19/8/12

Τρεις σύγχρονοι άγιοι Γέροντες για την ελεημοσύνη

Ο Γέροντας Επιφάνιος συνήθιζε να λέγει: «Έχω κάνει συμφωνία με το Θεό: Εγώ θα αδειάζω τις τσέπες μου κάνοντας ελεημοσύνη και αυτός να τις γεμίζει. Εκείνος ουδέποτε παραβίασε τη συμφωνία μας. Θα την παραβιάσω εγώ; Μη γένοιτο».
Ίδια τακτική είχε και ο Γέροντας Ιάκωβος. Έλεγε: «Αμέτρητα χρήματα πέρασαν από τα χέρια μου, αλλά όλα πήγαν στον προορισμό τους, στους πάσχοντες, στους φτωχούς, στους έχοντες ανάγκη.
Κάθε μήνα δίνω σε οικογένειες που έχουν ανάγκη τα απαραίτητα σε τρόφιμα και χρήματα. Ένα δίνω και ο Θεός μου δίνει δέκα».
Πολλοί χριστιανοί όταν πρόκειται να κάνουν ελεημοσύνη, εξετάζουν τα πρόσωπα. Ο Γέροντας Ιερώνυμος συμβούλευε ακριβώς το αντίθετο: «Όταν δίνεις ελεημοσύνη, να μην εξετάζεις τι είναι το πρόσωπο που του δίνεις, αν είναι καλός ή κακός άνθρωπος. Εσύ όταν μπορείς, να δίνεις χωρίς να εξετάζεις. Η ελεημοσύνη εξαλείφει πλήθος αμαρτιών». Και άλλοτε συμβούλευε: «Όταν σου προσφέρουν κάτι να το παίρνεις, γιατί διαφορετικά εμποδίζεις τη χάρη από αυτόν που το δίνει, αλλά κι εσύ δείχνεις ότι δεν έχεις ταπείνωση. Αν αυτό που σου προσφέρουν δεν το έχεις, το κρατάς. Αν το έχεις, χωρίς να πεις τίποτα το δίνεις σε κάποιον που δεν έχει».
Πρεσβ. Διονυσίου Τάτση, Διδαχές Γερόντων, σελ. 102-103

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)