26/10/10

Κωνσταντίνος Χολέβας, Παιδεία Ελληνική ή Ι.Ε.Κ για αεροσυνοδούς;

πηγή: Ακτίνες
Παιδεία Ελληνική ή Ι.Ε.Κ για αεροσυνοδούς;
Γράφει ο κ. Κωνσταντίνος Χολέβας, Πολιτικός επιστήμων
Διάβασα με δυσάρεστη έκπληξη το προτεινόμενο σχέδιο για την Β’ και Γ’ Λυκείου, όπως αυτό δημοσιεύθηκε σε αθηναϊκές εφημερίδες περί τις αρχές Οκτωβρίου τ.έ. Ελπίζω να είναι κάποια δημοσιογραφική υπερβολή ή κάποιο προσωρινό προσχέδιο μιας μικρής ομάδας συμβούλων του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο θα μεταβληθεί και θα βελτιωθεί σε πολλά σημεία. Αν, όμως, πρόκειται έστω κατά μεγάλο ποσοστό για τον κορμό των προτάσεων της ηγεσίας του Υπουργείου, τότε διερωτώμαι μεγαλοφώνως: «Τελικά, ω αρμόδιοι-αναρμόδιοι, τι σκοπεύετε να δημιουργήσετε; Το νέο Λύκειο που θα διαμορφώνει Ελληνόπουλα ή απλώς ένα Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης Αεροσυνοδών; Διότι ένα σχολείο που θα έχει ως υποχρεωτικά μαθήματα μόνον τα Νέα Ελληνικά, τα Αγγλικά και τη Γυμναστική θυμίζει μάλλον Ι.Ε.Κ. παρά σχολείο γενικής παιδείας. Σε ένα τέτοιο Ι.Ε.Κ. οι υποψήφιες αεροσυνοδοί θα κάνουν γυμναστική για να μην γίνουν υπέρβαρες, θα μαθαίνουν αγγλικά καλά για να συνεννοούνται με τους ξένους επιβάτες και θα βελτιώνουν τα ελληνικά τους, αφού θα έχουν και Έλληνες επιβάτες....
Σύμφωνα με το δημοσιευθέν σχέδιο όλα τα άλλα μαθήματα θα είναι προαιρετικά ή ορθότερα θα υπάρχει δυνατότητα επιλογής. Αν επιλέξεις, όμως, Αρχαία Ελληνικά ως κύριο μάθημα δεν θα έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις και τα Λατινικά που χρειάζονται στους υποψηφίους Θεολόγους, Φιλολόγους και Νομικούς. Αν θέλεις να μάθεις Ιστορία θα μπορείς να επιλέξεις μόνο μεταξύ Αρχαίας και Ευρωπαϊκής. Το Βυζάντιο, η Πονεμένη Ρωμηοσύνη της Τουρκοκρατίας, το Αθάνατο 1821, το 1912, το 1940, η Κυπριακή Εποποιία, η Μικρασία και ο Πόντος εξοβελίζονται! Σε μία ηλικία που οι νέοι και οι νέες μας ετοιμάζονται να ενηλικιωθούν και να ψηφίσουν θα αποκόπτονται από κάθε αίσθηση ρίζας, ελληνικότητας και ιστορικής συνέχειας. Τα Θρησκευτικά εντάσσονται στις Κοινωνικές Επιστήμες μαζί με άλλα έξι μαθήματα, ο δε μαθητής θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μόνον ένα μάθημα από κάθε ομάδα. Όποιος επιλέξει ως βασικό (εξάωρο) μάθημα τα Οικονομικά απαγορεύεται να επιλέξει ως τρίωρο μάθημα τα Θρησκευτικά! Άρα χιλιάδες Ελληνόπουλα που στρέφονται προς τις Οικονομικές και Διοικητικές Επιστήμες εμποδίζονται να λάβουν θρησκευτική παιδεία. Γενικά επικρατεί η λογική της ήσσονος προσπαθείας με λίγα μαθήματα και η φιλοσοφία της εξειδικεύσεως κατά την κρίση του μαθητή, ακυρώνοντας κάθε προσπάθεια για γενική, σφαιρική παιδεία και εγκυκλοπαιδική μόρφωση!

Ποιος έδωσε άραγε το δικαίωμα σ’ αυτούς τους φωστήρες να παραβιάζουν το Σύνταγμα της χώρας μας; Θυμίζω το άρθρο 16, παράγραφος 2, που ορίζει ως σκοπό της Παιδείας την ανάπτυξη εθνικής και θρησκευτικής συνειδήσεως. Θυμίζω επίσης και το άρθρο 1, παρ. 3, που ορίζει ότι «όλες οι εξουσίες πηγάζουν από τον Λαό και υπάρχουν υπέρ του Λαού και του Έθνους». Επαναλαμβάνοντας τις ρήτρες παλαιοτέρων Συνταγμάτων ο νομοθέτης θέσπισε να λειτουργούν όλα τα όργανα του κράτους, άρα και το Υπουργείο (πρώην Εθνικής) Παιδείας υπέρ του Λαού αλλά και του Έθνους. Λαός είναι όλοι οι Έλληνες υπήκοοι σήμερα. Έθνος είναι ευρύτερη έννοια. Εκτείνεται στον χρόνο περιλαμβάνοντας τη μνήμη και την ιστορική συνείδηση, και στον χώρο περικλείοντας όχι μόνο τους κατοίκους αυτής της χώρας, αλλά και κάθε Έλληνα που ζει εκτός συνόρων, δηλαδή τους Κυπρίους, τους Βορειοηπειρώτες, τους Έλληνες των Σκοπίων και των άλλων χωρών της Ανατολικής Ευρώπης, τους Ομογενείς μας ανά την Υφήλιο. Υπέρ του Έθνους σημαίνει ότι κάθε κρατική λειτουργία άρα και η Παιδεία οφείλει να καλλιεργεί τον σεβασμό στα στοιχεία που θεμελίωσαν επί αιώνες την εθνική μας ταυτότητα, δηλαδή στην Ιστορία, τη Γλώσσα, την Ορθόδοξη Εκκλησία, στη συνέχεια του Ελληνισμού, στην Οικογένεια, την πολυτεκνία και την καλλιτεκνία, στα ήθη και στα έθιμα. Όλα αυτά το νέο σχέδιο για το Λύκειο τα πετά στον κάλαθο των αχρήστων. Με τρόπο αήθη και παράνομο!

Οι παλαιότεροι έλεγαν «μάθε παιδί μου γράμματα για να γίνεις άνθρωπος!». Κι όμως σήμερα όλο και περισσότερο ξεχνούμε την έννοια της Παιδείας, η οποία πλάθει ανθρώπους, καλλιεργεί ήθος, δια-μορφώνει χαρακτήρες, προβάλλει πρότυπα, προτείνει αξίες και ιδανικά. Και καταπίπτουμε στην επαγγελματική κατάρτιση, την επιμόρφωση, την φροντιστηριοποίηση του Λυκείου, στη θωπεία των μαθητικών αυτιών τάζοντάς τους… μοντέρνο Λύκειο με εύκολη πρόσβαση στα Α.Ε.Ι. Αν τελικά ισχύσουν τα όσα γράφονται το νέο Λύκειο θα αφίσταται παρασάγγας από τον ανθρωποπλαστικό σκοπό της Παιδείας. Θα παράγει αγγλόφωνα ρομπότ και καλογυμνασμένα πειθήνια όργανα του κάθε ξένου δανειστή ή εισβολέως. Ανθρωποειδή χωρίς ταυτότητα, χωρίς ηθικές αρχές, χωρίς αίσθημα υπερηφάνειας και αξιοπρέπειας, χωρίς επίγνωση της καταγωγής και του προορισμού τους. Μαθητές χωρίς Θεό και πατρίδα θέλουν να δημιουργήσουν οι κατασκευαστές του νέου ξενόφερτου Λυκείου. Αλλά τότε ας μη το ονομάζουν Λύκειο, διότι θα τρίζουν τα κόκκαλα του μακαρίτη Αριστοτέλη. Ας το ονομάσουν Σχολή Γυμνασμένων Αγγλομαθών ή Εργοστάσιο γλωσσομαθών ρομπότ. Όσοι θέλουν τη ρομποτοποίηση των παιδιών μας ας χειροκροτήσουν. Εμείς οι πολλοί που θέλουμε την δια-μόρφωση χαρακτήρων με σεβασμό στον Θεό, στην πατρίδα, στον συνάνθρωπο, στη δημοκρατία, στην κοινωνία, θα αντιδράσουμε. Οφείλουμε να διαμαρτυρηθούμε με κάθε τρόπο νόμιμο, χριστιανικό, δημοκρατικό και ειρηνικό. Ας γίνει ο αγώνας για Ελληνορθόδοξη παιδεία, ανθρωπιστική και όχι μόνο τεχνοκρατική, η αφορμή για μία ειρηνική επανάσταση συνειδήσεων. Όπως διώξαμε το απαράδεκτο βιβλίο Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού έτσι θα επιτύχουμε την απόσυρση των αντιπαιδαγωγικών σχεδιασμών.

Τα Θρησκευτικά πρέπει να παραμείνουν υποχρεωτικό μάθημα σε όλες τις τάξεις του Λυκείου. Μόνο με Χριστιανική αγωγή, με τη διδασκαλία του Ευαγγελίου και των Πατέρων, θα πλάσουμε ανθρώπους με Α κεφαλαίο και όχι τυχοδιώκτες που θα πατούν επί πτωμάτων. Για τους αλλοθρήσκους και ετεροδόξους ας προβλεφθεί ένα εναλλακτικό αλλά υποχρεωτικά εξεταζόμενο μάθημα Ηθικής/Φιλοσοφίας, όπως προτείνει και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Κάτι ήξεραν οι Γερμανοί και Βέλγοι νομοθέτες που προέβλεψαν μέσα στα Συντάγματα αυτών των χωρών την υποχρεωτική θρησκευτική εκπαίδευση και στη Στοιχειώδη και στη Μέση Παιδεία. Την ώρα που οι πρώην κομμουνιστικές χώρες επαναφέρουν το μάθημα των Ορθοδόξων Θρησκευτικών, εμείς θα γίνουμε «μοντέρνοι» και θα τα καταργήσουμε;

Ας μην μας διαφεύγει και η εθνική και παιδαγωγική αξία των Αρχαίων Ελληνικών. Αν θέλουμε τα παιδιά μας να κατανοούν το Ευαγγέλιο, τη Θεία Λειτουργία, τη λογία παράδοση, αλλά και τους λογοτέχνες του 20ου αιώνος, πρέπει να διδάσκουμε και στις 6 τάξεις του Γυμνασίου-Λυκείου την Ενιαία Ελληνική. Τα Αρχαία είναι απλώς μία ιστορική περίοδος της γλώσσας μας. Δεν είναι ξένη γλώσσα. Επί πλέον έχει αποδειχθεί από πειράματα Ελλήνων ψυχολόγων και ιατρών ότι η εκμάθηση της Αρχαίας Ελληνικής και του Πολυτονικού απομακρύνουν τις δυσλεξίες και αναπτύσσουν τις μαθησιακές ικανότητες. Την ώρα που η Βρετανία εισάγει τα Αρχαία Ελληνικά στα Δημοτικά της Σχολεία θα φθάσουμε σε τέτοιο επίπεδο εξευτελισμού ώστε εμείς να τα περιθωριοποιούμε;

Ειρηνική Επανάσταση για την Ελληνική Παιδεία, λοιπόν. Θέλουμε Λύκειο για Ελληνόπουλα με αρχές και αξίες και όχι Ι.Ε.Κ. Αεροσυνοδών, με όλον τον σεβασμό προς το δύσκολο επάγγελμα της αεροσυνοδού.

Θέλουμε Παιδεία Ελληνορθόδοξη και όχι μία στεγνή επαγγελματική κατάρτιση. Θέλουμε Ελληνόπουλα με αξιοπρέπεια και όχι αγγλομαθείς οσφυοκάμπτες στις διαταγές ξένων κέντρων. Με τη βοήθεια του Θεού θα αγωνισθούμε και θα επιτύχουμε. Το χρωστούμε στα παιδιά μας!

1 σχόλιο:

ΜΑΡΙΟΣ είπε...

Συμφωνώ και επαυξάνω. Ο έχων ώτα ακούειν ακουέτω!!!

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)