Προκλητικός εμφανίζεται ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας στη συνέντευξή του στον κ. Νίκο Παπαχρήστου (στο amen.gr). Με τις τοποθετήσεις του χαροποιεί τους εχθρούς της Εκκλησίας, δημιουργεί κλίμα αποχριστιανοποίησης των σχολείων και βάλλει εναντίον των αγωνιστών κληρικών και λαϊκών που υπέγραψαν την Ομολογία Πίστεως και καλεί τους επισκόπους που την υπέγραψαν "να σοβαρευτούν" (!) ενώ για το Διάλογο με τους Παπικούς ομολογεί πως κινείται με "βήμα σημειωτόν".
Μεταφέρουμε εδώ μερικά μόνο αποσπάσματα της συνέντευξης (ολόκληρη η συνέντευξη στο amen.gr):.........
«Όχι στον Όρκο, ας απομακρυνθούν τα σύμβολα αν δεν είναι αποδεκτά»
Ν.Π. Άρα μια ανεξάρτητη Εκκλησία δεν χρειάζεται τον θρησκευτικό όρκο, τις εικόνες στα δημόσια καταστήματα και όλα όσα κατά καιρούς έχει επιβάλει το Κράτος;
Μητρ.Μεσσηνίας: Καταρχήν για τον όρκο δεν συζητώ… Δεν υπάρχει λόγος κανείς να ορκίζεται σε τίποτα…
Ν.Π. Άρα να καταργηθεί…
Μητρ.Μεσσηνίας: Για μένα ναι. Το έχω πει ήδη… Σε ό,τι αφορά το θέμα των εικόνων… Όταν μέσα σε ένα χώρο η εικόνα δεν έχει την αποδοχή την οποία πρέπει να έχει, ποιος ο λόγος να υφίσταται; Εάν αύριο σε ένα σχολείο ή σε ένα δημόσιο χώρο κατεβάσουν την εικόνα του Χριστού και την κάψουν και στη θέση της βάλουν το οποιοδήποτε σύμβολο θέλετε… δεν με ενδιαφέρει ποιο θα είναι… η Εκκλησία τη στάση θα πρέπει να πάρει; Να καταδικάσει το γεγονός… Μα το γεγονός αυτό κάθε αυτό το καταδικάζει. Την ιδεολογία μπορεί να την καταδικάσει και να την απορρίψει όταν την εκφράζει ένα μέρος του λαού; Έχει το δικαίωμα αυτό να μπει σε αυτή τη διαδικασία;
Τα σύμβολα υπάρχουν εκεί που είναι αποδεκτά. Τα σύμβολα εκεί που δεν είναι αποδεκτά δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να τα επιβάλλουμε.
Ν.Π. Οπότε οι εικόνες στους Ναούς και όχι στα δημόσια καταστήματα;
Μητρ.Μεσσηνίας: Ακριβώς. Αν αύριο η Εκκλησία έχει ένα δικό της χώρο είναι υποχρεωμένη να βάλει το σύμβολο του εσταυρωμένου ή την εικόνα της Αναστάσεως διότι σε αυτόν που είναι μέσα σε αυτό το κτήριο έχει να του δώσει ένα μήνυμα αυτή η εικόνα… Σε ένα σχολείο όπου δεν υπάρχουν Ορθόδοξοι, δεν υπάρχουν Χριστιανοί ο σταυρός τι λέει για τον Μουσουλμάνο; Ή δεν έχουμε σήμερα σχολεία που είναι όλοι Μουσουλμάνοι;
Ο πανορθόδοξος και ο διαχριστιανικός διάλoγος
Ν.Π. Σεβασμιώτατε να επιστρέψουμε στη σημασία του διαλόγου και θα ήθελα τις σκέψεις σας για τους διεξαγόμενους διαλόγους τόσο στο εσωτερικό της Ορθοδοξίας αλλά και σε εκείνον ανάμεσα στη Ρωμαιοκαθολική και την Ορθόδοξη Εκκλησία.
Μητρ.Μεσσηνίας: Και οι δύο διάλογοι γίνονται εδώ και πολλά χρόνια και αυτή την στιγμή βρίσκονται σε ένα πολύ δύσκολο σημείο. Ο μεν διάλογος με τους Ρωμαιοκαθολικούς έχουμε φτάσει να μελετούμε, ίσως το ουσιαστικότερο δομικό στοιχείο της εκκλησιολογίας, με πάρα πολλά προβλήματα. Το ό,τι στην Πάφο δεν μπορέσαμε να ολοκληρώσουμε την μελέτη ενός κειμένου σημαίνει ότι από το κείμενο ανεφύοντο προβλήματα ερμηνευτικά και θεολογικά και εκκλησιολογικά τα οποία πολλές φορές απαιτούσαν μια επανεξέταση και μια επανερμηνεία και μια επαναδιατύπωση. Και αυτό σημαίνει ότι εάν μέχρι σήμερα λέγαμε ότι ο διάλογος αυτός έχει κάνει αργά βήματα, από σήμερα μπορούμε να λέμε ότι ο διάλογος αυτός θα κινηθεί με βήμα σημειωτόν. Δεν είναι τόσο εύκολα τα θέματα και τα προβλήματα τα οποία συζητούμε όσο και αν υπάρχει καλή θέληση.
«Όποιος μας θεωρεί προδότες να απευθυνθεί στην Ιερά Σύνοδο»
Ν.Π. Σεβασμιώτατε να σταθούμε λίγο στο διάλογο με την Εκκλησία της Ρώμης διότι το τελευταίο διάστημα πολλά είναι τα πυρά που εξαπολύονται προς τους συμμετέχοντες σε αυτόν…
Μητρ.Μεσσηνίας: Και πρώτα σε εμένα…
Ν.Π. Πιστεύετε ότι υπάρχουν κάποιοι περισσότερο Ομολογητές της Πίστεως από άλλους; Υπάρχουν Ιεράρχες που είναι έτοιμοι να προδώσουν την Ορθοδοξία;
Μητρ.Μεσσηνίας: Κοιτάξτε, αυτό το οποίο διαφεύγει σε όλους αυτούς τους κυρίους οι οποίοι με πάρα πολύ ευκολία χαρακτηρίζουν όλους εμάς που συμμετέχουμε στο διάλογο σαν αιρετικούς και υπονομευτές της ορθόδοξης εκκλησιολογίας και ότι έχουμε τάση υποχώρησης και ενδοτικότητας… τους διαφεύγει λοιπόν ότι εμείς είμαστε εκπρόσωποι Εκκλησιών, εντολοδόχοι από τις Ιερές Συνόδους πηγαίνουμε και εκπροσωπούμε τις Εκκλησίες μας, δίδουμε απολογία και κρινόμεθα από την Ιερά Σύνοδο η οποία είναι και το μόνο όργανό που μπορεί να χαρακτηρίσει κάποιους αιρετικούς η ανομώτες . Και όχι μεμονωμένα πρόσωπα. Εάν λοιπόν οι κύριοι αυτοί πιστεύουν ότι όλοι αυτοί οι εκπρόσωποι, οι 30 εκπρόσωποι Ορθοδόξων Εκκλησιών που συμμετέχουν στο διάλογο είναι τόσο ενδοτικοί απέναντι στην Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και ότι πλέον έχουν πουλήσει την πίστη τους και έχουν εισέλθει στην αίρεση ας απευθυνθούν προς την Ιερά Σύνοδο και ας μας καλέσει η Ιερά Σύνοδος να απολογηθούμε. Πάντως η τελευταία απόφαση της Ιεραρχίας, του Οκτωβρίου, μάλλον επιβεβαίωσε την εμπιστοσύνη προς το διάλογο και μάλλον επιβεβαίωσε την εμπιστοσύνη προς τους εκπροσώπους στο διάλογο αυτό και δεν εξέφρασε καμία αμφισβήτηση και καμία επιφύλαξη.
«Καιρός είναι κάποιοι αδελφοί να σοβαρευτούν»
Ν.Π. Και ανάμεσα σε αυτούς που επαναβεβαίωσαν την εμπιστοσύνη τους είναι και αδελφοί σας Αρχιερείς οι οποίοι είχαν υπογράψει το περιφερόμενο κείμενο της λεγόμενης «Ομολογίας Πίστεως»…
Μητρ.Μεσσηνίας: Εμείς τους συγχωρέσαμε… Καιρός είναι και αυτοί να καταλάβουν ότι πρέπει να σοβαρευτούν λίγο και να πάψουν με τόσο ευκολία να διαβάλουν τα πρόσωπα των συνεπισκόπων τους.
Ν.Π. Σεβασμιώτατε σας ευχαριστώ θερμά για την ενδιαφέρουσα και εκτενή συζήτηση που είχαμε.
Μητρ.Μεσσηνίας: Παρακαλώ. Καλές γιορτές.
Μεταφέρουμε εδώ μερικά μόνο αποσπάσματα της συνέντευξης (ολόκληρη η συνέντευξη στο amen.gr):.........
«Όχι στον Όρκο, ας απομακρυνθούν τα σύμβολα αν δεν είναι αποδεκτά»
Ν.Π. Άρα μια ανεξάρτητη Εκκλησία δεν χρειάζεται τον θρησκευτικό όρκο, τις εικόνες στα δημόσια καταστήματα και όλα όσα κατά καιρούς έχει επιβάλει το Κράτος;
Μητρ.Μεσσηνίας: Καταρχήν για τον όρκο δεν συζητώ… Δεν υπάρχει λόγος κανείς να ορκίζεται σε τίποτα…
Ν.Π. Άρα να καταργηθεί…
Μητρ.Μεσσηνίας: Για μένα ναι. Το έχω πει ήδη… Σε ό,τι αφορά το θέμα των εικόνων… Όταν μέσα σε ένα χώρο η εικόνα δεν έχει την αποδοχή την οποία πρέπει να έχει, ποιος ο λόγος να υφίσταται; Εάν αύριο σε ένα σχολείο ή σε ένα δημόσιο χώρο κατεβάσουν την εικόνα του Χριστού και την κάψουν και στη θέση της βάλουν το οποιοδήποτε σύμβολο θέλετε… δεν με ενδιαφέρει ποιο θα είναι… η Εκκλησία τη στάση θα πρέπει να πάρει; Να καταδικάσει το γεγονός… Μα το γεγονός αυτό κάθε αυτό το καταδικάζει. Την ιδεολογία μπορεί να την καταδικάσει και να την απορρίψει όταν την εκφράζει ένα μέρος του λαού; Έχει το δικαίωμα αυτό να μπει σε αυτή τη διαδικασία;
Τα σύμβολα υπάρχουν εκεί που είναι αποδεκτά. Τα σύμβολα εκεί που δεν είναι αποδεκτά δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να τα επιβάλλουμε.
Ν.Π. Οπότε οι εικόνες στους Ναούς και όχι στα δημόσια καταστήματα;
Μητρ.Μεσσηνίας: Ακριβώς. Αν αύριο η Εκκλησία έχει ένα δικό της χώρο είναι υποχρεωμένη να βάλει το σύμβολο του εσταυρωμένου ή την εικόνα της Αναστάσεως διότι σε αυτόν που είναι μέσα σε αυτό το κτήριο έχει να του δώσει ένα μήνυμα αυτή η εικόνα… Σε ένα σχολείο όπου δεν υπάρχουν Ορθόδοξοι, δεν υπάρχουν Χριστιανοί ο σταυρός τι λέει για τον Μουσουλμάνο; Ή δεν έχουμε σήμερα σχολεία που είναι όλοι Μουσουλμάνοι;
Ο πανορθόδοξος και ο διαχριστιανικός διάλoγος
Ν.Π. Σεβασμιώτατε να επιστρέψουμε στη σημασία του διαλόγου και θα ήθελα τις σκέψεις σας για τους διεξαγόμενους διαλόγους τόσο στο εσωτερικό της Ορθοδοξίας αλλά και σε εκείνον ανάμεσα στη Ρωμαιοκαθολική και την Ορθόδοξη Εκκλησία.
Μητρ.Μεσσηνίας: Και οι δύο διάλογοι γίνονται εδώ και πολλά χρόνια και αυτή την στιγμή βρίσκονται σε ένα πολύ δύσκολο σημείο. Ο μεν διάλογος με τους Ρωμαιοκαθολικούς έχουμε φτάσει να μελετούμε, ίσως το ουσιαστικότερο δομικό στοιχείο της εκκλησιολογίας, με πάρα πολλά προβλήματα. Το ό,τι στην Πάφο δεν μπορέσαμε να ολοκληρώσουμε την μελέτη ενός κειμένου σημαίνει ότι από το κείμενο ανεφύοντο προβλήματα ερμηνευτικά και θεολογικά και εκκλησιολογικά τα οποία πολλές φορές απαιτούσαν μια επανεξέταση και μια επανερμηνεία και μια επαναδιατύπωση. Και αυτό σημαίνει ότι εάν μέχρι σήμερα λέγαμε ότι ο διάλογος αυτός έχει κάνει αργά βήματα, από σήμερα μπορούμε να λέμε ότι ο διάλογος αυτός θα κινηθεί με βήμα σημειωτόν. Δεν είναι τόσο εύκολα τα θέματα και τα προβλήματα τα οποία συζητούμε όσο και αν υπάρχει καλή θέληση.
«Όποιος μας θεωρεί προδότες να απευθυνθεί στην Ιερά Σύνοδο»
Ν.Π. Σεβασμιώτατε να σταθούμε λίγο στο διάλογο με την Εκκλησία της Ρώμης διότι το τελευταίο διάστημα πολλά είναι τα πυρά που εξαπολύονται προς τους συμμετέχοντες σε αυτόν…
Μητρ.Μεσσηνίας: Και πρώτα σε εμένα…
Ν.Π. Πιστεύετε ότι υπάρχουν κάποιοι περισσότερο Ομολογητές της Πίστεως από άλλους; Υπάρχουν Ιεράρχες που είναι έτοιμοι να προδώσουν την Ορθοδοξία;
Μητρ.Μεσσηνίας: Κοιτάξτε, αυτό το οποίο διαφεύγει σε όλους αυτούς τους κυρίους οι οποίοι με πάρα πολύ ευκολία χαρακτηρίζουν όλους εμάς που συμμετέχουμε στο διάλογο σαν αιρετικούς και υπονομευτές της ορθόδοξης εκκλησιολογίας και ότι έχουμε τάση υποχώρησης και ενδοτικότητας… τους διαφεύγει λοιπόν ότι εμείς είμαστε εκπρόσωποι Εκκλησιών, εντολοδόχοι από τις Ιερές Συνόδους πηγαίνουμε και εκπροσωπούμε τις Εκκλησίες μας, δίδουμε απολογία και κρινόμεθα από την Ιερά Σύνοδο η οποία είναι και το μόνο όργανό που μπορεί να χαρακτηρίσει κάποιους αιρετικούς η ανομώτες . Και όχι μεμονωμένα πρόσωπα. Εάν λοιπόν οι κύριοι αυτοί πιστεύουν ότι όλοι αυτοί οι εκπρόσωποι, οι 30 εκπρόσωποι Ορθοδόξων Εκκλησιών που συμμετέχουν στο διάλογο είναι τόσο ενδοτικοί απέναντι στην Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και ότι πλέον έχουν πουλήσει την πίστη τους και έχουν εισέλθει στην αίρεση ας απευθυνθούν προς την Ιερά Σύνοδο και ας μας καλέσει η Ιερά Σύνοδος να απολογηθούμε. Πάντως η τελευταία απόφαση της Ιεραρχίας, του Οκτωβρίου, μάλλον επιβεβαίωσε την εμπιστοσύνη προς το διάλογο και μάλλον επιβεβαίωσε την εμπιστοσύνη προς τους εκπροσώπους στο διάλογο αυτό και δεν εξέφρασε καμία αμφισβήτηση και καμία επιφύλαξη.
«Καιρός είναι κάποιοι αδελφοί να σοβαρευτούν»
Ν.Π. Και ανάμεσα σε αυτούς που επαναβεβαίωσαν την εμπιστοσύνη τους είναι και αδελφοί σας Αρχιερείς οι οποίοι είχαν υπογράψει το περιφερόμενο κείμενο της λεγόμενης «Ομολογίας Πίστεως»…
Μητρ.Μεσσηνίας: Εμείς τους συγχωρέσαμε… Καιρός είναι και αυτοί να καταλάβουν ότι πρέπει να σοβαρευτούν λίγο και να πάψουν με τόσο ευκολία να διαβάλουν τα πρόσωπα των συνεπισκόπων τους.
Ν.Π. Σεβασμιώτατε σας ευχαριστώ θερμά για την ενδιαφέρουσα και εκτενή συζήτηση που είχαμε.
Μητρ.Μεσσηνίας: Παρακαλώ. Καλές γιορτές.
3 σχόλια:
Σα δεν ντρέπεται λιγάκι! Θα μου πεις όμως παιδί του Σκουτέρη δεν είναι; Τί περιμένεις απο δαυτον;
Πώς είναι δυνατό Μητροπολίτης να ισχυρίζεται ότι αν οι εικόνες δεν είναι αποδεκτές ας απομακρυνθούν;
Αναρωτιέμαι όλοι αυτοί οι Καθηγητές Θεολογίας και Δογματικής στα τόσα χρόνια σπουδών τους δεν διάβασαν ποτέ Πατερικά κείμενα, δεν διάβασαν ποτέ Συναξάρια Αγίων; Τι έκαναν οι Άγιοι και τι κάνουμε εμείς; Όχι να αγιάσουμε αλλά και η σωτηρία μας είναι αμφίβολη!!...
Δηλαδή τι; Ο Μεσσηνίας Χρυσόστομος που λέει χάρη της "αγάπης" "αν οι εικόνες δεν είναι αποδεκτές να απομακρυνθούν" ή οι Άγιοι που μαρτύρησαν για την μη απομάκρυνση της Αγίας Εικόνας του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού έχουν δίκιο;
Θα μας τρελάνουν πια αυτοί οι Μητροπολίτες με τα επιτηδευμένα, ωραία τα λόγια τα μεγάλα...
Μνήμη των Αγίων 10 Μαρτύρων των δια την Αγία Εικόνα του Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού του Θεού την εν τη Χαλκή πύλη αθλησάντων Ιουλιανού, Μαρκιανού, Ιωάννου, Ιακώβου, Αλεξίου, Δημητρίου, Φωτίου, Πέτρου, Λεοντίου και Μαρίας της Πατρικίας
1. http://www.youtube.com/watch?v=FCCsJ8AnCVA&feature=related
2. http://www.youtube.com/watch?v=5tE6XlA8Ps0
Στο πρόσωπο του Μεσσηνίας Χρυσόστομου Σάββατου, εκπληρώνεται η προφητεία του αγίου Κοσμά του Αιτωλού, ότι οι κληρικοί θα γίνουν χειρότεροι των λαϊκών!
Αμπλίας
Δημοσίευση σχολίου