18/3/19

Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, Κυβερνητική ἐπίθεση στή θρησκευτική εἰρήνη καί ἄφρων προτροπή στούς φονταμενταλιστές σέ θρησκευτική αὐτοδικία

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ
Ἐν Πειραιεῖ τῇ 18ῃ Μαρτίου 2019
Κυβερνητική ἐπίθεση στή θρησκευτική εἰρήνη καί ἄφρων προτροπή στούς φονταμενταλιστές σέ θρησκευτική αὐτοδικία.
Κυβέρνηση δέν διδάσκεται πό τίς μολογηθεσες αταπάτες καί τίς δεοληψίες πού τήν κατατρύχουν.
Τέθηκε σέ διαβούλευση πό τό πουργεο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας καί νθρωπίνων Δικαιωμάτων τό Nομοσχέδιο γιά τήν ναθεώρηση το νέου Ποινικο Κώδικα, τόν ποον εσηγεται Νομοπαρασκευαστική πιτροπή τήν ποία συνέστησε τέως πουργός Δικαιοσύνης κ. Νικ. Παρασκευόπουλος.
Μεταξύ τν πολλν τραγικν λλαγν το νομικο μας ποινικο πολιτισμο πού δη χουν κατακριθε ντόνως, τό Νομοσχέδιο καταργε πό τό δεύτερο βιβλίο καί τό 7ο κεφάλαιο το Ποινικο Κώδικος πού πιγράφεται «πιβουλή τς θρησκευτικς ερήνης» τά ρθρα 198, 199 καί 201 πού φορον στήν κακόβουλη βλασφημία, στήν καθύβριση θρησκευμάτων καί στήν περιΰβριση νεκρν διατηρώντας τήν διάταξη το ρθρου 200 γιά τήν διατάραξη θρησκευτικν συναθροίσεων. τ. πουργός κ. Παρασκευόπουλος εχε προϊδεάσει γιά τήν συγκεκριμένη ρύθμιση τς Νομοπαρασκευαστικς πιτροπς σχυριζόμενος τι:  «Κατά τό Ποινικό Δίκαιο ποινή προϋποθέτει τήν τέλεσι πράξης. προσδιορισμός τς τελευταίας χωρε μέ στάθμιση τν μπειρικν-ποδείξιμων ποτελεσμάτων της. στόσο, στήν περίπτωση τς βλασφημίας λείπει ποιαδήποτε ποδείξιμη νώπιον δικαστηρίου βλαπτική συνέπεια τς πράξης. πομένως, ννοια το γκλήματος δέν διακρίνεται». σκέψις ατή εναι πλήρης διαστρέβλωση τς νομικς πραγματικότητος.
κατάργηση τν ρθρων 198 καί 199 το Ποινικο Κώδικος πού φορον στήν κακόβουλη βλασφημία τν θείων πάσης γνωστς κατά τό Σύνταγμα, θρησκείας, δηλ. κείνης πού δέν χει κρύφια δόγματα καί τς ποίας λατρεία δέν ντίκειται στήν δημόσια τάξη καί τά χρηστά θη, πως προβλέπεται στό ρθρο 13 το σχύοντος Συντάγματος, πό τόν τίτλον το Ποινικο Νόμου «πιβουλή θρησκευτικς Ερήνης», προσβάλλει καί θέτει σέ μεση διακινδύνευση τό ννομον γαθόν πού προσδιορίζεται πό το τίτλου «πιβουλή θρησκευτικς ερήνης» δηλ. τήν κοινωνική συνοχή καί τήν ερηνική συμβίωση διαφορετικν θρησκευτικν παραδοχν καί νοτήτων, σέ συνθκες μάλιστα κρίτου μεταναστεύσεως καί συγκροτήσεως πολυπολιτισμικν συνθηκν. ποινικός μας νομοθέτης δέν τιμωρε τήν ρνηση τήν κριτική το θρησκευτικο γεγονότος, λλά τήν δημοσί κακόβουλη βλασφημία, τήν δολία δημοσί γενομένη καθύβριση το θείου, πού στοχεύει χι στήν κριτική ρνηση θεώρηση, λλά στήν χυδαία πομείωση το θρησκευτικο γεγονότος πού ναποδράστως προκαλε τήν ργή καί τόν βαθύτατο παραπικρασμό τν πιστευόντων στήν βριζομένη θρησκευτική παραδοχή, διότι θρησκεία θεΐα κάστου συνιστ ναποδράστως τό ντολογικό του θεμέλιο, πό το ποίου διαπλάσσεται ψυχισμός του καί πρξη το βίου του . πως εχερς ντιλαμβάνεσθε, ατιολογική βάσι τν συγκεκριμένων ποινικν διατάξεων καί στόχευση το ποινικο νομοθέτου ρίζεται πό τό νομικό προσδιορισμό τν ρθρων «πιβουλή Θρησκευτικς Ερήνης» καί εναι διατήρηση τς κοινωνικς συνοχς μέσα στό κοινωνικό σύνολο καί προστασία ατς τς κοινωνικς συνοχς πό τήν διάρρηξη πού θά προκαλέσει ναπότρεπτα δολία δημοσί ξύβριση το θρησκεύματος κάποιων συμπολιτν πού ναγνωρίζεται στή Χώρα. Συνεπς μέ τίς προβλέψεις το ποινικο μας νομοθέτου δέν προστατεύεται Θεός, ποος δέν δεται σφαλς ποινικς προστασίας καί εσαγγελικς παρεμβάσεως, λλά τό ννομο γαθό τς κοινωνικς συνοχς καί δημοκρατική εστάθεια τς Χώρας, διότι τό πρόσωπο το κάθε συναθρώπου μας πού θρησκεύεται ταυτίζεται καί συγκροτεται πνευματικά μέ τήν θρησκευτική του παραδοχή καί κατά τατα κακόβουλος βλασφημία το θείου πού λατρεύει ς ντολογικό του θεμέλιο πως προαναφέραμε, προσβάλλει τό διο τό πρόσωπο καί προκαλε ελογα τό θυμικότου συναίσθημα μέ προβλέπτους συνεπείας διά τό κοινωνικόν σύνολον.
βλαπτική πομένως συνέπεια τς βλασφημίας πού εναι σαφς ποδείξιμη κ τν συνεπειν καί ποτελεσμάτων της νώπιον τς Δικαιοσύνης, εναι ad hoc διακινδύνευση τς διατηρήσεως τς θρησκευτικς ερήνης καί τς κοινωνικς συνοχς καί ποτροπή τς κακουργηματικς θρησκευτικς ατοδικείας.
Μέ τήν ποποινικοποίηση τς κακόβουλης βλασφημίας δηγούμεθα ναποδράστως στήν κακουργηματική θρησκευτική ατοδικία διότι δέν θά φίσταται πλέον ννομος τρόπος ντιδράσεως καί κανοποιήσεως το πλησσομένου θρησκευτικο συναισθήματος, πού δολίως καί χυδαίως θά καθυβρίζεται καί θά πομειώνεται, μέ πρόδηλο ποτέλεσμα τήν βαρυτάτη προσβολή το θρησκευομένου προσώπου πού πως νέφερα συγκροτεται καί νοηματοδοτεται θικά, πνευματικά καί ντολογικά πό τήν θρησκευτική του παραδοχή.
Τά πολύ οσιώδη ατά νδεχομένως νά μήν χουν τύχει ναλόγου μελέτης καί προσεγγίσεως πό διαφόρους Διεθνες ργανισμούς πως Διεθνής μνηστία καί λλοι πού σφαλμένα κλαμβάνουν τίς νωτέρω ποινικές διατάξεις ς δθεν «καταδίκη τς λεύθερης κφρασης» διότι παναλαμβάνω δέν τιμωρεται λλειψη σεβασμο πρός τά θεα ρνησι το θρησκευτικο γεγονότος κριτική το δόγματος οασδήτινος θρησκευτικς παραδοχς, λλά δημοσί κακόβουλος βλασφημία ποία καιρίως πλήττει τόν θρησκευόμενον νθρωπον. λλωστε εναι ντελς ντιφατικό πιτροπή νθρωπίνων Δικαιωμάτων το ΟΗΕ νά θεωρε τι πρέπει νά ποινικοποιεται περίπτωσι «θνικο, θρησκευτικο φυλετικο μίσους πού ποτελε ποκίνησι διακρίσεων, χθρότητας βίας» (ρθρο 20 παρ. 2 το Διεθνούς Συμφώνου) καί τήν δια στιγμή νά προτείνεται ποποινικοποίηση το γενεσιουργο ατίου πού εναι κακόβουλος βλασφημία, γιά τήν πρόκλησι καί ποκίνησι θρησκευτικο μίσους.
παράδεκτη νομικς εναι καί κατάργηση το ρθρου 201 γιά τήν περιΰβριση νεκρν διότι δηγε καί ατή τούς οκείους το περιΰβρισθέντος σέ ναπόδραστη ατοδικία περσπιζόμενοι τήν μνήμη το νεκρο τους, φ’ σον δέν θά φίσταται πλέον ννομος ποτροπή καί προστασία.
Στήν τυχόν νστασι τι τά ρθρα 198 καί 199 δέν τυγχάνουν δθεν πρακτικς φαρμογς πάντηση εναι τι ποινικός νόμος δρ χι μόνο κατασταλτικς λλά καί προληπτικς καί ποτελε χέγγυο ννόμου προστασίας καί καταφυγς.
Κατόπιν τν νωτέρω λοι σοι συμπράξουν στήν κατάργηση τν νωτέρω διατάξεων πό τόν κάθε Βουλευτή ως τόν ξοχώτατο κ. Πρόεδρο τς Δημοκρατίας στιγματίζονται πό τώρα ς θικοί ατουργοί τς κακουργηματικς θρησκευτικς ατοδικίας, γεγονός πού ελικρινς πευχόμεθα καί κ προοιμίου ντόνως καταδικάζομε, στήν ποία ναποδράστως θά δηγηθον τά πράγματα, συντρίβοντες τήν θρησκευτική ερήνη τς Χώρας καί δηγοντες στό τραγικό γκλημα ποσαρθρώσεως τς κοινωνικς συνοχς.
Τό ξόχως φρικδες κακούργημα τν δολοφονικν πιθέσεων τς Ν. Ζηλανδίας κρούει παρκς καί λπίζομε γκαίρως τόν κώδωνα το κινδύνου. 
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ Πειραις ΣΕΡΑΦΕΙΜ
Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)