Άμεση ανάλυση του ιστολογίου μας
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ στη σημερινή συνάντηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο στο Μέγαρο Μαξίμου
«συμφωνήθηκε η ανάγκη άμεσης επαναλειτουργίας της Επιτροπής διαλόγου Πολιτείας- Εκκλησίας, με στόχο τη διευθέτηση όλων των ζητημάτων που αφορούν τους δύο θεσμούς, όπως η διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών και η αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας». Για την αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας μπορεί όντως να γίνει ένας ουσιαστικός διάλογος και να δρομολογηθεί η αξιοποίησή της επ’ ωφελεία όλων. Για τα Θρησκευτικά όμως;
Είναι γνωστή πλέον σε όλους η προσφιλής στον Αρχιεπίσκοπο τακτική να συγκροτεί επιτροπές και να παραπέμπει σε διαλόγους που αρχίζουν - και σήμερα για επανέναρξη διαλόγου μίλησε - και ποτέ δεν τελειώνουν, τα θέματα για τα οποία δεν επιθυμεί ο ίδιος άμεση λύση. Τι αλήθεια μπορεί να συζητηθεί σε μία επιτροπή διαλόγου για το μάθημα των Θρησκευτικών μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας; Οι δύο τελεσίδικες αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ (660/2018 και 926/2018) είναι δεσμευτικές τόσο για την Πολιτεία όσο και για την Εκκλησία. Και οι αποφάσεις αυτές δεν ακυρώνουν απλώς τα «νέα Θρησκευτικά» του ΣΥΡΙΖΑ και των νέο-θεολόγων της Αριστεράς και του ΣΥΡΙΖΑ που συχνά - πυκνά περιδιαβαίνουν τους διαδρόμους της Αρχιεπισκοπής. Οι δικαστικές αυτές αποφάσεις περιέχουν με πολλές λεπτομέρειες σαφείς κατευθύνσεις για το περιεχόμενο του μαθήματος που πρέπει να είναι ορθόδοξο χριστιανικό ώστε να αναπτύσσει την χριστιανική συνείδηση των Ελλήνων μαθητών σύμφωνα με όσα επιτάσσει το Σύνταγμα, μάλιστα δε τα Άρθρα 3 και 16 που πρόκειται να μείνουν αμετάβλητα και με τη διαδικασία της συνταγματικής αναθεώρησης που «τρέχει». Καλόν θα ήταν όλοι να μελετήσουν ξανά και ξανά τις δύο αποφάσεις του ΣτΕ και όχι απλώς να τις θυμούνται γενικώς. Για το λόγο αυτό ορθώς η Υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για δυνατότητα «βελτίωσης του μαθήματος ως προς τον τρόπο διδασκαλίας» αναφερόμενη προφανώς σε σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους που σταδιακά εφαρμόζονται σε όλα τα μαθήματα, όχι όμως για παρεμβάσεις στο περιεχόμενο το οποίο είναι πλέον σαφώς καθορισμένο από το ΣτΕ και δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο διαλόγου ούτε μεταξύ Εκκλησίας - Πολιτείας ούτε μεταξύ και αυτών των Θεολόγων. Απόψεις επί του περιεχομένου του θρησκευτικού μαθήματος μπορεί να έχει ο καθένας, όλοι όμως είμαστε πλέον δεσμευμένοι από τις τελεσίδικες αποφάσεις της Δικαιοσύνης.
Επομένως ποιο το αντικείμενο του διαλόγου Εκκλησίας - Πολιτείας για τα Θρησκευτικά; Και αλήθεια, με ποια επιτροπή σκοπεύει ο Αρχιεπίσκοπος να συνεχίσει τον διάλογο; Με την γνωστή τριμελή εξ αρχιερέων επιτροπή; Και επί ποίου προγράμματος σπουδών; Επ’ αυτού για το οποίο συζητούσαν μέχρι τώρα και το προανήγγειλε ότι θα καταργήσει η κυβέρνηση εφαρμόζοντας τις αποφάσεις του ΣτΕ;
Και για να μην ξεχνιόμαστε. Η τριμελής επιτροπή της Εκκλησίας ξεκίνησε και συνέχισε τον διάλογο για τα Θρησκευτικά παραβλέποντας επί της ουσίας τις αποφάσεις του ΣτΕ, τις εκκλήσεις της ΠΕΘ, τις καταγγελίες και την αγωνία μαθητών και των γονέων τους. Δέχτηκε να συρθεί πίσω από την «αριστερή» κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και να διαλέγεται επί μακρόν επί ακυρωθέντων Προγραμμάτων Σπουδών, χωρίς καν να απαιτήσει την απομάκρυνση από τα σχολεία των «Φακέλων Μαθήματος» που στηρίχτηκαν πάνω σε αυτά τα Προγράμματα. Αποτέλεσε τέλος η τριμελής αυτή επιτροπή ένα ακόμη «τέχνασμα» του Αρχιεπισκόπου για να μείνει το ζήτημα «ανοιχτό» ακόμη και μετά από τις αποφάσεις του ΣτΕ, που καθένας θα ανέμενε ότι θα αποτελούσαν βασικό μοχλό πίεσης της Εκκλησίας προς την Πολιτεία για την επιστροφή όλων στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών και τα παλιά βιβλία Θρησκευτικών. Η επιτροπή μάλιστα ουσιαστικά υπέσκαψε την μόνη ορθή πρόταση για το περιεχόμενο του μαθήματος που είχε υποβληθεί και εγκριθεί από την Ιεραρχία από τον Μητροπολίτη Ναυπάκτου Ιερόθεο μετά από εις βάθος μελέτη χιλιάδων σελίδων για το θέμα.
Τώρα πλέον η κυβέρνηση εφόσον πραγματικά επιθυμεί την συμμόρφωση με τις δικαστικές αποφάσεις και τον καθορισμό των σχέσεων της με την Εκκλησία πάνω στο θεμέλιο των αρχών του Συντάγματος, πρέπει να προχωρήσει μονομερώς και άμεσα σε εφαρμογή των αποφάσεων του ΣτΕ ώστε από τη νέα σχολική χρονιά να παύσει η ισχύς των ακυρωθέντων Προγραμμάτων Σπουδών, να επανέλθουν τα προ αυτών Αναλυτικά Προγράμματα και σταδιακά να σταλούν στα σχολεία τα (παλιά) βιβλία στη θέση των Φακέλων Μαθήματος, οι οποίοι ασφαλώς πρέπει να τεθούν εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας. Διαφορετικά, εάν συρθεί πίσω από έναν ακόμη ανούσιο και ατέρμονα διάλογο με επιτροπές Ιερώνυμου θα οδηγηθεί με μαθηματική ακρίβεια στη διατήρηση των «νέων Θρησκευτικών» του ΣΥΡΙΖΑ μεταθέτοντας κάθε ουσιαστική πρωτοβουλία στο απώτατο μέλλον και ουσιαστικά υποκύπτοντας στις αρχιεπισκοπικές επιλογές που σημειωτέον ότι πάντοτε υποκρύπτουν πολιτικές μακροπρόθεσμες στοχεύσεις. Και πιστεύουμε πως πλέον στην κυβέρνηση έχουν αντιληφθεί προς τα πού κλίνει πολιτικά η οδός Αγίας Φιλοθέης…
13 σχόλια:
Συμφωνώ μαζί σας!
Εκτός και αν η Εκκλησία καταδικάσει τον "Καιρό" και τις προτάσεις του, καθαρά.
Κ.
Αποκαλυφθείτε... πόσο «της Εκκλησίας» είστε!!! Ο νόμος ό,τι πει και όχι η Εκκλησία. Λες και το ΣτΕ είναι το κριτήριο της Πίστεως!
Απίθανο το ΣτΕ να εκφράζει, εν γνώσει ή εν αγνοία του, καλύτερα τα της Πίστεως από ότι μία ομάδα Ιεραρχών; Γιατί προφανώς υπάρχουν πλείστοι όσοι παραδοσιακοί Ιεράρχες με ορθές απόψεις που όμως απομονώνονται μέσω αρχιεπισκοπικών κινήσεων. Δεν αναφέρουμε μήπως ως ορθή την πρόταση του Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ιεροθέου η οποία είναι και η μοναδική (από πλευράς Διοικούσας Εκκλησίας) που και εγκρίθηκε από την Ιεραρχία και σύννομη, σύμφωνη με τις αποφάσεις του ΣτΕ είναι!
Όταν λέει το ιστολόγιο Εκκλησία, εννοεί την διοικούσα Εκκλησία, ανώνυμε 8,38μ.μ.
Μην κάνεις πώς δεν καταλαβαίνεις.
Χ.
Ο κακός καιρός των Θρησκευτικών είναι τα θρησκειολογικά Θρησκευτικά. Αυτά καταδικάστηκαν από το ΣτΕ δίκαια!
Καιρός να εφαρμοστούν οι αποφάσεις του ΣτΕ με τα Ορθόδοξα Θρησκευτικά!
ΡΩΜΗΟΣ
Είναι σύννομη η πρόταση του Ναυπάκτου για εισαγωγή 20% θρησκειολογικής ύλης σε κάθε τάξη; Το ΣτΕ είπε ξεκάθαρα ότι στο ΜτΘ θα διδάσκεται "αποκλειστικά" Ορθόδοξη ύλη. Δεν τα κατάλαβε καλά ο αρθρογράφος.
Η θρησκειολογική ύλη υπήρχε πάντοτε στο μάθημα των Θρησκευτικών. Όχι όμως ως ένα πανθρησκειακό συγκρητιστικό μείγμα όπως συμβαίνει στο νέο ακυρωμένο Π.Σ. Θρησκειολογική ύλη σε χωριστό κεφάλαιο είναι συνοπτικά η πρόταση του Μητρ. Ναυπάκτου. Θα προσθέταμε εμείς και ανάλογα με την ηλικιακή ωρίμανση των μαθητών ώστε να αποφεύγεται με κάθε τρόπο η σύγχυση.
Σε κάθε περίπτωση, ακύρωση των Προγρ. Σπουδών σημαίνει επαναφορά στο Αναλυτικό Πρόγραμμα που ίσχυε πριν την εφαρμογή τους. Και έπειτα συζητάμε για τις όποιες τυχόν αλλαγές στα Θρησκευτικά.
Είστε σίγουροι ότι η απόφαση του ΣτΕ σημαίνει επιστροφή στο αναλυτικό πρόγραμμα; Μήπως οδηγεί σε άλλο πρόγραμμα, αποκλειστικά κατηχητικό, με συνέπεια την κατάργηση της υποχρεωτικότητας;
τρολ, τρολ, τρολ... μέχρι κι εδώ έφτασαν...
Προς 9:07 πμ
Το αποκλειστικά κατηχητικό δεν καταργεί την υποχρεωτικότητα του μαθήματος.
Προς 3:29 μ.μ.
Εκτός τόπου και χρόνου.
Το σχόλιο επιστρέφει στον ίδιο τον 3:29 μ.μ. που δεν έχει να πει κάτι και προσπαθεί να βάλει παράσιτα στη κουβέντα περι δηθεν τρολ.
Εδώ θα συμφωνήσω με τον 17 Ιουλίου 2019 - 12:50 π.μ. και θα διαφωνήσω με τον ιστολόγο.
Πράγματι είναι απαράδεκτη η πρόταση για εισαγωγή 20% θρησκειολογικής ύλης σε κάθε τάξη. Δεν υπήρχε μέχρι τώρα, εκτός από την Β΄ Λυκείου. Και γι΄ αυτό άλλωστε και προτείνεται από αυτούς που το προτείνουν, διότι τώρα δεν υπήρχε 20% θρησκειολογικής ύλης σε κάθε τάξη.
Λάθος τέτοια προσπάθεια εισαγωγής 20% θρησκειολογικής ύλης σε κάθε τάξη.
Χ.
Το είδατε;
Τὰ νέα θρησκευτικὰ εἶναι ἀριστερά!
http://orthodoxostypos.gr/%cf%84%e1%bd%b0-%ce%bd%ce%ad%ce%b1-%ce%b8%cf%81%ce%b7%cf%83%ce%ba%ce%b5%cf%85%cf%84%ce%b9%ce%ba%e1%bd%b0-%ce%b5%e1%bc%b6%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%e1%bc%80%cf%81%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%b5%cf%81%ce%ac/
Δημοσίευση σχολίου