Οι δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου στη σημερινή συνάντησή του με τον Πρόεδρο της Αρμενίας κ. Serzh Sargsyan δημιουργούν πολλά ερωτηματικά. Ο Αρχιεπίσκοπος στις δηλώσεις του έκανε αναφορά στο λαό της Αρμενίας και είπε πως ο λαός αυτός στηρίχτηκε «στην Ορθόδοξη πίστη» (!) για να ξεπεράσει τις μεγάλες δοκιμασίες του. Έκανε επίσης λόγο για «σύνδεσμο» Ελλήνων και Αρμενίων «με την Ορθόδοξη πίστη»! Τέλος προέτρεψε τον Πρόεδρο των Αρμενίων «να κάνετε τον αγώνα σας και να προσθέσετε και εσείς τη δική σας πέτρα στην ένωση όλων των Ορθοδόξων»!
Πρόκειται για ξαφνικό οικουμενιστικό ξέσπασμα του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου; Πως αλήθεια να ερμηνεύσει κανείς την αποσιώπηση της αλήθειας ότι ο πράγματι φιλικός λαός των Αρμενίων δεν ανήκει στην Ορθόδοξη Εκκλησία αλλά στην αίρεση του Μονοφυσιτισμού;... Βεβαίως είναι γνωστό ότι πολλοί οικουμενιστές στις μέρες μας καταπατώντας τα όρια που έθεσαν οι άγιοι Πατέρες προχωρούν σε αναγνώριση των Μυστηρίων των μονοφυσιτών Κοπτών και Αρμενίων. Αλλά και θεολόγοι (ακόμη και πανεπιστημιακοί) έχουν «αποδείξει» την «ορθοδοξία των Αρμενίων»! Όμως ποτέ ως τώρα ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δεν μας είχε δείξει σημεία συμφωνίας με τέτοιες οικουμενιστικές στάσεις έναντι των μονοφυσιτών. Για τούτο και οι σημερινές δηλώσεις του αποτελούν πολύ δυσάρεστη έκπληξη. Και πως, Μακαριώτατε, κάνετε λόγο για «ένωση των Ορθοδόξων»; Πότε διασπάστηκαν οι Ορθόδοξοι και επιζητούν την ένωση; Ή μήπως μονοφυσίτες Αρμένοι και Ορθόδοξοι είναι τα δύο διασπασμένα μέρη της Μίας Ορθόδοξης Εκκλησίας;
Οι σημερινές δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου κάνουν πολύ επίκαιρο παλαιότερο άρθρο (κυκλοφορεί και σε τεύχος) του π. Θεοδώρου Ζήση με τον τίτλο «ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΡΜΕΝΙΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ; ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Μ. ΦΩΤΙΟΥ». Το άρθρο ξεκινάει με τις εξής διαφωτιστικές θέσεις: «Οἱ Ἀρμένιοι εἶναι ἕνας εὐγενὴς καὶ ἡρωικὸς λαὸς ποὺ κατέβαλαν μεγάλο τίμημα ἀγώνων καὶ θυσίας γιὰ νὰ ἐξασφαλίσουν τὸ δικαίωμα τῆς ἱστορικῆς τους ὑπάρξεως. Ἀπὸ τῆς πλευρᾶς αὐτῆς οἱ Ἕλληνες τοὺς ἀντιμετωπίζουμε μὲ πολλὴ συμπάθεια, γιατὶ νοιώθουμε ὅτι εἴμαστε ὁμοιοπαθεῖς, ὅτι ἱστορικὰ καὶ ὡς πρὸς ἄλλα στοιχεῖα καὶ πλευρὲς τῆς ζωῆς συγγενεύουμε, πολὺ περισσότερο μάλιστα ἀφοῦ καὶ αὐτοὶ εἶναι Χριστιανοί.
Ὑπάρχει ὅμως καὶ μία ἄλλη σημαντικὴ πλευρὰ τοῦ ζητήματος ποὺ ἔχει σχέση μὲ τὴν ἐκκλησιαστική τους ταυτότητα, σύμφωνα μὲ τὴν ὁποία κατὰ παράδοση θεωροῦμε τοὺς Ἀρμενίους ὡς αἱρετικοὺς Μονοφυσῖτες. Αὐτὸ στὶς ἡμέρες μας, ὅπου ὅλα σχετικοποιοῦνται καὶ ἀμβλύνονται, καὶ ἡ παράδοση δὲν παίζει ἀποφαστιστικὸ ρόλο, τείνει νὰ σκεπασθεῖ, νὰ ξεχασθεῖ καὶ νὰ ἀλλοιωθεῖ μὲ ἄλλη θεώρηση, ἡ ὁποία στὰ πλαίσια τοῦ χριστιανικοῦ Οἱκουμενισμοῦ μειώνει τὶς διαφορές μέχρις ἐξαφανίσεως καὶ μεγαλοποιεῖ τὶς ὁμοιότητες μέχρι γιγαντισμοῦ. Σύμφωνα μὲ αὐτὴ τὴ θεώρηση οἱ Ἀρμένιοι εἶναι κατὰ πάντα Ὀρθόδοξοι, ὅπως καὶ ἐμεῖς, καὶ οἱ διαφορὲς ποὺ μᾶς χωρίζουν εἶναι ἀσήμαντες καὶ έπουσιώδεις. Αὐτὸ ἀποτελεῖ καὶ βασικὴ κατευθυντήρια γραμμὴ τοῦ διεξαγομένου Θεολογικοῦ Διαλόγου μεταξὺ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καὶ τῶν Ἀντιχαλκηδονίων, στοὺς ὁποίους ἀνήκουν οἱ Ἀρμένιοι.»
Διαβάστε όλο το άρθρο στην ιστοσελίδα ΘΕΟΔΡΟΜΙΑ.
Οι σημερινές δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου κάνουν πολύ επίκαιρο παλαιότερο άρθρο (κυκλοφορεί και σε τεύχος) του π. Θεοδώρου Ζήση με τον τίτλο «ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΡΜΕΝΙΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ; ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Μ. ΦΩΤΙΟΥ». Το άρθρο ξεκινάει με τις εξής διαφωτιστικές θέσεις: «Οἱ Ἀρμένιοι εἶναι ἕνας εὐγενὴς καὶ ἡρωικὸς λαὸς ποὺ κατέβαλαν μεγάλο τίμημα ἀγώνων καὶ θυσίας γιὰ νὰ ἐξασφαλίσουν τὸ δικαίωμα τῆς ἱστορικῆς τους ὑπάρξεως. Ἀπὸ τῆς πλευρᾶς αὐτῆς οἱ Ἕλληνες τοὺς ἀντιμετωπίζουμε μὲ πολλὴ συμπάθεια, γιατὶ νοιώθουμε ὅτι εἴμαστε ὁμοιοπαθεῖς, ὅτι ἱστορικὰ καὶ ὡς πρὸς ἄλλα στοιχεῖα καὶ πλευρὲς τῆς ζωῆς συγγενεύουμε, πολὺ περισσότερο μάλιστα ἀφοῦ καὶ αὐτοὶ εἶναι Χριστιανοί.
Ὑπάρχει ὅμως καὶ μία ἄλλη σημαντικὴ πλευρὰ τοῦ ζητήματος ποὺ ἔχει σχέση μὲ τὴν ἐκκλησιαστική τους ταυτότητα, σύμφωνα μὲ τὴν ὁποία κατὰ παράδοση θεωροῦμε τοὺς Ἀρμενίους ὡς αἱρετικοὺς Μονοφυσῖτες. Αὐτὸ στὶς ἡμέρες μας, ὅπου ὅλα σχετικοποιοῦνται καὶ ἀμβλύνονται, καὶ ἡ παράδοση δὲν παίζει ἀποφαστιστικὸ ρόλο, τείνει νὰ σκεπασθεῖ, νὰ ξεχασθεῖ καὶ νὰ ἀλλοιωθεῖ μὲ ἄλλη θεώρηση, ἡ ὁποία στὰ πλαίσια τοῦ χριστιανικοῦ Οἱκουμενισμοῦ μειώνει τὶς διαφορές μέχρις ἐξαφανίσεως καὶ μεγαλοποιεῖ τὶς ὁμοιότητες μέχρι γιγαντισμοῦ. Σύμφωνα μὲ αὐτὴ τὴ θεώρηση οἱ Ἀρμένιοι εἶναι κατὰ πάντα Ὀρθόδοξοι, ὅπως καὶ ἐμεῖς, καὶ οἱ διαφορὲς ποὺ μᾶς χωρίζουν εἶναι ἀσήμαντες καὶ έπουσιώδεις. Αὐτὸ ἀποτελεῖ καὶ βασικὴ κατευθυντήρια γραμμὴ τοῦ διεξαγομένου Θεολογικοῦ Διαλόγου μεταξὺ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καὶ τῶν Ἀντιχαλκηδονίων, στοὺς ὁποίους ἀνήκουν οἱ Ἀρμένιοι.»
Διαβάστε όλο το άρθρο στην ιστοσελίδα ΘΕΟΔΡΟΜΙΑ.
10 σχόλια:
ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΜΙΑ ΔΗΛΩΣΗ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ .ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΠΟΥ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΟ ΠΣΕ ΦΤΑΝΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΟΡΕΥΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ.
Οχι,δεν ειναι ορθοδοξοι.Λεγονται Γρηγοριανοι και συνεορταζουν με τους παπικους.
Είναι ορθόδοξοι γιορτάζουν το Πάσχα όπως όλοι οι ορθόδοξοι! Αρμένιος Ορθόδοξος είμαι!
Αδέρφια εν Χριστώ, ούσα Αρμενικής καταγωγής 3η γενεά επιζήσαντων Αρμενίων Ορθοδοξών Χριστιανών που για την πίστη τους αυτή κατακρεουργήθηκαν 1.500.000 στον αριθμό το έτος 1915 ,θεωρώ ασέβεια στους προγονούς μου να σιωπώ κ να δέχομαι ότι δεν γνωρίζω την ομολογία πίστης ,το Πιστευω , που είναι το αυτό οπώς όλων του ορθόδοξου κόσμου.
Μην βιάζεστε να αφοριζετε όσα δεν γνωρίζετε(Μιαφυσιτισμος κ οχι Μονοφυσιτισμος) κ κατω απο ποιες κ τι συνθήκες έγινε η διαφοροποιήση μεν, σε καμία περιπτώση αίρεση δε ..αφοριστική κ εξοδος απο τη ορθοδοξη πιστη ούδεποτε! Πως θα μπορουσε αλλωστε το εθνος που πρωτο το 301 αποδέχτηκε ως επισημη θρησκεια τον Χριστιανισμο να γινει παπικο!!!! να δωσει εξουσια Κυριου ημων Ιησου Χριστου σε εκκλησιαστικο ηγετη κ να αποκλίνει απ την Ορθοδοξο πιστη.
Σκεφτειται πως ειναι να ομολογει κανεις ορθοδοξη χριστιανικη πιστη κ να κλεινουμε τα αυτια μας κ τα ματια μας ...
Ανώνυμη 12.02 μ.μ.
γνωρίζεις ποια αίρεση καταδίκασε η Δ΄ Οικουμενική Σύνοδος;
Στα της Πίστεως δεν χωρούν συναισθηματισμοί. Η οδός της μετάνοιας και επιστροφής στην ορθόδοξη πίστη είναι ανοικτή για όλους. Όμως η παραμονή στην αίρεση και η μετονονομασία της (Μιαφυσιτισμός σημαίνει ακριβώς ότι και Μονοφυσιτισμός - δεν θα το αναλύσω εδώ θεολογικά) δεν σώζει.
Ανωνυμε αδερφέ, στα της πίστεως χώρουν συναισθηματισμοί κ ακριβώς γι'αυτό ξεκίνησα να γράφω εδώ με αγάπη κ σεβασμό στα ελληνορθόδοξα αδέρφια μου. Αυτό το λέω για τον εξής λόγω , σε καμία περίπτωση για να αντιπαρατεθούμε αλλά για να σου δώσω να καταλάβεις για λίγα λεπτά το συναίσθημα που εισπράττω έγω σαν Άννα (για να γνωρίζεις με ποιάν μιλάς :)) ) Έχοντας ακούσει κ από τους 4 προγόνους μου την αιματοβαμμένη ιστορία ζωής τους κ την άρνηση της αλλαξοπιστίας κ στην γενοκτονία κ στην μικρασιατική καταστροφή , παρέμειναν ορθόδοξοι με όλες τις συνέπειες ΚΑΙ θα ήθελα να διευκρινίσω οτι δεν έγιναν ούτε καθολικοί οπως μας αποκάλεσε φιλος παραπανω, πράγμα που θα μας καθιστούσε όντως μη ορθόδοξους κ προνομιουχους στην διάσωση αυτων απο δυτικες δυναμεις . Στην Δ οικουμενική στο ζήτημα της φύσεως Του Κυρίου μας δεν ηταν παροντες λογω πολεμων με τους Περσες .Ο Μ.Φωτιος ηξερε πως η ελληνορθοδοξη κ αρμενοορθοδοξη εκκλησια στηριζαν την ιδια ακριβως θεση ..οι δυο φυσεις σε ΜΙΑ..κ οχι Μονο μια φυση κ προ της Δ συνοδου ηταν ΣΥΜΦΩΝΟΙ! για την ουσια! του ζητήματος απλα δεν ειχε ελθει η διατυπωση! Αυτη ηρθε στην Δ οικουμενικη δεν ηταν παροντες ομως κ ακολουθησε κυριολεκτικα εκ παρεξηγησεως η εγκριση της λεξεως ΜΟΝΟ θεωρωντας που εννοουν μονο ΜΙΑ φυση ΕΝΩΜΕΝΗ των δυο...κ οχι οτι ο Κυριος ηταν ΜΟΝΟ ΘΕΟΣ! που στηριζει ο μονοφυσιτισμος. Αυτο το ζητημα λοιπον στις συνειδησεις μας δεν μπορει να μας πεταξει εξω απ την ορθοδοξια κ αυτο το γνωριζε καλα ο Μ.Φωτιος ο οποιος εκανε κ όλες τις προσπάθειες να διευκρινιστει η διαφορά κ να λυθεί το θέμα με πολυ καλα αποτελεσματα αλλα δυστυχως απεβιωσε πριν την επιτευξη.
Σε καμία περίπτωση δεν μπορώ να νιωσω μη ορθοδοξη γιατι δεν ειμαι ουτε καθολικη ουτε προτεσταντισα ουτε μονοφυσiτρια αδερφε γιατι ξερω πως για την λεξη ΜΙΑ κ οχι Μονο δεν μπορει να βρισκεται η πρωτη επισημη χριστιανικη αποστολικη εκκλησια εκτος ορθοδοξιας οπως βρισκεται εκτος η καθολικη με ολα τα παρακλαδια του Λουθηρου αργοτερα
Για να σημειωσω κλεινοντας αυτος ειναι κ ο λογος που η αρμενική αποστολική εκκλησια ανηκει στις λεγόμενες Eastern Orthodox Churches κ δεν μπορούμε να της αφαιρέσουμε το ορθόδοξο του χαρακτηρα της ειδικα τετοιες εποχες που εγω σαν Άννα θα ηθελα να δω τους πάντες να έρχονται σε μια τεράστια ενωμενη ορθοδοξη χριστιανικη πιστη ως σαν να ηταν η 1η οικουμενικη συνοδος κ όχι οπως ο Πατριαρχης δυστυχως ενωμενοι καθολικοι, ορθοδοξοι, προτεσταντες ακομα κ μουσουλμανοι !!!!!!! μεσα σε μια ''εκκλησια''. Ευχομαι να γίνει παλι η ορθοδοξη οικογενεια τεραστια γιατι αλλος τροπος δεν υπαρχει να αντιμετωπιστεί ο τρόμος κ το κακό που γεννά η θρησκεία του τρόμου του φόνου κ του κακού.Ο Χριστος σωζει τους παντες, αγαπη μας διδαξε κ με αυτο το κλίμα γράφω κ ευχαριστω το blog για την φιλοξενια.
Αγαπητη Αννα διαβασα τα οσα αναφερεις και εχω να επισημανω καποιες παρατηρησεις:1)ναι μεν ειστε χριστιαννοι αλλα οχι ομως ορθοδοξοι2) ακομα και ενα κομμα η μια τελεια να προσθεσει καποιος η να αφαιρεσει απο την διδασκαλισ των αγιων παυερων που ειναι κσι διδασκαλια του ευαγγελιου και των αγιων αποστολων, διαπρατει αιρεση ο αποστολος παυλος μας λεει στηκεται και κρατετειται τας παραδωσεις που σας παραδωσαμε, ακομα κ μια τελεια να προσθαφαιρεθει ειναι ικανη να αλλαξει τα νοηματα των θεοπνευστων γραφων ποσο μαλον μια λεξη,εχω συζητησει στο παρελθον το θεμα των φυσεων του κυριου με αρμενιο και η θεσις του ηταν:πως μπορει ο χριστος να ειναι και ανθρωπος αφου ειναι θεος.η ορθοδοξη εκκλησια δεν ειναι κτημα καμιας εθνικοτητας ειναι εκκλησια του χριστου και χωραει ολλον τον κοσμο αρκει να εχουν ορθοδοξη ομολογια πιστεως και εσεις δεν εχετε ορθοδοξη ομολογια πιστεως σπο την δτιγμη που δεχεστε μονο τη θεικη φυση του Κυριου αντιθετα απο οτι λεει το ευαγγελιο κ οι αγιοι Αποστολοι. Και απο τη στιγμη που τιμαται ως αγιους τους εισηγειτες του μονοφυσιτισμου που καταδηκσσε η Δ οικουμενικη συνοδος ωε αιρετικους. Αλλο πραγμσ η σωστη πιστη και αλλο πραγμα τα μαρτυρια που υποστηκατε σαν λαος απο τους βρωμομογγολους.σαν λαοι μοιαζουμε και ειμαστε ομοιοπαθουντες και προσωπικα αγαπω πολλυ τον αρμενικο λαο.Αλλα αλλο το ενα κ αλλο το αλλο,οσον για το γεγονος της αρμενικης γενοκτονιας εχω να επισημανω οτι τα κρητηρια αυτης δεν ηταν θρησκευτικα αλλα εθνικοφυλετικα οπως και των ελληνων του ποντου και της μικρας Ασιας. Ευχομαι την επιστροφη ολλων εις την μιαν αγιαν πιστην του χριστου οπως αυτη διατυπωνεται απο τα ευαγγελικα και αποστολικα κυρηγματα και διαφυλαχτηκε απο τις αγιες 7οικουμενικες συνοδους κ τις δυο πανορθοδοξες Μ.φωτιου και αγιου Γρηγοριου Παλαμα. Με αγαπη χριστου ευχομαι καλλη φωτιση κ επιστροφη δια την σωτηρια των ψυχων
Αγαπητέ Γιώργο , δυστυχως και τα αδερφια μου κ τα ξαδελφια οπως κ ο αρμενιος με τον οποιο συνομιλουσες δεν εχουν ασχοληθει με την συνοδο της Χαλκηδονας. Εαν το ειχαν κανει θα εγραφαν και θα ελεγαν το ακριβες του συμβαντος.Οι αρμενιοι πιστευουν στην ΜΙΑ ΕΝΩΜΕΝΗ ΦΥΣΗ του Κυριου δηλαδη Θεια φυση 100%+100% ανθρωπινη φυση εις ΜΙΑ αρμονικα ΠΛΗΡΩΣ ενωμενη.Το αυτο πιστευουν κ οι ελληνες ορθοδοξοι κ οι αρμενιοι ορθοδοξοι .Οι μονοφυσιτες πιστευουν σε μια φυση αυστηρα και μονο...ουδεμια σχεση με την αρμενοορθοδοξη πιστη.Αυτο ειχε αντιληφθει νωρις κ ο Μ.Φωτιος κ γιαυτο και εκανε τις κινησεις συνενωσης αμεσα με την συνειδειτοποιηση πως προεκυψε ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΗ παρεξηγηση κ οχι ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ!!Για τους αρμενιους που εχουν ασχοληθει με την πιστη τους εμπρακτα (περαν απ το να λενε ειμαι χριστιανος το ιδιο ισχυει κ για ελληνες κ λοιπα εθνη) ειναι βλασφημο να αρνειται κανεις τις 2 φυσεις του Κυριου μας ,πληρως ενωμενες εις μια !!!Ως εκτουτου παρεμεναν παντα στον ορθοδοξο κορμο σερνοντας απαραδεκτως τον ορο μονοφυσιτης ενω δεν πιστευει ουδεις σε μονοδιαστατη φυση !! Θεωρω απαραδεκτη αν θες τη μη ολοκληρωση της λυσης της γλωσσικης παρερμηνειας στην πρωτη χιλιετηριδα κιολας απ την ιδια την αρμενικη πλευρα. Πρεπει επιτελους να γινει η σωστη διατυπωση γιατι η πιστη ειναι κ παρεμεινε η αυτη ,και αυτα τα γνωριζουν καλα οσοι τα διδαχτηκαν η εστω ασχοληθηκαν πραγματικα.Σαφως κ θελω επιστροφη με σωστη διατυπωση του ΙΔΙΟΥ ΔΟΓΜΑΤΟΣ και την ευχομαι ολοψυχα αλλα δεν ειναι στα χερια του ποιμνιου αυτο.Απ την αλλη ξεκαθαριζω οτι προσωπικα ουδεμια συνενωση δεν νοειται για μενα με αλλα δογματα που οι διαφορες ειναι ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ κ οχι γλωσσικης παραφρασης.Δεν διανοουμαι συνενωση με παπικο δογμα κ θλιβομαι και για την παρουσια ελληνων κ αρμενιων σε συνοδους οικουμενιστικου χαρακτηρα!
Οσων αφορα τις σφαγες κ το εθνικοφυλετικο αιτιο που αναφερες , εχω να σου πω μονο αυτο απο επιζησαντες οπως μου το αφηγηθηκαν οι προγονοι μου επακριβως.Ειχες την επιλογη να ασπαστεις το κορανι πολυ πριν ξεκινησουν οι σφαγες, με την αρνηση σου ειχες την πληρωμη χαρατσιου παραμενοντας χριστιανος κ με τον τελευταιο σφαγεα της αυτοκρατοριας τους Αμπτνουλ Χαμιτ δεν ειχες καμια επιλογη με την αρνηση παρα μια....
να πεθανεις παραμενοντας χριστιανος....μαζικα αρμενικος πληθυσμος πχ στην περιοχη Μαρας κλειδωθηκε στην εκκλησια κανοντας την τελευταια λειτουργια στον Κυριο περιμενοντας να αφησουν τις ψυχες τους ομαδικα στο ναο του Θεου ενω καλπαζαν με δαδες πυρπολωντας οικιες με στο σταυρο στην πορτα κατα την προσφιλη τακτικη που εφαρμοσαν κ αργοτερα στην Πολη σε πιο συγχρονα ετη αλλα εξισου βαρβαρα Σεπτεμβριανα.
Γιαυτο αγαπητε Γιωργο δυσκολα ειτε Ποντιος ειτε Πολιτης ειτε Σμυρνιος ειτε Αρμενιος θα δεχτει οτι κατασφαχτηκε επειδη ηταν μη τουρκος αποσιωποντας την αληθεια οτι σφαχτηκε επειδη αρνουνταν να αποχωριστει τον σταυρο του Κυριου.Μην ξεχνας οτι ολοι ησαν Οθωμανοι υπηκοοι κ αργοτερα Τουρκοι πολιτες αρα ο σοβαρος λογος ηταν ενας ..η πιστη τους αγαπητε αδερφε.Σου ευχομαι τα καλυτερα κ πνευμα κατανυξης σε ολους στις μερες που οδηγουν στο Πασχα αγαπη ειρηνη σε ολους ελπιζοντας ολοι οι λαοι να εχουν την φωτιση του Αγιου πνευματος . Φιλικα, Αννα
Γιατί κάποιοιΑρμένιοι λένε ότι είμαστε και κάποιοι αρνούνται την ορθοδοξία;
Εννοείται ότι οι Αρμένοι είναι αιρετικοί μονοφυσίτες και όχι Ορθόδοξοι!
Πολύ σωστά τα γράφει ο π. Θεόδωρος Ζήσης ομότιμος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης!
Αντιοικουμενιστής Αναγνώστης
Δημοσίευση σχολίου