17/12/13

Αρχιμ. Αρσένιος Κατερέλος, Ένοχη σιωπή

ΕΝΟΧΗ ΣΙΩΠΗ
ρχιμανδρίτης ρσένιος Κατερέλος
γούμενος . Μονς γ. Νικολάου Δίβρης Φθιώτιδος
Θά πρέπη νά διαθέτη κανείς μεγάλη δόση ναισθησίας, στε νά μήν ναγνωρίζη τι μεγάλες καί κραταιές χρες, πέραν τς Μεσογείου καί το τλαντικο, διασφαλίζουν ν μέσ τς γς ς λλος τλας τήν παγκόσμια ερήνη. Καί χρειάζεται νά εναι κανείς προκατειλημμένος καί νά τρέφη κακία στήν στενή του καρδιά, στε νά μήν ναγνωρίζη τήν τοιμότητα καί τό στραπιβόλον το big brother. 
Το Μεγάλου τοτέστιν δελφο, ποος προλαμβάνει, ς παγκόσμιος χωροφύλαξ, ποκαθιστ τήν δικία καί περιφρουρε τά νθρώπινα δικαιώματα τν μικρν καί σήμων κατά κόσμον λαν καί μάλιστα τν Χριστιανικν καί δή ατν τν «ταλαιπώρων ρθοδόξων».
Μία ματιά νά ρίξη κανείς στό πς διακυβεύονται ο τύχες τν λαν καί πς παίζεται τό «σκάκι στήν παγκόσμια σκακιέρα», πς διασφαλίζονται ο ξίες καί πς προστατεύεται τό νθρώπινο πρόσωπο (κυρίως ατό), δέν μπορε παρά κ βάθους καρδίας νά ναφωνίση: «μορφος κόσμος θικός, γγελικά πλασμένος»!
Καί ατά μέν γιά σους θελοτυφλον καί θέλουν νά πιστεύουν τι παγκόσμια σφάλεια λειτουργε ψογα, τι τό δίκαιο θριαμβεύει καί πώς τό κακό πατάσσεται ν τ γενέσει του.
ς φήσωμε μως σους πνώττουν τόν «νήδυμον» καί σους ερίσκονται «ες τάς γκάλας το Μορφέως» πολαμβάνοντας τά εδησεογραφικά νανουρίσματα τν Μ.Μ.Ε.  ς φύγωμε κροποδητί πό τήν εκονική πραγματικότητα καί ς λθωμε στήν φρικτή πραγματικότητα.  ς φήσωμε τά καθ μς καί ς σύρωμε τά βήματά μας πρός τήν Συρία, τήν ταλαίπωρη καί μαρτυρική, πού «τό γε νν χον» ποτυπώνει σκηνές «ποκαλύψεως».
ς κλείσωμε λοιπόν στω καί δι’ λίγον, μματα, τα καί ασθήσεις σέ όσα πό τά ργυρώνητα κανάλια (τν Μ.Μ.Ε.) ξοργιστικς παρουσιάζονται, μλλον, ς πικεντρώσωμε τήν προσοχή μας σέ κάποιες λεπτομέρειες πού νομοτελειακς ξεφεύγουν πό σους νομίζουν πώς κατέχουν κλόνητες καθέδρες στόν κυβερνοχρο, καί μέ συντροφιά τόν θρηνώδη Προφήτη ερεμία, ς περιδιαβομε, ν κώμαις καί ρύμαις, στίς ρχαες καί νομαστές Συριακές περιοχές, μικρές τε καί μεγάλες. Καί, άν μέσα στήν παρξί μας χη πομείνει λίγο δάκρυ κάποιος στεναγμός, μπρός λοιπόν, ς μή διστάσωμε νά  τά προσφέρωμε σπονδή στίς κατόμβες τν δελφν μας ρθοδόξων Χιστιανν.
Ναί, τό φέρνει νεμος τς Μέσης νατολς, «φωνή σπαρακτική κούσθη, θρνος καί κλαυθμός καί δυρμός πολύς. Συρία κλαίουσα τά τέκνα ατς τά ρθόδοξα καί κλεκτά καί οκ θελε παρακληθναι, τι οκ εσίν». ντως, πρέπει νά εναι κανείς τελείως νάλγητος, άν μπροστά σέ ατή τήν πραγματικότητα δέν γανακτ. άν δέν κιν «θυμόν τόν δικαιότατον» μπροστά στά σα συμβαίνουν στίς μέρες μας καί πωσδήποτε, θά πρέπη νά χη καταντήσει διεστραμμένη προσωπικότητα, άν δέν ταράσσεται πό τήν νοχη σιωπή τν θυνόντων λου το  «περοχικο φάσματος», πολιτικο καί πνευματικο. Τν νθρώπων δηλ. ατν πού, ντί νά ψώνουν φωνή διαμαρτυρίας, κατήντησαν νά ξευτελίζωνται διεθνς μέ τήν κνευριστική «σιωπή τν μνν» πού πιδεικνύουν σέ σους φοβονται καί νυπερθέτως πολογίζουν (ποιούς ραγε;).
Πόσο, λήθεια, τά δια τά γεγονότα φανερώνουν τι ο κατέχοντες τίς κορυφές τς πολιτικς καί πνευματικς - θρησκευτικς -  «κκλησιαστικς» ξουσίας ποδεικνύονται κατώτεροι τν περιστάσεων… χι πλς κατώτεροι, λλά καί πιζήμιοι, φο παρουσιάζουν νεπάρκεια στήν διαχείρισι τν θνικοπολιτικν θεμάτων καί στήν περάσπισι τν νθρωπίνων δικαιωμάτων τό κόμη χειρότερο, ποδεικνύουν λιγωρία ταν τά διεθν γεγονότα ξεπερνον τίς «φυσιολογικές ντάσεις» καί περκαλύπτουν «τά κόκκινα σημεα το κινδύνου καί τς καταστροφς».
Μήπως μως εναι δυνατόν νά παλλαχθον τν εθυνν τους νώπιον τς στορίας καί τς δεκάστου δικαιοσύνης ο γέτες τν μικρν λεγομένων λαν; Μήπως ο πολιτειακές καί πολιτικές κορυφές τν κρατν πού κολουθον σωστότερα θά λέγαμε, σύρονται σέ διαίτερες ζνες πιρρος λόγ τς γεωπολιτικς τους θέσεως, ποσείουν πό τούς μους τους τό μερίδιον τς εθύνης πού τούς ναλογε; χι δά.
ς μή καταπίνωμε τά χαλασμένα δέσματα τν «μαγείρων τς πολιτικς» καί ς μήν φήνωμε τήν συνείδησί μας νά πνώττη ς λλος ωνς, ποος «κατέβη ες τήν κοίλην το πλοίου καί κάθευδε καί ρρεγχε» (ωνς Α 5). Καί ς μήν πιτρέπωμε νά γίνεται ατό, διότι τοτο «βολεύει» τούς λεγομένους «μεγάλους». άν  τώρα φθάσαμε δ πού φθάσαμε, ναμφιβόλως ατό φείλεται στόν πάρατο πολύπλευρο συμβιβασμό καί στά «συνειδησιακά μαξιλαράκια» πού προσέφεραν καί συνεχίζουν νά προσφέρουν ο ποικίλοι κοινωνικοί - πολιτικοί νθρωπισμοί καί πάσης φύσεως «-ισμοί».
χουν λοιπόν τήν εθύνη τους καί ο χαρακτηριζόμενοι ς «μικροί γέτες» πού στήν πρξι ποτελον τά δεκανίκια τν «μεγάλων». λλά τήν μεγαλυτέρα τν εθυνν στά πίπεδα ατά, μολογουμένως φέρουν τά μεγάλα θνη καί τά ργανωμένα κράτη μέ σχυρή πολιτική καί οκονομική δύναμι. Ατά δηλ. πού λέγχουν, λόγ τν οκονομικν τους πρωτίστως συμφερόντων, τίς ν γένει παγκόσμιες ξελίξεις.
τσι λοιπόν φθάσαμε νά βλέπωμε κενα πού εναι δύνατον νά προσέξη κανείς, δίχως νά ταραχθ παρξίς του συθέμελα. Βλέπομε δηλ. τήν σφαγή τν Χριστιανν στήν Συρία καί στήν ερύτερη περιοχή τς Μέσης νατολς, καί χι μόνο, δίχως νά «κινται φύλλο»διαμαρτυρίας καί ντιδράσεων πό τόν λεγόμενο «Χριστιανικό, πολιτισμένο καί λεύθερο κόσμο». Φθάσαμε στό σημεο, ατή πραγματικότητα,  δηλ. ποκεφαλισμοί νθρώπων, μαρτύρια κλπ. πού μφανίζουν σέ βίντεο, τά ποα νεβάζουν στούς διαδικτυακούς στοτόπους, νά ξεπερν  καί τίς πλέον σκληρές σκηνές πό  ταινίες βίας και θρίλερ.
λλά, ς μή σταθομε στίς περιγραφές συγκλονιστικν σκηνν, πού τά σύγχρονα Μαρτυρολόγια θά περιγράψουν, ργά γρήγορα, μέ κάθε λεπτομέρεια, καί θά προβληματίζεται κανείς, άν ο κλεκτές ατές πάρξεις πού πορφυρώνουν μέ τό τίμιο αμα τους τήν «καθ μς νατολήν», εναι πλοί Μάρτυρες Μεγαλομάρτυρες, πως σαν ο ρχαες μορφές τς κκλησίας μας, καί τι πλέον. χι, δέν θά πιμείνωμε στίς περιγραφές τν τελευταίων στιγμν τν Νεομαρτύρων, μεγάλων, μικρν, κόμη καί βρεφν, πού ο ψυχές τους πό το νν κράζουν «φων μεγάλ λέγοντες ως πότε Δεσπότης, γιος καί ληθινός, ο κρινες καί κδικες τό αμα μν κ τν κατοικούντων πί τς γς;» ( ποκ. ΣΤ 10).  Θά σταθομε μως στό πλαίσιο τς νεστώσης νάγκης, λέγχοντας τήν νοοτροπίαν καί τά γκλήματα τν «μεγάλων καί τν τρανν», πού στήν πρξι ποδεικνύονται μικροί, ρηχοί καί πάνθρωποι.
Εναι δυνατόν, ο κύριοι ατοί, νά παιτον μπιστοσύνη πό τόν κάθε νθρωπο, που γς, ταν λη τακτική τους ποδεικνύη τήν νακολουθία τν σχυρισμν τους περί δικαιοσύνης καί τήν ποκρισία τους μπροστά στό δρμα τν Χριστιανν καί το κάθε νθρώπου; Εναι δυνατόν νά μήν ποστρέφεται καί νά μήν ηδιάζη κάθε φυσιολογικός νθρωπος τούς ψευδες ρκους νώπιον το Εαγγελίου, μεγαλοσχήμων Προέδρων, ταν ατοί ο διοι πιτρέπουν γενοκτονίες καί φανισμό τς Χριστιανικς κκλησίας, στά χώματα πού δωσαν ναριθμήτους γίους καί αώνιο πολιτισμό; Καί εναι λογικό, μετά πό λα ατά, ο λαοί πού κινδυνεύουν μεσα πό τήν λλοπρόσαλλη ατή τακτική, νά πιδεικνύουν γαθή διάθεσι σέ ατούς πού νέχονται - πιτρέπουν -«ελογον» τούς θέους καί λλοπίστους  στό νά μεθον πό τό χνίζον αμα τό Χριστιανικό;
Κάπου, κάποτε, σέ μιά μεγάλη χώρα τς Δύσεως, πού ρέσκεται νά ατοαποκαλται «περδύναμις», καί «προστάτιδα τν μικρν», σέ κάποια ορτή, Πρόεδρος πελευθέρωσε δύο γαλοπολες γιά νά τονίση τήν «μέρα τν Εχαριστιν» (Thanksgiving day) καί νά δοξάση τόν Θεό γιά τά «γαθά πού πεκόμισε καθένας στό τέλος τς σοδεις». λλά, ρωτομε: Πο ζε ατός νθρωπος; Τόση καταχνιά καί μαυρίλα σκότισε τόν ρίζοντα τν φθαλμν καί τς ψυχς του, στε νά μή βλέπη πώς στήν Συρία ο Χριστιανοί, μέ τήν νοχή τν «μεγάλων» καί πρωτίστως τς δικς του χώρας πού γεται, κατήντησαν ς «πρόβατα πί σφαγήν»;
λλά, καί σέ μιά λλη χώρα χαν, κάπου κάποτε, νας Πρόεδρος, πού εκαίρως - καίρως καυχται γιά τό ρθόδοξο θος τς μεγάλης του γεμονίας καί γιά τήν ν γένει ναγέννησι καί νάπτυξι το μοναχισμο, - μετά πό σκληρή περίοδο διωγμν, πού πέστη ατός μοναχισμός - δήλωσε τι λόγ τς σχυρς καί παντοδυνάμου ατοκρατορίας του, θά προστατεύση τήν ρθοδοξία, άν ποτέ ατή κινδυνεύση, σέ ποιοδήποτε μέρος τς φηλίου καί ν χρειασθ. Τί γιναν μως τώρα λες ατές ο ποσχέσεις; Γιατί ατή παγερή σιωπή; Γιατί ατός πάγος, στω καί σέ πλές δηλώσεις συμπαραστάσεως; Μήπως βαρύς παγετός τς χώρας του φθασε καί μέσα στίς καρδιές τους καί, λόγ το νεοπλουτισμο, πραγματοποιήθηκε λόγος το Κυρίου: «Διά τό πληθυνθναι τήν νομίαν ψυγήσεται γάπη τν πολλν»; (Ματθ. ΚΔ 12).
νευ μφιβολίας, γιά λλη μία φορά ποδεικνύεται ληθινός, τραγικά ληθινός, θεόπνευστος λόγος τς Γραφς: «Μή πεποίθατε π ρχοντας πί υούς νθρώπων ος οκ στι σωτηρία» (Ψαλμ. ΡΜΕ 3). Σίγουρα, δέν θά μς σώσουν ο ρχοντες καί τοσούτ μλλον, καθ σον πό τήν ζωή τους καί πό τά νομοθετήματά τους (τά ργα τν βεβήλων χειρν τους) ξοβελίζουν τόν Κύριο ησο Χριστό καί πέφτουν, καί ο διοι, καί τά δύσμοιρα θνη τους στά γρανάζια τν ποικίλων λεσχν καί σκοτεινν παραγόντων. Ατό, τό γνωρίζομε καί προϊόντος το χρόνου λοένα καί περισσότερο τραγικς τό διαπιστώνομε.
ς μή τολμον λοιπόν λοι ατοί, ο ξωτερικς καί γιά τά μάτια το κόσμου διαφωνοντες, σωτερικς δέ μονοοντες πί τ νοχ καί μάλιστα πί τ προωθήσει το κακο, νά παιτον τήν μπιστοσύνη καί τήν πακοή τν νθρώπων. Γνωρίζομε τί περγάζονται. Γνωρίζομε πώς μετά τήν λοκλήρωσι το  αματοκυλίσματος καί ταν σταματήσουν ο  χθροπραξίες, στήν συνέχεια κάπου λλο θά μετατεθον ατές. Καί δη καταρτίζονται  τά σχέδια, στε ποικίλης μορφς «τσιπαρίσματα»,  νά περάσουν στή ζωή τν νθρώπων. λα ατά, θά δηγήσουν σέ μία παγκόσμια σκλαβιά. Σέ νθρώπους, πού δέν θά εναι πλέον πρόσωπα, λλά νούμερα. Σέ νθρωπομάζες πού θά λέγχωνται γιά τό ποιοί θά εναι γιά πιβίωσι καί ποιοί θά περάσουν στό στάδιο το φανισμο.
μως, ς κάνουν ο «κοσμοκράτορες» λίγη κόμη πομονή. Καί γιατί ατό; Διότι, Ατός πού νέχεται τό κακό, ρχεται κάποια στιγμή καί «ς σκεύη κεραμέως συντρίψει ατούς» (Ψαλμ. Β 9). Ατός, ποος εναι Δίκαιος καί «δικαιοσύνας γάπησε καί εθύτητα εδε τό πρόσωπον ατο» (Ψαλμ. Ι 7).
λλά, κτός τν πολιτικν ξουσιν, πού εναι τοιμες νά νομοθετήσουν γιά ποικίλα λλα παράδεκτα θέματα, καί τούς πλέον φύσικους νόμους, μέ τό πρόσχημα δθεν τς γάπης, λευθέρας κφράσεως κλπ. διαφορον  μως, γιά νά μήν σχυρισθομε τι χαίρονται μέ τήν μαρτυρική κατάστασι τν μοδόξων δελφν μας τς Συρίας καί λλο. κτός λοιπόν πό τόν κατάπτυστον ατόν τομέα, πάρχει καί πνευματική - κκλησιαστική ξουσία. ξουσία τς γάπης, ποία κατά τεκμήριον θά πρέπη καί πιβάλλεται νά ψώση ως τά στρα το ορανο, φωνή διαμαρτυρίας.
Ατό, επαμε πώς θά πρεπε νά πραγματοποιται. μως, πειδή δέν τό βλέπομε νά πραγματοποιται, ν προκειμέν, να κ τν δύο πραγμάτων θά πρέπη νά συμβαίνη. μες χάσαμε τήν κοή μας καί δέν ασθανόμαστε τίς δραματικές διαμαρτυρίες καί κκλήσεις τν ρθοδόξων χριστιανν γετν, «κάτι σάπιο πάρχει στό Βασίλειο τς Δανιμαρκίας». Καί, ξεκάθαρα, σιωπή ατή τν Ποιμένων εναι τ ντι περισσότερο ξοργιστική πό κείνη τν γετν τς πολιτείας.
Βεβαίως, χουν καί τό δίκιο τους ο νθρωποι. Πς εναι δυνατόν νά βρον χρόνο γιά τίς σφαγές καί τά μαρτύρια; Πς εναι δυνατόν νά δαπανήσουν στω καί να λεπτό πό τίς βυζαντινές καί μεγαλοπρεπες τελετές καί τήν τήρησι το πρωτοκόλλου, πού κινδυνεύει νά λάβη «δογματική ξία»; λλωστε, σκητική ζωή τν γετν δέν τούς πιτρέπει νά χουν τήν πολυτέλεια τς πληροφορήσεως σέ παγκόσμια κλίμακα. Δέν μπορον, φαίνεται, ο νθρωποι ατοί νά γνωρίζουν τί συμβαίνει στό λλο κρο τς γς, οτε κν τό τί διαδραματίζεται στόν πολυπαθ χρο τς Μέσης νατολς.
λλά, σως τώρα ρωτήσουν κάποια «τέκνα τς πακος». πί τέλους, μπορε νά συγκριθ σφαγή τν Χριστιανν, καί μάλιστα τν ρθοδόξων κληρικν, μοναχν καί λαϊκν, μέ τήν «μόλυνσι τς τμοσφαίρας» καί μέ τήν τξι τν πάγων τς νταρκτικς; Μά, δ, μέρα μέ τήν μέρα, πίκειται νωσις τν κκλησιν καί κατόπιν νωσις λων τν θρησκειν. δ, ρθώνεται νώπιόν μας «κοσμογονικόν ργον», ν χι «θεογονικόν». Εναι δυνατόν τώρα νά χαλμε τίς καρδιές μας μέ κάποιες κρότητες πού συμβαίνουν στήν Συρία καί λλαχο; χι βέβαια. Δέν πιτρέπεται φωνή διαμαρτυρίας, λλά «σιωπή καί προσευχή». «Τήν συχία μας πρό πάντων μέσα στό διατάρακτον καί στό νέπαφον»
Ατό λοιπόν δείχνει χρι τοδε τακτική κάποιων κ τν πνευματικν γετν. σο δέ γιά τό Π.Σ.Ε., που τελευταίως φαίνεται νά δείχνη διαίτερη κατανόησι  στίς χειροτονίες τν γυναικν καί διόμορφο σεβασμό στίς «σεξουαλικές διαιτερότητες», μέ τήν πόλυτη σιωπή του, πί το θέματος το Χριστιανικο διωγμο, ποδεικνύει τι πράγματι εναι συνεπέστατο στό «δόγμα καί στό θος» τν πιλέκτων του μελν καί τν ποικίλων του παδν
Καί θά λεγε κανείς, καλά, πό τό Π.Σ.Ε. οδείς ναμένει κάτι τό ξιόλογον. «κκόρακος κρ». πό τήν πλάνη, τίς κακοδοξίες, τίς αρέσεις καί τίς διαστροφές, τό μόνο πού ναμένεται εναι «λοιμική νόσος» καί πιδρομή «λύκων ν δορ προβάτου» στήν μάνδρα το ποιμνίου. Καλά λοιπόν σοι νήκουν στούς «κόλπους τς ποικίλης διαφθορς» σιωπον.
Τί κάνουν μως τόσα Πατριαρχεα, τόσες ρχιεπισκοπές, τόσες Μητροπόλεις καί πισκοπές, τόσες νορίες, λλά τόσοι καί τόσοι πού ργάζονται στόν χρο τς Στρατευομένης κκλησίας; Γιατί λοι ατοί σιωπον; Μήπως πεσε πιδημία μαδικς ναισθησίας σέ ρασοφόρους καί λαϊκούς; μήπως νομίζουν τι λα ατά τά φρικτά γεγονότα εναι ναληθ; Γιατί ατή πνευματική πνοια ποιμένων καί ρχιποιμένων;
Φαντασθετε τί θά εχε συμβ σέ παγκόσμια κλίμακα, άν κάποια πεισόδια εχαν λάβει χώρα σέ λλοθρήσκους πληθυσμούς. στω καί μύτη  νά εχε ματώσει κάποιου ξ ατν γιά λόγους θρησκευτικούς…  Καί ντιλαμβανόμαστε τίς διαμαρτυρίες καί τήν λληλεγγύη, κόμη καί ρκετν ποιμένων, πού τώρα παρουσιάζονται «χθύος φωνότεροι». λοι τότε θά συμφωνοσαν πώς καταπατονται τά νθρώπινα δικαιώματα καί πώς Μητέρα κκλησία, διά τν ποιμένων της, συμπαρίσταται στούς κοινωνικούς γνες περί δικαιοσύνης καί θρησκευτικς λευθερίας τν πολιτν. Δέν ποκλείεται μάλιστα στήν φανταστική ατή περίπτωσι πού ναφέρομε, νά εχαμε καί νταλλαγή πισκέψεων ρθοδόξων ποιμένων καί λλοθρήσκων κληρικν, καί μάλιστα νά σημειώνετο συναγωνισμός στό ποιός θά ξέφραζε τήν μεγαλυτέρα συμπάθεια στούς χειμαζομένους λλοθρήσκους δελφούς.
Τώρα μως, τί γίνεται; Καί πς μπορε νά ξηγηθ παράδεκτη ατή τακτική τους;
λλά, μήπως κούσαμε πί τέλους καί κάποια φωνή κ τς ρήμου τς σιωπς, κ μέρους το μοναχισμο; Καί πάλι, δυστυχς, «οκ ν φωνή, οκ ν κρόασις». Θά νέμενε κανείς, πό τό γιον ρος, πό τά λλα μοναστικά κέντρα καί τόν πανταχο μοναχισμό, νά κουσθ κάτι τι. ναμένει φουγκραζόμενος, μέρα μέ τήν μέρα, λαός το Θεο νά χήσουν ο σάλπιγγες τς διαμαρτυρίας καί νά κουσθον τά κηρύγματα τς μετανοίας. λλά, δυστυχς, καί δ μία ν πολλος νοχη σιωπή πλώνεται στόν ρίζοντα. ς σφαγιάζωνται πίσκοποι καί ερες. ς ξαφανίζωνται ερομόναχοι καί μοναχοί, καί ς παγάγωνται ρθόδοξες μοναχές καί λόκληρες μοναστικές δελφότητες, μέ ,τι ατό συνεπάγεται γιά σους γνωρίζουν πό λλόθρησκο φανατισμό.
Σιωπή καί πάλι σιωπή, πού κόβει τά γόνατα ψυχς τε καί σώματος, ταν ατή  «κρα το τάφου σιωπή» ρμηνευθ σύμφωνα μέ τό πνεμα το Εαγγελίου.
ραγε, τί πραγματικά συμβαίνει; «νύσταξαν ο ποιμένες»; (Ναούμ Γ 18). ξαφανίσθηκε κάθε μορφή συνειδήσεως δελφικς γάπης καί ρθοδόξου ποιμαντικς λληλεγγύης; Δέν συνειδητοποιομε τι ατά πού γίνονται σήμερα στούς δελφούς μας, αριο μπορε νά συμβον καί σέ μς τά δια καί χειρότερα; Μήπως ποιμαντική καί μοναστική συνείδησις στένεψε σέ τέτοιο βαθμό, στε τά νδιαφέροντά μας νά ξαντλονται τώρα «ες αυτούς καί  τούς περί μς», στήν προσκόλλησι  τν πνευματικν τέκνων;… Καί μπορε ατό νά εναι καί νά λέγεται ρθοδοξία; Μπορομε νά ποκαλούμεθα διάδοχοι τν γίων καί πόγονοι τν ρώων; ντως, θά τρίζουν τά στ τους... «λεως γενο μν Κύριε καί μή στήσης τήν μαρτίαν μν».
Καί μετά πό λα ατά, τί λλο περιμένομε νά συμβ; ταν ποκεφαλίζουν Χριστιανούς, ταν παγάγουν πισκόπους, μοναχές, μοναχούς, λλά καί ποιονδήποτε νθρωπο, μέ σκοπό νά τούς βασανίσουν, βιάσουν, δολοφονήσουν; ταν χαιρεκακοντες,βιντεοσκοπον τίς πάνθρωπες πράξεις των καί μάλιστα τίς πιδεικνύουν νά τήν φήλιο ς κάποιο μεγάλο τους κατόρθωμα;
Τί περιμένομε λοιπόν; Καταντήσαμε θεατές τν γκλημάτων, τν δελφν μας καί τν συνανθρώπων μας. Καί σιωπομε; Τί περιμένομε πό να «νύπαρκτο» κράτος; μλλον, τί περιμένομε πό να κράτος πού εναι πασχολημένο μέ τόσους νόμους πού μελετ καί καταρτίζει (ντιρατσιστικός, συμβίωσις μοφυλοφίλων, πς θά παλείψη τό μάθημα τν θρησκευτικν,  πς θά λλοιώση  τήν θνική στορία, κλπ.), στε νά νοθεύση καί νά φελληνίση τήν κοινωνία;  Πο νά βρ χρόνο γιά τέτοιου εδους  ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ;
μή τυχόν περιμένομε λύσεις πό τούς πνευματικούς γέτες ο ποοι χωλαίνουν;  « ως πότε μες χωλανετε π μφοτέραις τας γνύαις; (Γ Βασιλ. ΙΗ21).  Καί μήν σχυριζόμαστε τι καθεύδουν. χι, δέν σχύει τοτο, διότι σέ λλες μέν περιπτώσεις τούς βλέπομε νηφάλιους,  λλοτε μως ναλόγως τν περιπτώσεων, πολύτως ν γρηγόρσει
μήπως περιμένωμε κάτι πό τίς «μεγάλες δυνάμεις» πού  «βοηθον», τοπικά καί χρονικά, ναλόγως τν συμφερόντων τους;
Μήν λπίζομε καί μή περιμένομε τίποτε πό ατούς. Τούς εδαμε, τούς γνωρίσαμε καί τούς «πολαύσαμε» τόσους νιαυτούς στόν τομέα καί «στό διακόνημά του καστον ξ ατν».
Τά ζωντανά μως μέλη το Σώματος τς κκλησίας πρέπει νά λάβουν μέτρα καί νά δράσουν. Νά νημερώσουν, νά βοηθήσουν, νά συνδράμουν νά φυπνίσουν, νά μιλήσουν τέλος πάντων κάποτε. Δέν πάει λλο.
Καί πρτα π λα, τό Μοναχικό Τάγμα, πιβάλλεται νά νεργήση καί νά δώση τό παρών. Γιατί πήραμε τό Σχμα; Μόνο γιά νά κάνωμε κομβοσχοίνια, κανόνα καί τυπικά;  Βεβαίως πρτα ατά, λλά χι μόνο ατά. παιτεται γενική πνευματική νεργοποίησι.
Νά ντισταθομε νωμένοι καί νά μή χαρίζωμε τίποτε. Νά διεκδικομε, νά παιτομε, καί προπαντός, νά μήν πιτρέπωμε δικίες. Νά γωνισθομε. Νά μήν πογοητευθομε, οτε καί νά δειλιομε. Νά εελπιστομε, χι σέ πρόσωπα, λλά μέ τούς προσωπικούς μας πνευματικούς γνες  νά ποβλέπωμε μόνο στό λεος, στήν γάπη καί στήν κρίσι το Χριστο μας.  Νά προσευχηθομε γιά τήν Συρία, λλά καί γιά  τούς πανταχο ρθοδόξους καί μή. Γιά λην τήν νθρωπότητα, λπίζοντας στήν φώτισι καί στό λεος το γίου Τριαδικο Θεο.
Δέν μς πομένει τώρα λλο, παρά νας πιστός, νά παρακιν τόν λλον. Δέν πέμειναν, παρά νησδες ρθοπραξίας. λλοίμονο δέ άν συνεχίσωμε μέσα σ ατόν τόν πνο, μέσα σ ατήν τήν ποβλάκωσι.
Τό λιγώτερον πομένως πού χομε νά κάνωμε εναι, νά ζητήσωμε συγγνώμη γιά τήν λιγωρία μας καί τήν νοχη διαφορία μας ναντι τν μαρτύρων καί μολογητν δελφν μας καί ταυτοχρόνως, νά παρακαλέσωμε τόν Θεό νά μς φυπνίση ( γάπη Του γνωρίζει μέ ποιόν τρόπο), στε νά διαμαρτυρηθομε καί νά ρθομε ες τό ψος τν περιστάσεων. «Ο καιροί ο μενετοί».
Κύριος γγύς.
Στμεν καλς.

μήν.
Γένοιτο.


 (σπερινή  μιλία στήν ερά Μονή  γ. Νικολάου Δίβρης Φθιώτιδος  15 -12 - 2013)

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΜΠΡΑΒΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

συγκλονιστικά συγκινητικά λόγια!

Ανώνυμος είπε...

Θα ελεγα πως καποιοι ιεραρχες μας εχουν το ιδιο στυλ γραφης,οπως στο βιβλιο του αββα Κασσιανου...βλεπει κανεις και στους δυο τομους ολοι οι αββαδες γκαρμπον...το ιδιο στυλ γραφης...το εχει η Ορθοτητα η η αρετη και η πιστοτητα;;;
Επειδη δεν προλαβαινω να διαβαζω ολες τις αναρτησεις ,διαβαζω αυτες που κεντριζουν το ενδειαφερον ως προς τον λογο Του Θεου περισσοτερο,αφου αυτος με ενδειαφερει περισσοτερο απο τα κοσμικα καθημερινα που ακουγονται και απο αμβωνος αλλα και απο τις τηλεορασεις και απο την πληροφορηση τουκοσμου.Συμφωνω με τους δυο ανωνυμους!Το ζητουμενο ειναι οτι ζει κανεις απο τον Λογο του Θεου καθως και του πως θα ανταποκριθει στην πραξη με τον κατα δυναμιν αγωνα.Αλλα και η γνωση ειναι απαραιτητη για την τελειωση.Ευχαριστω πολυ για την ενισχυση και την μακροσκελη προσπαθεια που για αυτην καταναλωθηκε χρονος! Καλα χριστουγεννα και ευαρεστα στον Θεο ευχομαι σε ολους!
Και ,
Συγχωρηστε με!πην

Ανώνυμος είπε...

ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΕ ΠΑΤΕΡ ΟΝΤΩΣ ΤΑΡΑΚΟΥΝΗΘΗΚΑ. ΕΙΘΕ ΝΑ ΤΑΡΑΚΟΥΝΗΘΟΥΜΕ ΟΛΟΙ. Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΦΩΤΙΣΕΙ.

Ανώνυμος είπε...

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΑΙ ΕΜΠΡΑΚΤΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)