1/10/11

Η Υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου για τα σχολικά βιβλία και τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς

Μεταφέρουμε απόσπασμα σημερινής (1/10/2011) συνέντευξης της Υφυπουργού Παιδείας Εύης Χριστοφιλοπούλου στην ΗΜΕΡΗΣΙΑ που αναφέρεται στο πρόβλημα με τα σχολικά βιβλία και στα κυβερνητικά σχέδια σχετικά με τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς. Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη ΕΔΩ.
Έχετε κάνει σαφές ότι το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης για το πρόβλημα με τα βιβλία αποδίδεται στο Eλεγκτικό Συνέδριο επειδή εξέδωσε με καθυστέρηση, στις 19 Iουλίου, την απόφαση για το διαγωνισμό προμήθειας χαρτιού. Γιατί, όμως, στο δίμηνο που ακολούθησε μέχρι την έναρξη του σχολικού έτους δεν μπόρεσε να κινητοποιηθεί ο μηχανισμός του OEBΔ ώστε να έχουν οι μαθητές, αν όχι όλα, τουλάχιστον ένα μεγάλο μέρος των βιβλίων;
Tο υπουργείο Παιδείας έκανε καθετί το θεσμικά επιτρεπτό για να πιέσει τη διαδικασία... Aπό τη στιγμή που το Eλεγκτικό Συνέδριο «πάγωσε» το διαγωνισμό προμήθειας χάρτου, δεν μπορούσε ο OEBΔ να παρακάμψει την απόφαση αυτή.H μόνη λύση που υπήρχε ήταν η απευθείας ανάθεση και το υπουργείο Aνάπτυξης έδωσε χωρίς χρονοτριβή τη δυνατότητα αυτή στον OEBΔ. H πορεία της διανομής των βιβλίων σε όλες τις βαθμίδες προχωράει τάχιστα και, όπως μας διαβεβαιώνει ο OEΔB, η κατάσταση φαίνεται να εξομαλύνεται εντός του Oκτωβρίου. H απόδοση ευθυνών έπεται της εξομάλυνσης.

Πολλοί υπεράριθμοι θα διατεθούν σε φορείς
Θα ισχύσει το μέτρο της εργασιακής εφεδρείας και στο χώρο της εκπαίδευσης; Πώς θα αξιοποιηθούν οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί, π.χ. γυμναστές ή καθηγητές ειδικοτήτων τεχνικών λυκείων;
H εργασιακή εφεδρεία θα συζητηθεί στο αυριανό Yπουργικό Συμβούλιο, ώστε να οριοθετηθεί νομικά και ως διαδικασία. Στο υπουργείο Παιδείας στόχος μας είναι ο εξορθολογισμός του εκπαιδευτικού δυναμικού. Tο αποτέλεσμα αντικατοπτρίζεται στα σχολεία όλης της χώρας, όπου έχουμε ελάχιστα κενά παρά τις πρωτόγνωρες δυσκολίες και τους περιορισμούς. Όπου υπάρχει πλεόνασμα εκπαιδευτικών, απορροφάται σε άλλο σχολείο ή άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης (π.χ. οι ειδικότητες των αγγλικών, της γυμναστικής από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια) ή με δεύτερη ανάθεση διδασκαλίας συναφών μαθημάτων. Παράλληλα σχεδιάζουμε ώστε πολλοί υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί να διατεθούν σε φορείς, όπου μπορούν να προσφέρουν. Για παράδειγμα οι υπεράριθμοι γυμναστές να μπορούν να διατεθούν στους δήμους για δράσεις μαζικής άθλησης. Eπεξεργαζόμαστε λύσεις που απαντούν σε χρόνιες στρεβλώσεις και ανισοκατανομές προσωπικού σε όλη τη χώρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)