοι το ίδιο πράγμα. Μα αν όλα είναι το ίδιο πράγμα, τότε πού υπάρχει η αλήθεια;…».
(Απομαγνητοφωνημένη ομιλία του Μητροπολίτη Λεμεσού αρ. 1028 “Η σημασία της αυτογνωσίας”).
Η θέση του Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιου, όπως την εξέφρασε στην απομαγνητοφωνημένη ομιλία του, είναι ότι ακόμη και “η ιδέα του διαλόγου είναι κάτι το “σατανικό, απάτη, αίρεση που σχετικοποεί την αλήθεια”.
Ο Μακαριότατος, όμως, οι Μητροπολίτες Πάφου, Κωνσταντίας, Ταμασού, Κύκκου και άλλοι ιεράρχες της Εκκλησίας της Κύπρου υπερθεματίζουν της ανάγκης να διεξάγονται διάλογοι.
Ο Κωνσταντίας Βασίλειος μάλιστα επαίρεται διότι, κατά την εκτίμησή του, η Ορθοδοξία προέβαλε μια λαμπρή παρουσία και κατήγαγε...περιφανή νίκη!!! έναντι των Παπικών στη Συνέλευση της Ραβέννας!!!
Βλέπετε πουθενά συμφωνία σε βασικά θέματα πίστεως μεταξύ των Κυπρίων ιεραρχών;
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Η κατηγορία ότι παρουσιάζω ανακριβώς ως αντιτιθέμενες τις απόψεις των μελών της Ιεράς Συνόδου, ελέγχεται ως παντελώς ασύστατη επειδή έρχεται σε κραυγαλέα αντίθεση με δημόσια διακηρυγμένες θέσεις, αλλά και την πρακτική των Κυπρίων ιεραρχών σε βασικά θέματα πίστεως.
Αφού λοιπόν αυτά είναι τα δεδομένα διευκρινίζω το αυτονόητο: Αν ο “αυτοκράτορας” είναι γυμνός δεν πρόκειται να προσποιούμαι ότι είναι “ενδεδυμένος άπασαν την αυτοκρατορικήν αυτού στολήν”. Θα καταγγέλλω τη γύμνια του και θα επισημαίνω ότι προσβάλλει ασύστολα την Ορθόδοξη αιδώ. Οπου υπάρχει ομοφωνία θα απονέμω το δίκαιο έπαινο. Οπου, όμως, υπάρχει διαφωνία με τους Αγίους Πατέρες ορισμένων ή όλων των μελών της Ιεραρχίας, θα επισημαίνω και την όποια τυχόν διαφωνία μεταξύ τους και προπαντός την αθέτηση των όρων της πίστεως και την παράβαση των Ιερών Κανόνων που τυχόν ως μη όφειλαν, θα διαπράξουν.
ΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
ΔΕΝ ΟΜΟΦΡΟΝΟΥΝ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΙΣΤΕΩΣ
Οι ιεράρχες της Εκκλησίας της Κύπρου ΔΕΝ ομοφρονούν σε θέματα πίστεως. Με όσα στοιχεία παρέθεσα πιο πάνω έγινε ηλίου φαεινότερον ότι δεν καταγράφω αυθαίρετη εκτίμηση. Περιγράφω με απόλυτη ακρίβεια την εικόνα που εκπέμπουν. Αν δεν θεωρούν κολακευτική αυτή την εικόνα, στους Αγίους συνοδικούς εναπόκειται να εκφράζονται και να ενεργούν στο μέλλον με ομοφωνία.
Και προ παντός! Το ζητούμενο ΔΕΝ είναι η μεταξύ τους ομοφωνία, αλλά η συμφωνία με τους Αγίους Πατέρες και την Παράδοση της Εκκλησίας. Ελπίζουμε ότι συνειδητοποιούν τις ευθύνες τους όσοι υποστηρίζουν την υιοθέτηση του κακόδοξου κειμένου της Συνέλευσης Ραβέννας ή ενστερνίζονται την Αγγλικανικής εμπνεύσεως “βαπτισματική θεολογία”, αλλά και όσοι ετοιμάζονται, προφασιζόμενοι προφάσεις εν αμαρτίαις, να συμπροσευχηθούν με τον αιρεσιάρχη της Ρώμης κατά την επικείμενη επίσκεψή του στην Κύπρο.
Ο εν Αστορία της Νέας Υόρκης διαμένων (και όχι στην Αμερική “κρυβόμενος”, όπως ανακριβώς αναφέρει το ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου ως Π.Μ.Τ.”),
Παναγιώτης Τελεβάντος
1 σχόλιο:
Και απλως η ιδεα της συμμετοχης τους σε συνεδρια με αιρετικους, ειναι βλασφημη, διοτι βλασφημουν τους αγωνες Των, ΜΑΡΚΟΥ ΕΥΓΕΝΙΚΟΥ, ΠΑΤΡΟ ΚΟΣΜΑ ΤΟΥ ΑΙΤΩΛΟΥ και κατ επεκτασην ΠΑΝΤΩΝ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ.
Δημοσίευση σχολίου