Σημερινό άρθρο της Εύης Πανταζοπούλου στην εφημερίδα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ (23/12/2011) αναφέρεται στο μάθημα των Θρησκευτικών και φιλοξενεί απόψεις μου που περιέχονται και στο άρθρο μου «Η Θεοτόκος απουσιάζει από τα Θρησκευτικά που ετοιμάζουν για το Γυμνάσιο» που δημοσιεύτηκε στο ιστολόγιο «Θρησκευτικά». Το άρθρο της κ. Πανταζοπούλου συγχέει τα νέα προγράμματα σπουδών για τα Θρησκευτικά με νέα βιβλία, τα οποία όμως δεν υπάρχουν. Επιπλέον λανθασμένα αποδίδει τον «εξοστρακισμό» της Θεοτόκου από τα Θρησκευτικά της Β΄ Γυμνασίου στους συγγραφείς του βιβλίου Θρησκευτικών «Καινή Διαθήκη: Ο Ιησούς Χριστός και το έργο του» Γιώργο Τσανανά και Απόστολο Μπάρλο. Η αλήθεια είναι ότι το εν λόγω βιβλίο στηρίζεται στην Καινή Διαθήκη, αναφέρεται στη Θεοτόκο και τα μεγάλα γεγονότα της ζωής του Χριστού και είναι αυτό που διδάσκεται μέχρι σήμερα στα σχολεία χωρίς να υπάρχουν αντιδράσεις από την πλευρά των Θεολόγων, καθώς αυτό συμβάλλει θετικά στη θεολογική κατάρτιση των μαθητών. Το πρόβλημα δεν βρίσκεται στο εν λόγω βιβλίο Θρησκευτικών της Β΄ Γυμνασίου αλλά στο νέο πρόγραμμα σπουδών για τα Θρησκευτικά...
Το άρθρο της Εύης Πανταζοπούλου στη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Έβγαλαν από τα Θρησκευτικά της Β΄ Γυμνασίου την Παναγία!
Απουσία παίρνει από το μάθημα των Θρησκευτικών στο νέο βιβλίο που θα διδάσκεται από την επόμενη χρονιά στη β’ γυμνασίου η Θεοτόκος Μαρία. Προφανώς οι συγγραφείς του εγχειριδίου Γιώργος Τσανανάς και Απόστολος Μπάρλος δεν έκριναν απαραίτητο να αναφέρουν πουθενά την Παναγία ή μάλλον δεν τους ταίριαζε να την αναφέρουν, αφού άλλαξαν άρδην το περιεχόμενο του βιβλίου. Με την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του υπουργείου Παιδείας, απάλειψαν τη διδασκαλία της Καινής Διαθήκης, η οποία καταλαμβάνει μέχρι τώρα το μεγαλύτερο κομμάτι του υπάρχοντος εγχειριδίου, και άφησαν μερικές μόνο αναφορές, μετατρέποντας το βιβλίο των Θρησκευτικών σε μια φιλολογική ανάλυση των ομοιοτήτων ανάμεσα στις διάφορες θρησκείες.
Το θέμα έφερε στη δημοσιότητα ο Ιωάννης Τάτσης, θεολόγος, που διδάσκει σε λύκειο της Θεσπρωτίας, ο οποίος παρέλαβε τα νέα προγράμματα σπουδών που -εκτός απροόπτου- θα εφαρμοστούν από την επόμενη χρονιά στα σχολεία. Εκπληκτος διαπίστωσε ότι στο νέο διδακτικό εγχειρίδιο η Καινή Διαθήκη, όχι μόνο δεν αποτελεί τον κεντρικό άξονα του μαθήματος, αλλά εξετάζεται επιδερμικά, ως ένα βιβλίο που δίνει κάποιες πληροφορίες για τον Χριστό με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που το κοράνι μιλάει για τον Αλλάχ. Μιλώντας στη «δημοκρατία», ο κ. Τάτσης εκφράζει τη λύπη του γιατί, όπως εξηγεί, «επιχειρούν να πείσουν τους μαθητές ότι όλες οι θρησκείες είναι ίδιες, με διαφορετικές εκδοχές» σχολιάζοντας ακόμη ότι το μάθημα «χάνει τη χριστιανική του μορφή και γίνεται θρησκειολογικό».
Προκαλώντας το κοινό αίσθημα, οι συγγραφείς του βιβλίου, αφού αποφάσισαν ότι είναι περιττό για τους μαθητές του γυμνασίου να διδαχθούν για την Παναγία, τα Πάθη, τη Σταύρωση και την Ανάσταση του Κυρίου (γεγονότα στα οποία γίνεται εκτεταμένη αναφορά στο τωρινό βιβλίο), περιέλαβαν ενότητες όπως «Ο Ιησούς Χριστός στο κοράνι και στη λογοτεχνία του Ισλάμ». Αφιερώνονται δε περισσότερες από 10 ώρες διδασκαλίας στο κεφάλαιο «Διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες», όπου τα παιδιά καλούνται να μελετήσουν ως βασικό θέμα τους «Χριστιανούς που διώκουν χριστιανούς».
ΕΥΗ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου