9/12/10

Επίσκοπος Αρτέμιος: «Είμαι απλώς ένας υπηρέτης του Χριστού»

Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης έδωσε σήμερα 9/12/2010 ο επίσκοπος Ράσκας και Πριζρένης Αρτέμιος στο ΝΙΝ. Μεταφέρουμε στο ιστολόγιο μας αποσπάσματα της συνέντευξης αυτής:

Η απόφασή σας είναι να ακολουθήσετε τη βαθιά ρήξη με τη Σύνοδο και τη διαφωνία με τις αποφάσεις της;
Οχι. Δεν πρόκειται για ρήξη. Είναι η παραμονή σε εκείνο που ήμουν για 50 χρόνια. Δεν διαχωρίζομαι από κανέναν. Απλά, η άποψή μου είναι ότι δεν θα συμμορφωθώ με τις αντικανονικές αποφάσεις της Συνόδου.

Δεν είχατε την υποχρέωση να υπακούσετε ως επίσκοπος στον Πατριάρχη και τη Σύνοδο;
Ο σεβασμός της υποχρέωσης υπάρχει εφόσον δεν καταπατώνται οι Κανόνες και τα ζητήματα της Πίστης. Σύμφωνα με τους όρκους μου ομολογώ ότι παραμένω σε ένωση με τους αγίους Αποστόλους, τους Αγίους Πατέρες, τις Συνόδους, τον Άγιο Σάββα. Και δεν έχω χωριστεί από αυτά....
Σε ερώτημα γιατί θεωρεί αντικανονική την ποινή που του επεβλήθη ο επίσκοπος απαντά:

Απλά, οι αποφάσεις (της Συνόδου) δεν ελήφθησαν με τον προβλεπόμενο από τους Κανόνες τρόπο. Κανείς δεν μπορεί να καταδικαστεί και να τιμωρηθεί χωρίς τακτική διαδικασία, χωρίς ακροαματική διαδικασία, χωρίς απόδειξη.

Ποιες είναι οι προθέσεις σας για το μέλλον;
Είμαι αυτό που είμαι και θα παραμείνω αυτό που είμαι και δεν έχω καμία άλλη πρόθεση. Μια ιστορία ότι ίδρυσα δήθεν εκκλησία, που κυκλοφόρησε πριν τη Σύνοδο, είναι ανοησία των μέσων ενημέρωσης κατά την επιθυμία κάποιου που ήθελε να προπαγανδίσει. Γνωρίζω ότι η Εκκλησία ιδρύθηκε από τον Ιησού Χριστό, και ότι είμαι μόνο ένας υπηρέτης του Χριστού. Είμαι Επίσκοπος της Ράσκας και Πριζρένης.

Στο ερώτημα για τους λόγους της δίωξής του ο επίσκοπος αναφέρει:
Ξέρετε, υπάρχουν λόγοι που εμφανίζονται δημόσια από τη Σύνοδο και υπάρχουν και άλλοι λόγοι που βρίσκονται πίσω από όλα αυτά. Η εικαζόμενη απάτη στην επισκοπή δεν έχει αποδειχθεί. Ο π. Συμεών (Βιλοφσκι) οδηγήθηκε σε δίκη ενώπιον του ανωτάτου δικαστηρίου στην Ελλάδα, του Αρείου Πάγου και το συμπέρασμα ήταν ότι δεν υπάρχουν λόγοι για την έκδοσή του.

Ουσιαστικά, ο λόγος ήταν η θέση μου για το Κόσοβο και Μετόχια, σύμφωνα με ανακοινώσεις αξιωματικού της KFOR, ο οποίος τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, είπε ότι θα γινόταν κάποια αλλαγή στη Μητρόπολη. Πώς θα μπορούσε να το γνωρίζει τότε;
Συνεπώς, στις προσπάθειες της Αμερικής, της ΕΕ και των αρχών του Βελιγραδίου να εργαστούν για την ανεξαρτησία του Κοσσυφοπεδίου, η παρουσία μου υπήρχε ενός είδους εμπόδιο και φραγμός. Έπρεπε να αφαιρεθώ και να αντικατασταθώ από τον άνθρωπο με τον οποίο, όπως λένε, μπορούν να συζητήσουν. Με άλλα λόγια, με τον άνθρωπο που θα πραγματοποιήσει τις επιθυμίες και εντολές τους. Αυτή είναι η πρώτη πολιτική διάσταση της διώξεως μου και του πατρός Συμεών. Και η άλλη πλευρά είναι η στάση μας απέναντι στις διάφορες καινοτομίες που εισάγονται στη Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία, ιδίως όσον αφορά τον οικουμενισμό, την επίσκεψη του Πάπα στη Νις το 2013 και τη συμμετοχή της Εκκλησίας μας στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών.
Με πληροφορίες από http://www.eparhija-prizren.org/sr/2010-11-24-00-01-54/5-2010-11-27-14-52-21/49-episkop-artemije-intervju-za-nin.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)