8/11/08

π.Παύλος Ντανάς, Επιστολή στον Υπ. Παιδείας

πηγή:Ορθόδοξος Τύπος, 7/11/2008

Ανοικτή Επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας
του π. Παύλου Ντανά, Ιεροκήρυκος της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Αγρίνιο 03/10/2008
Κύριε Υπουργέ,
Εν πρώτοις θα ήθελα να σας κα­λωσορίσουμε για την επίσκεψη σας στο Νομό μας.
Με βαθειά οδύνη όμως ακούσα­με όλοι μας για την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας για την προ­αιρετική διδασκαλία των Θρησκευ­τικών .
Μετά την απαγόρευση της εισόδου πνευματικών-εξομολόγων στα Σχολεία έρχεται και δεύτερο χτύπημα κατά της νεότητας της πατρίδας μας. Όλοι οι εχέφρονες άνθρωποι προβληματίζονται για το βαρύ ολί­σθημα και για την άθεη παιδεία, πού μεθοδεύει το Υπουργείο Παιδείας. Γι’ αυτό επιτρέψτε μου να θέσω κά­ποια βασικά ερωτήματα:
1. Γιατί η Πολιτική ανακοίνωσε αυτή την απόφαση μέσα στο καλο­καίρι; Δεν είναι δόλια η μεθόδευση αυτή;
2. Το άρθρο του Συντάγματος (16,1) ορίζει ότι "η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνεί­δησης και την διάπλαση τους σε ελεύθερους πολίτες". Το Σύνταγμα με σαφήνεια κάνει λόγο για ανά­πτυξη της θρησκευτικής συνειδή­σεως. Δεν είναι λοιπόν αντισυνταγ­ματική η απόφαση αυτή;
3. Η λέξη Παιδεία σημαίνει το σύνολο των ενεργειών, πού μορ­φώνουν τον άνθρωπο πνευματικά, ηθικά, ψυχικά και κοινωνικά. Έτσι αποβλέπει στην αγωγή, στην εσω­τερική καλλιέργεια και στην ηθικο-πνευματική ολοκλήρωση του άν­θρωπου. Όταν με την εγκύκλιο αυ­τή υποβιβάζεται ακίμη περισσότε­ρο το μάθημα των Θρησκευτικών έναντι των άλλων μαθημάτων πώς θα συνειδητοποιήσουν οι νέοι μας την άξια της πνευματικής καλλιέρ­γειας; Όταν οι νέοι μας γίνουν πανεπιστήμονες στις γνώσεις, αλλά χωρίς πνευματικό προσανατολι­σμό, χωρίς δηλαδή Θεό τότε θα οδηγηθούν στην αλλοτρίωση, την βία, το έγκλημα, την παραβατικότητα, την γύμνια της ψυχής από αισθήματα, την ηθική κατάπτωση και βαρβαρότητα. Μήπως λοιπόν λησμονείτε ότι η παιδεία είναι το θεμέλιο για την υλική, πνευματική και ηθική πρόοδο των νέων μας;
4. Έχετε σκεφτεί ότι μπορεί να ζητήσουν και για άλλα μαθήματα να γίνουν προαιρετικά; Τι θα κάνουν αν οι γονείς καταθέσουν δηλώσεις απαλλαγής των παιδιών τους από το μάθημα της Ιστορίας; Μήπως ανοίγουν οι ασκοί του Αιόλου;
Μήπως προλειαίνεται το έδαφος για την κατάργηση ή την μετάλλα­ξη και άλλων μαθημάτων όπως είναι η Ιστορία και η Γλώσσα;
5. Τι θα απογίνουν οι 4.000 θεο­λόγοι καθηγητές, οι όποιοι εργάζο­νται, μισθοδοτούνται από το Δημό­σιο και προσπαθούν να μεταδώ­σουν τα λυτρωτικά μηνύματα του Ευαγγελίου στους νέους μας; ξέρετε πόσοι θεολόγοι έχουν σώσει από το θάνατο των ναρκωτικών εκατοντάδες νέους; Ξέρετε πόσοι από αυτούς θυσιάζονται για να βοη­θήσουν τους νέους πού παρουσίασαν παραβατική συμπεριφορά; Για­τί υποτιμάται το έργο τους;
6. Η εγκύκλιος αυτή δείχνει την ύπουλη συστηματική περιθωριοποί­ηση της Εκκλησίας και του ορθόδο­ξου φρονήματος. Με πόνο παρατη­ρούμε τους «διαφωτιστές», τους "κουλτουριάρηδες", τους "τεχνο­κράτες" και όλους εκείνους οι οποίοι ειρωνεύονται τη ιστορική εξέ­λιξη της Εκκλησίας και του ρόλου, που αυτή έπαιξε στη διαμόρφωση της νεοελληνικής ιστορίας και του πολιτισμού. Ο ελληνοχριστιανικός πολιτισμός, πού γίνεται αντικείμενο χλευασμού συνδυάζει αρμονικά τις έννοιες της κλασσικής παιδείας με τα χριστιανικά διδάγματα της Αγά­πης και της Θυσίας για το συνάν­θρωπο, της συγνώμης και της ανεξι­κακίας. Άρα, η αποκοπή από τις ρί­ζες μας και τα ιδανικά της φυλής μας είναι εθνική αυτοκτονία. Με την απόφαση αυτή θα τρίζουν τα κόκκαλα του συντοπίτη μας Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, του Μακρυγιάννη, του Κολοκοτρώνη, που θυσιάστηκαν για τα ελληνοχριστιανικά ιδεώδη. Πού οδηγούμαστε; Το έχουμε σκεφτεί;
7. Ήδη στο νομό μας κάποιοι μα­θητές ζήτησαν να μην παρακολου­θούν το μάθημα των Θρησκευτικών. Ο Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλος δίνει και μία άλλη πτυχή του προβλήματος αυτού. Επόμενη συνέπεια η εισα­γωγή του θρησκευτικού φανατι­σμού στο χώρο του σχολείου. Με δεδομένη την ανωριμότητα των μαθητών, δεν είναι καθόλου απρο­σδόκητο οι μαθητές οι όποιοι θα παρακολουθούν το μάθημα να γί­νουν αντικείμενο ειρωνείας. Να προσθέσουμε εδώ και κάτι άλλο. Αν το ζήτημα αυτό το εκμεταλλευ­τούν και τα πολιτικά κόμματα θα λάβει μορφή χιονοστιβάδας. Ποιος θα έχει τότε την ευθύνη; Γιατί το Υπουργείο Παιδείας δημιουργεί διαχωριστικές γραμμές;
8. Οι πολιτικοί μας λένε ότι για τα νομοσχέδια, πού ψηφίζονται φταίει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Μεγάλο ψέ­μα, η ευρωπαϊκή νομοθεσία υ­ποστηρίζει την θρησκευτική ελευ­θερία κάθε πολίτη και την ιδιοπροσωπία κάθε λαού. Γιατί χρησιμοποι­είτε αυτό το ψέμα για να δικαιολο­γήσετε γενικότερα τα αντιχριστιανικά και ανθελληνικά νομοσχέδια;
9. Θέλω να σας υπενθυμίσω τα σοφά λόγια του Διδάχου του Γέ­νους μας (Αγίου Κοσμά Αιτωλού), ο οποίος μίλησε για την αξία του σχο­λείου και της αγωγής του. "Έχετε σχολείον εδώ εις την χώρα σας να διαβάζουν τα παιδιά; —Δεν έχουμε Άγιε του Θεού. —Να μαζευθήτε όλοι να κάμετε ένα σχολείον καλόν, να βάλετε και επιτρόπους να το κυ­βερνούν, να βάνουν διδάσκαλον να μανθάνουν όλα τα παιδιά γράμμα­τα, πλούσια και φτωχά. Διότι από το σχολείον μανθάνομεν τι είναι Θε­ός, τι είναι Αγία Τριάς, τι είναι Άγγε­λοι, δαίμονες, παράδεισος, κόλασις, αρετή, κακία, τι είναι ψυχή, σώμα, κλπ. Διότι χωρίς το σχολείον περιπατούμεν εις το σκότος από το σχολείον ανοίγει το μοναστήριον. Αν δεν ήτο σχολείον, πού ήθελα μάθει εγώ να σας διδάσκω" Κύριε Υπουργέ,
Πολλοί άνθρωποι ισχυρίζονται ότι στην εποχή μας έχει αλλάξει μορφή ο διωγμός εναντίον της Εκκλησίας και των μελών της. Γι’ αυτό και επιλέ­γονται άλλοι τρόποι η κατασυκοφά­ντηση, ο κοινωνικός στιγματισμός, η αθεϊστική προπαγάνδα, η ειρωνεία, η άρνηση της ορθοδόξου παραδόσε­ως, η αμνήστευση των εθνικών και ιερών συμβόλων, η διακωμώδηση της Ιστορίας μας και η απαξίωση της Εκκλησίας. Αυτό το βλέπουμε και το ζούμε καθημερινά σε όλους τους θε­σμούς. Ο διωγμός είναι ο κλήρος των χριστιανών. Είθε να ανανήψετε και να λάβετε τέτοιες πρωτοβου­λίες, για να δώσουμε στα παιδιά μας την παιδεία, πού θα βοηθήσει για να γίνουν χρήσιμοι πολίτες.

Με τιμή
Παύλος Ντανάς
Ιεροκήρυκας Ιεράς Μητροπόλε­ως Αιτωλίας & Ακαρνανίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)